Visa fullständig version : Nån som fått nån lax utanför Karlskrona?
Undrar bara om någon fått någon lax utanför Karlskrona på sistone???
Nu e man sugen!!!Ska bara sätta in min nya plotter som ska komma nu i veckan från USA. De e en 2110 c. 10,4 tums skärm med ekolod å hela baletten.Ska bli förbannat roligt å testa den.
Undrar också om det e nån som har lite koll på hur många vi är här borta i östra blekinge som e trollare.Det hade varit kul med en träff så man visste om varandra.
Om de e flera som e intresserade kan ni väl mejla mej så skulle vi kunna träffas.
Wolfman bara en fråga vandrare eller uppväxare?
Drar ni vandrare redan vid denna tiden i Karlskrona??
Vad jag vet så har det inte tagits någon trollinglax här utanför än.
Billy i TEAM PUMBA tappade en ytterst på pulkan i går utanför ronneby över 30m vatten. Vandrarna är här nu 6,3gr vid bojen 7,4gr utanför Gö.
Dom stora kommer först..... Bara att åka båt och leta.:popcorn:
Billy i TEAM PUMBA tappade en ytterst på pulkan i går utanför ronneby över 30m vatten. Vandrarna är här nu 6,3gr vid bojen 7,4gr utanför Gö.
Dom stora kommer först..... Bara att åka båt och leta.:popcorn:
Då får man ge sej ut och leta lax i helgen då:rockbanan
Ambassadeur5000
2007-04-16, 21:05
säkert nån:-)
Wolfman bara en fråga vandrare eller uppväxare?
Drar ni vandrare redan vid denna tiden i Karlskrona??
Alla laxar menas, vandrare, uppväxare, djupfrysta i frysdisken osv.
Det är ju dags för premiären nu!!!!!!
Laxfrossan e ett faktum
Nu e laxen vid knixet. Brukar ta några dagar men sen är dom här utanför Kna.:love:
Så ut och fiska och håll i hatten för de stora kommer först och kan vara riktigt elaka.:catfight:
Härligt pojkar första försöket utanför Stockholm blir runt 10nde maj hoppas ni får bra och stora men inte för många!
Muskytracker
2007-04-23, 21:34
Bäst att hålla käften!:cool2:
Bäst att hålla käften!:cool2:
Undrar bara vad du menade???
Muskytracker
2007-04-24, 20:35
Jodå, här finns lax nu... Det har tagits lax utanför Hasslö och tappats okej firrar inom samma område. Längre västeröver har det tydligen gått riktigt bra för vissa.
/MT
snickarn
2007-04-28, 21:01
skulle nogon vänlig själ vilja dela sig ?
skulle vilja ha positioner till knixet
mvh snickarn
Knixet är 48-48 på sjökortet. (vid knixet som linjerna på kortet gör där).:wasntme-s
Lasse i team sydtrack ligger ute i dag utanför Kna .(söndag).
Har lax på ca 19kg i båten.
GRATTIS LASSE.:banana:
Härligt!!!!!!!!!!!
snickarn
2007-04-30, 12:51
tack ka
känns som att det börjar bli läge att dra traliern till blekinge en gång
I morrn (tisdag) så bär det av mot lax vattnen utanför Karlskrona. Vi är 3 båtar som jag känner till (jag lasse och wolfie)som skall ut. Är det fler som skall ut i krokarna så kan vi höras på vhf eller mob. Vårat anrop är Team Fiskemagasinet. Vi kör vid 8,30.:devil1:
Skicka pm om mobil nr till mig.
Hemma efter en dag på sjön. Bra väder med lagom sjö så trodde man på stordåd i dag men det visade sig vara trögt:oj: . Vi tog en lax på 8kg och det var den enda som kom upp av dom båtar vi pratade med.
Tempen ligger på 7,2gr .
Kanske lite tidigt än.....:popcorn:
Hmmm får se det funkar så här.:oj:
Ha ha jag e ju rena hackern....:rockbanan
Ka när går laxfestivalen den borde vara nära nu räknar att laxen ska dyka upp utanför Stockholm inom tre veckor borde vara fiske hos er när brukar normalt bästa tiden vara utanför Karlskrona på vandringsfisk?
Fin lax gratulerar!
Läckert! bara gratulera vilken fisk
Härligt! Fan jag gillar den där pälsmössan alltså:rockbanan :rockbanan :cool2:
Det var en bra sked eller hur ka.??????
Nästa gång e de vår tur tycker jag.
Fanken vad drygt när man trollar en hel dag,och inte ett liv utom torsk.
Förresten,fanken vad fint din balja gick i sjön.
Blev riktigt avundsjuk faktiskt.
Men det är bara att gratta till en fin firre.
Nästa gång tar vi ett helt lass tycker jag,eller vad säjer du??
Jo det kan bli lite långtråkigt efter några timmar men när man sen får på en stor och arg lax som rusar som ett ånglok så är det värt varenda minut och krona du har lagt ner!
tack ka
känns som att det börjar bli läge att dra traliern till blekinge en gång
Det tycker jag absolut att du ska göra:cheers: Nära ut till fisket om du sjösätterpå Hasslö.
Jag vet inte vad ni pratar om:wow:
Det är väl skönt att guppa omkring över laxvattnen och slippa kärringar och barnaskrik:fiska1:
Ha ha.Ja ja. Visst kan det bli lite drygt men det är som joj säger. Det kan gå över på en sekund och sitter man hemma så garanterar jag att man inte får någon kul lax.
:offtopic: Det pratas i en annan tråd om att laxen inte drar ut någon lina.........
BULL :bootyshak ......
Jag har haft lax som tagit 900fot i 2 rusningar med ett kort stopp vid botten.
I Simris för många år sedan så fick micke och jag en lax som bara kom från botten och rakt in till båten och vi skrek båda två TRÅKIGT.....
Jag höll i spöt och Micke puttade till laxen med skaftet på håven:D SEN BLEV DET ÅKA AV.:kung1: Tog 120fot lina på några sekunder och jag kan lova att det var inte för att båten gick i 1,5 knop. Men men vi som håller på med detta fisket efter lax i havet vet ju vad som händer när man får på en vårlax. Upp med grejjerna och va berädd på att köra efter om det sinar på rullen.:fisk:
Oj vad det blev långt.... Sorry.:D
Jag vet inte vad ni pratar om:wow:
Det är väl skönt att guppa omkring över laxvattnen och slippa kärringar och barnaskrik:fiska1:
Ha ha.Ja ja. Visst kan det bli lite drygt men det är som joj säger. Det kan gå över på en sekund och sitter man hemma så garanterar jag att man inte får någon kul lax.
:offtopic: Det pratas i en annan tråd om att laxen inte drar ut någon lina.........
BULL :bootyshak ......
Jag har haft lax som tagit 900fot i 2 rusningar med ett kort stopp vid botten.
I Simris för många år sedan så fick micke och jag en lax som bara kom från botten och rakt in till båten och vi skrek båda två TRÅKIGT.....
Jag höll i spöt och Micke puttade till laxen med skaftet på håven:D SEN BLEV DET ÅKA AV.:kung1: Tog 120fot lina på några sekunder och jag kan lova att det var inte för att båten gick i 1,5 knop. Men men vi som håller på med detta fisket efter lax i havet vet ju vad som händer när man får på en vårlax. Upp med grejjerna och va berädd på att köra efter om det sinar på rullen.:fisk:
Oj vad det blev långt.... Sorry.:D
Äh vadå långt? Skönt att rutinerade rävar som du vill dela med sej av upplevelserna:appl:
Har precis sett en aldelles underbar fotbollsmatch och är hög av lycka nu:sprit:
Fan, när du sms:ade om laxen i tisdags så stängde jag av mobilen och svor över hur jävla tråkigt det är att spika uterum åt andra:devil1:
Hoppas vi kommer ut en runda på söndag ka! Då tar vi de stora, var ju bara uppvärmning i tisdags!
De e de man lever för.
Har varit inne hos fiskemagasinmicke och hämtat ett par grizzlypulkor idag.
Så vi får ett bättre spread på plannerspöna.
Våra cannonplanner duger fanken inte till att dra ett metspö ens.
Otroligt vad dåliga dom är.Hoppas nu på bättre drag med grizzly.
Nu jääädrar ska dom upp.Dock får jag vänta till på måndag tror jag.
Frugan åkte till estockholmo på lillsemester och kommer inte hem förrän
på söndag.
Men å andra sidan skulle man väl hinna med ett morronpass innan jobbet.
Hmmmmm tål att fundera på!!!!he he he
Hoppas vi kommer ut en runda på söndag ka! Då tar vi de stora, var ju bara uppvärmning i tisdags!
Kanske jag kan få ut brollan en runda tidigt på morron!!!
Hur dags tror du att du kan få upp ka.
Finns det någon möjlighet att man kan lura ut er tidigt så man får sällskap????
Dessutom behöver vi antagligen en följebåt som vi kan lasta över lite lax på!!
Det är ju problemet när man har så liten båt som vi har....he he he
Nu börjar det bli mycket Kna folk här. KUL.
Och du med pålle.... Härligt:rockbanan . Då kan du ge wolfman på nöten. He he.
Helgen ser ut att bli fiskbar. Kanske till och med Joj kan komma ut en runda om han nu inte hittar några spik i fickorna som han känner sig tvingad att slå i någonstans.:oj:
Alla som får lax måste ringa Z zone och terra dom:headbang: .
Helgen ser ut att bli fiskbar. Kanske till och med Joj kan komma ut en runda om han nu inte hittar några spik i fickorna som han känner sig tvingad att slå i någonstans.:oj:
.
Hmm har dragit i 500 svarta trallskruv nu ikväll:pangpang: Men helgen blir helt ledig från att spika mm.:banana:
Söndag blir en bra dag för fiske, vi kör tidigt hoppar nog upp redan vid kl 6:radd:
Låter ju jävligt bra det:headbang: :headbang: :headbang:
//
Jojje
Muskytracker
2007-05-03, 20:44
Kommer också ut på söndag, första turen på flera år! Skall bli kul att fighta lite silver igen.
/MT:cool2:
Och du med pålle.... Härligt:rockbanan . Då kan du ge wolfman på nöten. He he.
Alla som får lax måste ringa Z zone och terra dom:headbang: .
det vore inte snällt alls :blah: och terra oss stackars löneslavar som måste jobba:wow3: varenda jädra dag.
Men när du minst anar det är vi ute vi me ka.....å då e de strid :pangpang:
Micke har gett oss varenda gps värde ni någonsin tagit en lax på.:devil1:
dessa värden kommer att ligga på hemsidan för allmän beskådan hela nästa vecka....he he he
l
Muskytracker
2007-05-03, 20:55
Skitfiske på er till helgen!;)
/MT
Tja Muskytrackers.
Har du köpt båt igen eller åker du med någon?:peta:
Muskytracker
2007-05-03, 21:38
Nej, jag kommer lifta...:cool2:
hmmm lastar nog hellre över dig till KA:headbang:
så kan laxen stanna i båten:oj:
Kanske jag kan få ut brollan en runda tidigt på morron!!!
Hur dags tror du att du kan få upp ka.
Finns det någon möjlighet att man kan lura ut er tidigt så man får sällskap????
Dessutom behöver vi antagligen en följebåt som vi kan lasta över lite lax på!!
Det är ju problemet när man har så liten båt som vi har....he he he
hmmm lastar nog hellre över dig till KA:headbang:
så kan laxen stanna i båten:oj:
Men du Dalton, om du gör färdigt din båt nån gång så behöver du inte lasta över nånting:peta: :peta: :blah:
Nu har ja knutit lite nya tafsar till kuusamoparavanerna, ta med beteslådan imorgon ka så byter vi lite krokar oxå!! Sen tar vi de stora laxarna!
Men du Dalton, om du gör färdigt din båt nån gång så behöver du inte lasta över nånting:peta: :peta: :blah:
Det är bra JOJ,bara stressa honom lite så han blir färdig nån gång.
:fiska1:
Det är Wolfies fel ju
han drar jue ut en på sjön hela tiden
btw har gelcotat färdigt hela insidan nu
båten blir så fin så det skall faan skita ner den med fiskblod:winner:
pratade med woffe tror vi tar spöhållarna
nån som skall ut i morgon
eller väntar ni till söndag så ni slipper
nordosten
he he det går och fiska från C-zone
me brosan står och drar sill i mängder
från bryggan utanför
Det blir söndag för min del!
Muskytracker
2007-05-04, 20:38
Ser ut att bli båda dagarna nu...;)
Ser ut att bli båda dagarna nu...;)
Dubbelbom kallas det i mina trakter...
snickarn
2007-05-04, 20:41
har ni dåligt med fisk där uppe ?;)
Hahahaha :devil1:
Låter illa:nej:
E lite alergisk mot kyrkan och då får man väl fiska lite lax i stället. Det är väl det som folk gör när det e söndag.:banana:
Det blir nog en morgontur tror jag. Vi får se. Skall till Pålle och han skall grilla nått godis till mig och töserna på lördag em. Skall bli kul som F-N.
Vi har åkt båt och jagat lax tillsammans i typ "några" timmar. :hoppa:
Nu vet ni det så hör av er om ni är ute på söndag.
PS.
KÖP VHF om ni inte har det i båten. (typ några hundringar på e-bay eller nått).:catfight: .
Muskytracker
2007-05-04, 20:53
Tack KG, tur att du inte önskade "lycka till" i alla fall!:cool2: Förresten, borde nog lägga upp lite laxabilder i arkivet... får leta!
Muskytracker
2007-05-04, 22:27
Kom på, hade ett par bilder med "fina" brudar som var med på guidningarna... hoppas jag hittar just dessa bilder!:rolleyes:
Kom på, hade ett par bilder med "fina" brudar som var med på guidningarna... hoppas jag hittar just dessa bilder!:rolleyes:
Låter intressant Pär :love:
Hoppas KG? lägger upp något fint foto på någon av hans pojkvänner för att bräcka dig :cool3:
Vilka kör utanför Karlskrona imorgon? Vi kör ut tidigt imorgon bitti tänkte vi!
Vi åker ut vid ca 7,30 i morrn söndag.
Vet att en båt har 3 st laxar med sig hem i dag.:wow:
Ka finns det någon lista på nätet om fångsterna utanför Karlskrona?
Ska begå premiären för säsongen utanför Nynäs imorgon är det tänkt fårse om någon tidig har vägarna förbi kanske man vet aldrig!
Muskytracker
2007-05-05, 21:12
Har bilderna med brudarna på en arbetsdator, det får vänta!:D
Vi gick heller inte bom idag...
/MT
Vi gick heller inte bom idag...
/MT
Stort monster??:peta:
Muskytracker
2007-05-05, 22:09
Nej, ett micromonster!:cheers:
sitter här på jobbet och har ett litet helvete!!!!!
Här sitter man och vet att hela trollingflottan från karlskrona e ute.
Och kan inte komma loss på något vis i världen.
Hoppas dock att alla fiskepolare därute står och fajtas med något stort.
Hoppas att vi får många roliga rapporter under kvällen.
Själv har mitt fiske endast sträckt sej till att ösa upp några spannar sill
utanför jobbet,så på det viset har man ju det faktiskt bättre än de flesta.
Men fy fanken vad det drar ska ni veta.Jag vill ju ut jag med!!!
Behöver bli lite uppiggad av laxrapporter............
Hav medömkan för en fiskebroder nu och berätta hur laxarna rusade!!!
Nej ingen lax för min del idag, hörde inte heller någon annan som fick någon...
Abelsson
2007-05-06, 21:29
Nä vi "torskade" vi me...
Är dock nöjd med dagen ändå.. Fick dom sista pinalerna på platts i båten igår. Premiärtur idag ! Räknade med lite strul och hadde mer eller mindre en halv verkstad med mig ut i båten. Det enda verktyg som komm till användning vad den stora gummiklubban.. Funkade bra att bonka torsk med hehe..
Men shit va kul det är!!! Hoppas på gynnsamma vindar till nästa helg.... Å då skall det upp silver i båten..
//Abel
Hej Ta m Tam. Vad jag vet så finns bara sportfiskecentrum i Karlshamn som lägger ut lite fångade fiskar annars är det kass.
Vi hadde en sida förr som togs bort pga bristande intresse i klubben som vi (hadde) / har. Bästa stället är nog här på forumet. Dom flesta som trollar här ute försöker jag och vi andra från Kna ha lite koll på. Givetvis finns det fortfarande trollare som skall hålla allt hemligt men dom får väl ha det då:bootyshak . Skall någon från forumet ner hit och prova så kontakta mig gärna för info.:buga:
Ja ha ja.
Nu till fisket i går..........
Fisket nu är mycket nyckfullt. Få fiskar som finns på ställen som dom inte borde vara på. Aviator fick en vandrare på 16 kg (grattis) över 41m vatten nere på 80 fot:wow: . Vad fan??????? :radd: Jag fattar ingen ting... Hmmm. Lika konstigt som denna gubben :santa: .
Vi provade lite blandade bete och djup men vi hittade ingen lax och så är det ju ibland i detta fisket. Det var soligt och varmt. Knappast någon vind bara lite dyning eller nått.:sol:
Tar nya tag om ca 14 dagar.
Lasse tog en på ca 11kg (grattis).
Hej Ta m Tam. Vad jag vet så finns bara sportfiskecentrum i Karlshamn som lägger ut lite fångade fiskar annars är det kass.
Vi hadde en sida förr som togs bort pga bristande intresse i klubben som vi (hadde) / har. Bästa stället är nog här på forumet. Dom flesta som trollar här ute försöker jag och vi andra från Kna ha lite koll på. Givetvis finns det fortfarande trollare som skall hålla allt hemligt men dom får väl ha det då:bootyshak . Skall någon frå
Nu till fisket i går..........
Fisket nu är mycket nyckfullt. Få fiskar som finns på ställen som dom inte borde vara på. Aviator fick en vandrare på 16 kg (grattis) över 41m vatten nere på 80 fot:wow: . Vad fan??????? :radd: Jag fattar ingen ting... Hmmm. Lika konstigt som denna gubben :santa: .
Vi provade lite blandade bete och djup men vi hittade ingen lax och så är det ju ibland i detta fisket. Det var soligt och varmt. Knappast någon vind bara lite dyning eller nått.:sol:
Tar nya tag om ca 14 dagar.
Lasse tog en på ca 11kg (grattis).
:santa: :santa: Hahaha Lite kul att just du säger att den här gubben är konstig :santa: :santa: Kl 19 eller hur var det nu??:cheers: :drunk:
Ragnar bommade i fredags och Hasse i lördags och jag igår, ingen ordning på oss Trummenäs trollare:wow3:
Den här bilden sammanfattar gårdagens trolling ganska väl tycker jag:cool3:
Va fanken joj, det ser mer ut som ett beachparty.
Kan ni inte åtmindstone se ut som om ni led???
Har man det som ni behöver man ju inte lax i båten för att ha det gott.
Ser ut som om du gjorde ett gott jobb med båten.
Gös Jonas
2007-05-08, 13:42
Nej jag har aldrig fiskar lax utanför Karlskrona!
snickarn
2007-05-08, 19:09
livskvalite :cheers:
livskvalite :cheers:
Precis! Det enda som saknas där är ett dubbelhugg på djupriggarna:fiska1: :fiska1:
Muskytracker
2007-05-08, 19:36
På lördag bär det av ut igen, fulltankad med inspiration, helt ny betesarsenal och med diverse proffsråd i ryggen om vad som gäller för året!
/MT:sol:
På lördag bär det av ut igen, fulltankad med inspiration, helt ny betesarsenal och med diverse proffsråd i ryggen om vad som gäller för året!
/MT:sol:
härligt!!
Undrar bara om någon fått någon lax utanför Karlskrona på sistone???
Nu e man sugen!!!Ska bara sätta in min nya plotter som ska komma nu i veckan från USA. De e en 2110 c. 10,4 tums skärm med ekolod å hela baletten.Ska bli förbannat roligt å testa den.
Undrar också om det e nån som har lite koll på hur många vi är här borta i östra blekinge som e trollare.Det hade varit kul med en träff så man visste om varandra.
Om de e flera som e intresserade kan ni väl mejla mej så skulle vi kunna träffas.
Jag ringde fiskekompisen idag som just då låg och trollade utanför Karlskrona men han var tvungen att lägga på eftersom det högg.
Aviator här. 15,3 kg vägde den vid närmare kontroll. Den syns på min profilbild för övrigt... Det var en härlig dag i söndags! Solen stekte och havet låg platt. Fick en riktig laxbränna i pannan... :sun: Försöker bifoga bilden här oxå. Där syns den något udda färgen på draget som fällde "besten"!
Aviator här. 15,3 kg vägde den vid närmare kontroll. Den syns på min profilbild för övrigt... Det var en härlig dag i söndags! Solen stekte och havet låg platt. Fick en riktig laxbränna i pannan... :sun: Försöker bifoga bilden här oxå. Där syns den något udda färgen på draget som fällde "besten"!
Hörde att dom gömde sej djupt ner oxå:fisk:
Har kikat lite på dmi på lördagsvädret.
Varmvatten på väg upp från bornholm och det
ser ut som att man kaaaanske kan ut utan å bli dyngblöt
vara sej av sjö eller regn.
Är det någon fler som funderar på å ut????:appl:
Abelsson
2007-05-10, 15:27
Har kikat lite på dmi på lördagsvädret.
Varmvatten på väg upp från bornholm och det
ser ut som att man kaaaanske kan ut utan å bli dyngblöt
vara sej av sjö eller regn.
Är det någon fler som funderar på å ut????:appl:
Japp... håller prognosen, är lördagen spikad..
//Abel
Verkar ju bli riktigt gott väder.
Går allt som det ska blir det simris imorgon.
Lovar att berätta om alla stora laxar i morgon...
Muskytracker
2007-05-11, 19:43
Morgondagen känns som att börja om från början när det gäller laxtrolling efter vandrare... Ser oerhört mycket fram emot just morgondagen, tom mer än att göra "dåliga affärer"!:cool2:
Kommer prova en helt ny teknik, kanske går det åt skogen, kanske lyckas man. En sak är säker, det kostar alltid att prova!:rolleyes:
Morgondagen känns som att börja om från början när det gäller laxtrolling efter vandrare... Ser oerhört mycket fram emot just morgondagen, tom mer än att göra "dåliga affärer"!:cool2:
Kommer prova en helt ny teknik, kanske går det åt skogen, kanske lyckas man. En sak är säker, det kostar alltid att prova!:rolleyes:
Det låter ju jävligt spännande:hoppa: Alltid kul med nya tekniker och annat kul.:rockbanan
Låt oss veta vad du menar med "ny teknik" och hur gick det?
Bra eller anus som nån tomte skrev??
Abelsson
2007-05-11, 22:38
Låt oss veta vad du menar med "ny teknik" och hur gick det?
Bra eller anus som nån tomte skrev??
Ang den nya tekniken så är den lite hemlig hihi..:catfight:
Hur det går får morgondagen utvisa... !! Rapport kommer att lämnas...
//Abel
//Abel
Hemliga tekniker e alltid intressant:appl: Och rapport ska vi utkräva:cool2:
Nej grabbar nu får det vara bra för ikväll nu har jag en liten "date" som väntar:love:
//Abel
Lycka till med hemligheterna
En sak att notera är hur många vandrare som tas på djuprigg iaf i mitt område spridningen är inte direkt imponerande om man jämför med planer boards.......
Abelsson
2007-05-12, 22:01
Jaha, nu får man sota för att man glappa på tangentbordet!!
Sjösatte båten 0600 idag.. Rejält blåsigt.. Avvägde att avbryta, men vi hoppades på att det skulle mojna, vilket det även gorde tillslut..
Men fisket var katastrof.. näbbgäddor å torskar.... No salmon. Har dock kvar förtroendet för betesvalen, samt tacklingarna.. "Better luck next time"..
Nån annan som har nåra rapporter att bjuda på??
//Abel
Kompisen tog en 9,1 kg lax strax söder om Knuven vid luchtid idag. Tog på en Ismo Quack i ytan så det var inget sensationellt precis, gäller bara att lyckas köra på dom.
Abelsson
2007-05-12, 22:27
Gott att nån lyckades.. Är som sagt grön på laxtrolling, och ser fram emot den förta laxen som får syna insidan på min skuta..
//Abel
Vi hade planerat att köra ut vid lunchtid men det blåste som satan här inne i skärgården då så vi hoppade över det hela.
Abelsson
2007-05-13, 08:47
Vi hade planerat att köra ut vid lunchtid men det blåste som satan här inne i skärgården då så vi hoppade över det hela.
De blåste rejält en bit också kan ja lova... hehe. Ni gorde rätt i att stanna hemma...
//Abel
Jo jag hade kontakt med Wille ett tag innan så han skvallrade om vädret där ute... men lax lyckades han ju få...
kan avge rapport från
simrishamn trollingens mecka
hemviste för östersjöns megalaxar:D
wolfie och jag var ute med en kompis i lördags
resultatet blev 3 godkända 4,5 6,5 och 9 kg
så nu har man ännu mer motivation att få skutan färdig:appl:
kan avge rapport från
simrishamn trollingens mecka
hemviste för östersjöns megalaxar:D
wolfie och jag var ute med en kompis i lördags
resultatet blev 3 godkända 4,5 6,5 och 9 kg
så nu har man ännu mer motivation att få skutan färdig:appl:
Härligt!:appl: :appl:
Jobba på nu så jag får se den är sidan av din båt nån gång:bootyshak :bootyshak :bootyshak
När du ska handla trollingmotor så kan du höra med mig, jag ska nog sälja min Honda, den känns lite överflödig och jag vill köpa trimplan istället men jag har inte bestämt mej till 100% om jag ska sälja den än.
Fan du måste lägga in byggbilder på din fetpråm här Dalton:devil2:
Härligt!:appl: :appl:
Jobba på nu så jag får se den är sidan av din båt nån gång:bootyshak :bootyshak :bootyshak
När du ska handla trollingmotor så kan du höra med mig, jag ska nog sälja min Honda, den känns lite överflödig och jag vill köpa trimplan istället men jag har inte bestämt mej till 100% om jag ska sälja den än.
Fan du måste lägga in byggbilder på din fetpråm här Dalton:devil2:
Vilket träffande tillmäle joj...fetpråm.....(eller fiskemaskin kanske)
Skämt åsido tror jag minsann att det blir inget mindre än en fiskemaskin
vi alla kommer att avundas min käre bror.
Just nu är mitt enda nöje att han fick minsta laxen...he he he
Skickar med ett par bilder för den som vill se!!
Ja där ser man så osjälvisk e jag
låter mina kompisar ta dom största
men å andra sidan fick jag 2:elgura:
vet också att det går en tjugoplussare
här utanför som det står dalton på ryggfenan
Vilket träffande tillmäle joj...fetpråm.....(eller fiskemaskin kanske)
Skämt åsido tror jag minsann att det blir inget mindre än en fiskemaskin
vi alla kommer att avundas min käre bror.
Just nu är mitt enda nöje att han fick minsta laxen...he he he
Skickar med ett par bilder för den som vill se!!
Jo men den pråmen ÄR jävligt fetdet är nog bästa sättet att beskriva den på nu:peta:
Kröka till ett sånt här tak med och ha tjock kapellduk som tak:cool1:
Jo men den pråmen ÄR jävligt fetdet är nog bästa sättet att beskriva den på nu:peta:
Kröka till ett sånt här tak med och ha tjock kapellduk som tak:cool1:
Ganska precis vad brollan tog kort på nere i simris.
Tror båten tillhörde team jassis,vi snackade med dom när vi kom iland.
Dom hade lite båtproblem med vatten i dubbelbottnen.
Dom hade byggt en egen t-top som nästan blev ett doghouse samtidigt.
Skitsmart och jädra snyggt,störde inte utseendet alls.
Båten var en fet beason som bara var 585 men precis lika bred som
brorsans 7 metare,dvs 250 cm bred. Sjuuukt vad plats det var.
Jaha, nu får man sota för att man glappa på tangentbordet!!
Sjösatte båten 0600 idag.. Rejält blåsigt.. Avvägde att avbryta, men vi hoppades på att det skulle mojna, vilket det även gorde tillslut..
Men fisket var katastrof.. näbbgäddor å torskar.... No salmon. Har dock kvar förtroendet för betesvalen, samt tacklingarna.. "Better luck next time"..
Nån annan som har nåra rapporter att bjuda på??
//Abel
Rapport från Simris bjudes det på :fiska1:
http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?p=264337#post264337post264337
Ganska precis vad brollan tog kort på nere i simris.
Tror båten tillhörde team jassis,vi snackade med dom när vi kom iland.
Dom hade lite båtproblem med vatten i dubbelbottnen.
Dom hade byggt en egen t-top som nästan blev ett doghouse samtidigt.
Skitsmart och jädra snyggt,störde inte utseendet alls.
Båten var en fet beason som bara var 585 men precis lika bred som
brorsans 7 metare,dvs 250 cm bred. Sjuuukt vad plats det var.
http://www.atlantictowers.com/at_sub/T-Tops.html?gclid=CMSo2J2SjYwCFSgRZgod6U0l4w
Byggsats!
Du har ju en jädra koll du joj,de e nog precis vad daltepilten skulle vilja ha.
Dock tror jag inte han köper en i år. Det drar ju naturligtvis iväg
pengamässigt med tanke på vad han gör med båten.
Blir han bara färdig för vrakfiske i rappet får vi vara nöjda.
Vet att han är nere på jobbet idag på sin lediga dag och målar snobbrand
på fiskefabriken.
Tills vidare får vi väl klara oss med rubberducky 1
Börjar få riktigt bra snits på grejorna.
Nu kommer jag inte att göra mer förrän i höst när man har retat upp sej
tillräckligt på någon liten skitdetalj.
Funderar faktiskt på å ut imorrn bitti för å befria någon stackars
lax från våra kvicksilverfyllda vatten........hmm måste kolla dansken tror
jag.Det kliar i fingrarna minsann...
A va fan daltons.....
Ni har ju resurser så nu är det fanimej på tiden att ni gör en riktigt fin form till ett tak i plast. :D .
Kanske kunde få låna formen då:appl: .
Ah ni skall ju endå plasta så plasta 2 då.....:asflabb2:
Vi får se om det blir fiske i helgen. Massor av dom långa gröna marodörerna nu. Lasse fick inte i grejjerna i lördags pga dom:mad: . Får väl försöka hitta uppväxarna i stället.
A va fan daltons.....
Ni har ju resurser så nu är det fanimej på tiden att ni gör en riktigt fin form till ett tak i plast. :D .
Kanske kunde få låna formen då:appl: .
Ah ni skall ju endå plasta så plasta 2 då.....:asflabb2:
Vi får se om det blir fiske i helgen. Massor av dom långa gröna marodörerna nu. Lasse fick inte i grejjerna i lördags pga dom:mad: . Får väl försöka hitta uppväxarna i stället.
Ahh tampas med näbbisar är ju alltid spännande, eller inte:mad: :wow1:
Jodå till helgen blir det fiske, på torsdag drar farsan och jag ut och jag är lite sugen på att testa bortåt Utklippan:devil2:
Om det görs en t-top plugg e du självskriven ka.
Den vi såg i simris var faktiskt i plast inte kapellväv.
Inte så jädra märkvärdigt att göra alls.
Dock infinner sej en undran,hur bred är din pulpet????
daltepiltens e ju 120 bred numera,vi har breddat den ser du!
ja det e frågan vilket som e bäst bimini
som man kan cabba ner när man vill ha taklöst
eller ett riktigt uppplastat som sitter där hela tiden
jag kommer jue att sätta dit targan i vilket fall som helst
skulle tro att på sommaren är bimini o föredra resten av året
passar nog ett riktigt tak bättre
nu e båten i alla fall uppsnobbad med mörkblå rand och
relingslock ännu en bit på väg
Det var ett väldigt tjatande om toppar grabbar.
De enda toppar jag vill höra om nu sitter på victoria silvstedt.
Vad gäller dej dalton så vill jag att du går å lägger dej tidigt ikväll.
Så orkar du komma hit i morron bitti så åker vi ut å tampas
med några silvriga saker....inte victoria.....även om.....he he he
vi ses imorrn om bara tiorapporten säjer okej.
Viktoria S?? Nä nä nä... Jenna J däremot....
Sådärja,nu har dalton och jag ödelagt en hel förmiddag utan ett hugg
annat än från de grönbenta djävlarna.
Ska det va för mycket begärt med en 10+ eller två.
Nåväl,vi fick ju en jädra massa frisk luft iaf.
Jaja så är det väl, men nästa gång......då jädrar ska dom få!!!
I morrn bitti åker vi ut och letar igen.:popcorn: Nu skall det upp några i båten. Verkar som det blir Lasses båt vi tar men det är inte riktigt bestämt än.
Ser ut att bli svaga vindar så vi provar nog en bit ut för att slippa dom långa gröna.:oj:
Rapport kommer i morrn kväll.:nojd:
I morrn bitti åker vi ut och letar igen.:popcorn: Nu skall det upp några i båten. Verkar som det blir Lasses båt vi tar men det är inte riktigt bestämt än.
Ser ut att bli svaga vindar så vi provar nog en bit ut för att slippa dom långa gröna.:oj:
Rapport kommer i morrn kväll.:nojd:
Vi kör nog bort mot Utklippan tänkte vi och vi kör nog en riktigt tidig start:popcorn:
Vi hörs där ute ka:ordning:
Muskytracker
2007-05-17, 20:22
Håller mig på land denna helg, med fokus på borre samt rent jäkla traditionellt arbete!
Rapport från sjön tack........
hur har det gått grabbar?????
http://www.fiskesnack.com/forum/showpost.php?p=265442&postcount=138
Även Team Willes Fishing bommade utanför Karlskrona idag, och även hans far, Wille den äldre, bommade...
I går så satte vi vid 30m utanför Hasslö. Fick ca 20 näbbisar på 30 min. Fy fan för dom......
Tog upp och drog söder ut till 45m. Fick ett påslag på riggen men det var över innan vi tog i spöt. Körde och snurrade lite där men fiskade oss inåt.
Kom in på 30 m på em och då var det rätt lungt med näbbisar.
Hörde att en dansk fick en på 10kg men det finns inte många laxar här nu. Tempen ligger på mellan 9,2-9,8.
Hmm. Verkar bli en lika kass sesong som det var förra året. Vet inte vad det är för fel men laxarna verkar inte vara här. Vi brukade ha Karlskrona träffen denna helgen och det togs alltid bra med lax både vandrare och uppväxare men nu är det dött.
Fan vet var man skall leta. Känns tungt nu för en laxjägare:ledsen:
I går så satte vi vid 30m utanför Hasslö. Fick ca 20 näbbisar på 30 min. Fy fan för dom......
Tog upp och drog söder ut till 45m. Fick ett påslag på riggen men det var över innan vi tog i spöt. Körde och snurrade lite där men fiskade oss inåt.
Kom in på 30 m på em och då var det rätt lungt med näbbisar.
Hörde att en dansk fick en på 10kg men det finns inte många laxar här nu. Tempen ligger på mellan 9,2-9,8.
Hmm. Verkar bli en lika kass sesong som det var förra året. Vet inte vad det är för fel men laxarna verkar inte vara här. Vi brukade ha Karlskrona träffen denna helgen och det togs alltid bra med lax både vandrare och uppväxare men nu är det dött.
Fan vet var man skall leta. Känns tungt nu för en laxjägare:ledsen:
Du näbbisarna drog bort till Utklippan vid 13- tiden igår och terrorisera oss istället:pangpang: så då åkte vi hem...
Nästa tur blir nog att köra söder eller sydväst om Utklippan men det känns ganska hopplöst när det ser ut som igår:ledsen: :ledsen:
Känns tråkigt om man ska behöva dra iväg nån annanstans för att ha en chans att drilla lax:(
//
Jojje
då är det bara att ta tjuren vid hornen och dra över till Åland, det är ju bara en kort bit.....Tävling nästa helg 3 dgr, finns platser kvar och näbbisarna är inte här än, men laxen fyller på bukten för varje dag.....
:ordning:
Perx
Du näbbisarna drog bort till Utklippan vid 13- tiden igår och terrorisera oss istället:pangpang: så då åkte vi hem...
Nästa tur blir nog att köra söder eller sydväst om Utklippan men det känns ganska hopplöst när det ser ut som igår:ledsen: :ledsen:
Känns tråkigt om man ska behöva dra iväg nån annanstans för att ha en chans att drilla lax:(
//
Jojje
Abelsson
2007-05-19, 15:17
Va sä ni karlskronamaffian... Ska vi i samlad trupp traila ner till simris å köra en heldag??
//Abel
Ja ja ... Det ser ut att bli väder i morrn så jag får väl ut och prova en gång till innan det är över.
Jag kör nog vid 9 tiden om allt funkar. Blir ingen lång dag utan bara en test för att se om syd vinden har puttat in något silver. Börjar inne och går syd tror jag. Allt beror på dom gröna skitfiskarna. Röstar för ett nät vid öresundsbron när den 1a kommer.
Va sä ni karlskronamaffian... Ska vi i samlad trupp traila ner till simris å köra en heldag??
//Abel
Hade jag haft en bromsad trailer så hade vi nog kört ner:)
Ja ja ... Det ser ut att bli väder i morrn så jag får väl ut och prova en gång till innan det är över.
Jag kör nog vid 9 tiden om allt funkar. Blir ingen lång dag utan bara en test för att se om syd vinden har puttat in något silver. Börjar inne och går syd tror jag. Allt beror på dom gröna skitfiskarna. Röstar för ett nät vid öresundsbron när den 1a kommer.
Ok, kämpa hårt med slangarna, :highfive: blir nog kvar på land farsan verkade inte så sugen på fiske imorgon och jag behöver nog titta över piloten, ratten och piloten glappar som fan känns som skiten lossnar när som helst:skaka:
Abelsson
2007-05-19, 19:48
[QUOTE=joj;265684]Hade jag haft en bromsad trailer så hade vi nog kört ner:)
Fasen joj.. bara ett par hundringar i hyra för en heldag...
//Abel
[QUOTE=joj;265684]
Fasen joj.. bara ett par hundringar i hyra för en heldag...
//Abel
Blir nog att försöka här ute nån mer gång men då blir det ren uppväxarjakt långt ut!:cool2:
Hemma igen efter en kanondag på sjön.:sun: Var ensam i båten så jag fick slita hårt när jag kom in i näbbis stimmen. Det var hyfsat när man kom ut på 35m vatten.
Fick en öring på ca 4kg:highfive: , En grym torsk och några normala att filea och ca 30näbbisar.:nut:
Hittade fisken på em så jag hann inte fiska av det området så noga men det var jävligt intressant det som ekolodet visade.:wow3:
Team Dagge har en 5 kg lax i båten nu, en uppväxare som har nypit en Raptor bakom en stor Dipsy på bara 80 fots släp!
Fredster
2007-05-23, 12:41
Hejsan.
Sprillans ny här på forumet och ville bara slänga in en liten stänkare.
Var ute en sväng i söndags och fick på en lax (liten). Tog en Apex efter en flasher strax väster om Angöringen. Kul med silver i båten men storleken var inget att hänga i julgranen.
Det bästa var att det var premiär turen med båten (Flipper 620). :hoppa:
Har kört lite med en Ryds Tumlare med bytte båt 2005 och har inte haft på grejorna sen dess. Nu är det ändring på den biten. :)
Mvh
/Fredrik
Fredster
2007-05-23, 12:42
Förresten. Kent. Det var nog dig vi hade efter oss ett litet tag runt lunchtid. :)
Mvh
/Fredrik
Hejsan.
Sprillans ny här på forumet och ville bara slänga in en liten stänkare.
Var ute en sväng i söndags och fick på en lax (liten). Tog en Apex efter en flasher strax väster om Angöringen. Kul med silver i båten men storleken var inget att hänga i julgranen.
Det bästa var att det var premiär turen med båten (Flipper 620). :hoppa:
Har kört lite med en Ryds Tumlare med bytte båt 2005 och har inte haft på grejorna sen dess. Nu är det ändring på den biten. :)
Mvh
/Fredrik
Du hittade hit fort! Välkommen!:highfive:
Hur e de nu????
Tänker alla blöta skedarna i helgen eller???
Eller är det familjen som gäller???
Har drängmycket att gör men måste försöka få till åtmindstone
Nån liten runda för nervernas skull,kanske lite vrakfiske iaf.
Jag siktar på att köra en runda i helgen, vet inte vilken dag än...
I helgen skall jag köra ut ett brudpar som skall gifta sig på klippan av alla platser.... Kör ut dom på fredag vid 15 och trollar mig hem. På lördag är det dax att köra ut prästen och hem igen efter vigseln. Tänkte att han kunde välsigna min båt när han ändå bara sitter där:rolleyes:. På söndag skall jag hämta alla 7 pers från klippan och köra hem dom. Blir kanske att trolla sig ut till klippan på söndag. Hoppas på bra väder med så mycket folk i min båt.:devil1:
Haha låter som en kul båthelg det ka!
Jag har planer på att blöta skedarna i helgen, men det är väl litegrann upp till vädret att bestämma hur det blir med den saken!
Drago640
2007-06-23, 15:30
Någon som har lyckats lura en Karlskrona lax eller två nu på senare tid?
Jo visst fan finns det lax utanför Karlskrona, men inte vill dom hamna i min båt i alla fall...
Var ute i morse och efter ca en timma så tog en lax en röd/gul Raptor 70 fot ner på babords rigg och bjöd under en ca minut ett par fina hopp och ryckte och knyckte som fan där ute innan den tackade för sig och simmade vidare... Men fan va underbart det är att höra knarren plågas på en Shimano TR 200!
Kul dag på sjön i underbart väder!!!
Jo visst fan finns det lax utanför Karlskrona, men inte vill dom hamna i min båt i alla fall...
Var ute i morse och efter ca en timma så tog en lax en röd/gul Raptor 70 fot ner på babords rigg och bjöd under en ca minut ett par fina hopp och ryckte och knyckte som fan där ute innan den tackade för sig och simmade vidare... Men fan va underbart det är att höra knarren plågas på en Shimano TR 200!
Tråkigt för dej Joj men sånt händer dessvärre.
Testade vandrarna också i kanonväder riktigt fina förhållanden men det bidde bara solbränna kändes riktigt dött vid Landsort verkar som det är dags att lägga ner säsongen här.
Vet du tempen därnere på 70 fot i dina vatten??
Ärligt talat så hellre en vilt hoppande och rolig lax som man tappar än en tråkig slö sak som hamnar i håven...
Vet inte tempen, inte ens i ytan måste ha hänt något med tempgivaren till ekolodet...
Men kul att se att min "nya" riggning funkade.
Alessandro
2007-06-24, 21:49
Dubbel-TAM, vad låg tempen i ytvattnet på?
Mycket skräp i vattnet?
Dubbel-TAM, vad låg tempen i ytvattnet på?
Mycket skräp i vattnet?
Inget skräp i vattnet alls ovanligt rent vtemp pendlade mellan 13,5-14,1 cirkus
fullt fiskbara förhållanden övertygad om det men börjar bli slitigt nu har spenderat mycket tid och måste säga att jag är något besviken på resultatet faktiskt får nog vara bra nu.
Pikeless
2007-06-25, 19:19
Trevligt med en trollingrapport från Blekinge! :)
Har ju varit lite tyst från de vattnen på sistone, har själv haft ont om tid på grund av båtbyte..men tänkte försöka hinna med en tur efter sommaröringen innan de får annat att tänka på. Och har vi lite tur så är där snart lite uppväxare inne att fiska på! :)
Trevligt med en trollingrapport från Blekinge! :)
Har ju varit lite tyst från de vattnen på sistone, har själv haft ont om tid på grund av båtbyte..men tänkte försöka hinna med en tur efter sommaröringen innan de får annat att tänka på. Och har vi lite tur så är där snart lite uppväxare inne att fiska på! :)
BÅTBYTE? Va! Till vad? Varför? Funkar det nya bra?:santa:
Pikeless
2007-06-26, 17:39
BÅTBYTE? Va! Till vad? Varför? Funkar det nya bra?:santa:
Japp, båtbyte! ;)
Rattar numera en Beason, och det känns väldigt bra - inget tjafs! :rockbanan
Fick tag i ett äldre, något slitet exemplar, så de återstår massor av jobb innan det är en fullrustad trollingmaskin..men det är ju halva nöjet!
:)
Nu får det f-n vara nog. Jag måste ut och se om det är några laxar på G.
Drar ut i morrn bitti och provar. Blir väl några påsar torsk om inte annat.
Ja ja. en bomtur vad det gäller silver. Trodde väl det innan jag åkte ut men man kan ju inte bara sitta och skita i att prova när man nu har tid och vädret e bra. Pilkade lite på hemvägen och fick fina torskar inne på 15m. Tror aldrig jag har haft så hög medelvikt på torsken på så grunt vatten.(men det var inga riktigt stora). Medelvikt på ca 4kg.:rockbanan
Ja ja. en bomtur vad det gäller silver. Trodde väl det innan jag åkte ut men man kan ju inte bara sitta och skita i att prova när man nu har tid och vädret e bra. Pilkade lite på hemvägen och fick fina torskar inne på 15m. Tror aldrig jag har haft så hög medelvikt på torsken på så grunt vatten.(men det var inga riktigt stora). Medelvikt på ca 4kg.:rockbanan
Tråkigt som fan att det knappt inte finns någon lax härute längre, jag ska försöka köra en repa i veckan och se om jag kan hitta några blanka :fisk:
Men nu blir det en:beer: eller kanske:beer::beer:
Glömde berätta om ett missöde som hände på sjön sist.
Satte en grymt stor dipsy. Jag menar verkligen grymt stor.:wow3:
När vi skulle hem så skulle jag lösa ut den och ta upp grejjerna men den gick f-n inte att få upp. Slet som en liten gris men inget hände.:(
Vet att jag ställde den löst.
Ja ja till slut slog jag på rumpan när mitt spö gick av:regn: F------N med.
Älskar Bios Needlestick som pulk och dipsy spö.
:offtopic:Kanske finns någon här på forumet som har ett liggande?
Alltså ett Bios Needlestick 90DD dipsydiver spö.
Saknar det.:ledsen:
Använder du stumlina?
Oftast så höjer man bara toppen så löser den direkt i så fall.
Synd på spöet dyra grejor
Daiwa Heartland 9,5 fot DD spö är bra också kanske inte i klass med det förstnämnda dock
Fyrakilos torskar mm riktigt fin matfisk ändå önskar vi hade lite såna här uppe i döda havet.
Det e nog dax för en tur nu i dagarna. Tittar man på vattentempen så har vi det kallaste vattnet här utanför nu.Hoppas laxarna har följt med det.
Det börjar dra rejält i drillnings armen nu.
Vindarna verkar hålla sig på ca8-10 men bara laxen e här så får det blåsa nästan hur det vill.
Är det några som skall ut och prova?
Det e nog dax för en tur nu i dagarna. Tittar man på vattentempen så har vi det kallaste vattnet här utanför nu.Hoppas laxarna har följt med det.
Det börjar dra rejält i drillnings armen nu.
Vindarna verkar hålla sig på ca8-10 men bara laxen e här så får det blåsa nästan hur det vill.
Är det några som skall ut och prova?
Jo visst fan är man sugen nu:fiska3: och den här vinden är man rejält trött på.
Ska försöka få in en tur dom närmaste dagarna, kanske kan få med ett par båtar til här utifrån, helt klart är att det blir ett par rundor in till stan dom närmaste kvällarna för lite blondinjakt:devil2:
Jag har planer på att ta en tur på lördag, polaren Wille var ute igår och tog en 3 kg lax på en lite kvällstur, han hade väldigt mycket betesfisk på lodet, har nyss varit ute i hans båt och fiskat lite gädda men det blev väl ingen jätteframgång 2 små i båten och 2 större tappade.
Pikeless
2007-08-20, 22:06
:cheers:
Vilket väder. Bara lite ny olja i motorn och översta vaxlagret kvar på båten sen skall den i.:appl:
Vintern är ruskigt dryg när båten står och sover på trailer uppåt dom mörka skogarna.
Hörde nu i kväll att SILLEN VAR INNE I FJÄRDARNA !!!!:popcorn:
Klart med detta "vinterväder":cool2:. som har varit så kan det nog bli en tidig vår.
Blir premiär med trollingen nu till påsk om vädret blir bra ( hörde en ligist på gatan idag som pratade om kallt blåst och snö framåt helgen). Hoppas att han bara är avundsjuk.:cheers:
Återkommer efter premiären.:fiska2:
Låter höra sig, ser fram emot den rapporten :fiska1:
Nja min är rengjord och klar redan och togs ut ur varmgaraget i veckan för vidare transport till varvet för lite instalationsjobb sen åker den i efter påsk, i mitten av Maj börjar säsongen uppe hois oss och då är man redo.
Men innan dess ska det jagas annat silver bland öarna och hopperligen har det åkt upp några hyfsade gäddor med innan det blir dags att styra kosan ut på Östersjön .
Beställde nya linhjul till pulkorna i veckan så nu slipper jag pula med dem då dem sprack förra sommaren under sista turerna, men lite nödlagning så kunde vi fiska klart iaf och lax blev det i båten trots trasiga hjul :appl:
Dessvärre har nog "huliganen" rätt ang vädret så glöm inte vinterkläderna och vantar :blah:
Vilket väder. Bara lite ny olja i motorn och översta vaxlagret kvar på båten sen skall den i.:appl:
Vintern är ruskigt dryg när båten står och sover på trailer uppåt dom mörka skogarna.
Hörde nu i kväll att SILLEN VAR INNE I FJÄRDARNA !!!!:popcorn:
Klart med detta "vinterväder":cool2:. som har varit så kan det nog bli en tidig vår.
Blir premiär med trollingen nu till påsk om vädret blir bra ( hörde en ligist på gatan idag som pratade om kallt blåst och snö framåt helgen). Hoppas att han bara är avundsjuk.:cheers:
Återkommer efter premiären.:fiska2:
Ja nu är det dags att dundra igång Yamahan och ge sig ut på laxjakt på det stora blå.
Den där ligisten får vi fan ta och göra något åt tycker jag, det går ju inte springa omkring och sprida såna dumheter:catfight: