Visa fullständig version : Hur länge ska man behöva vänta?????
Jag beställde en Minn kota powerdrive40 v.2 av Kurres fiskeshop den 4 februari i år,samma dag betalade jag hela kalaset!(Man vill vara i god tid till trolling sesongen)
Kurres beställer genom Wiggler som är en agentur som i sintur beställer ifrån
sportmanship i göteborg (svenska agenturen )De drar en rövare och skickar mig en äldre modell som har utgåt ur sortimentet på Minn Kotas hemsida i USA
vilket jag inte är intreserad av!Beställer jag en ny volvo så vill man ju inte ha förra årets modell som dessutom har utgåt och ersatts med en ny modell på tillverkarens hemsida!
Motorn skickades tillbaka och de sa att det tar ca 3-4 veckor tills den nya motorn kommer(det var den 26 februari!!!!)men inte ett ljud har jag hör ifrån dem,när jag ringde ner till dem så får jag till svar att den var ej med i den här sändningen som de har lovat????Jaha vad gör ni nu då frågade jag!Vi tar den via flyg så du har den om ca 1-2veckor(det här var i mitten av mars)
Det har nu snart gått 4 månader,ett helt kvartal o när jag ringer till dem kan de ej ge varken datum vecka eller månad när den kommer!
Jag VILL JU HA MOTORN!!!!
Ps! Kurres fiskeshop har inget med det här att göra de har varit trevliga o tillmötesgående utan det är agenturen som är problemet!
Vafan ska man göra!!!!!!!
maila till minn kota i usa och förklara problemet för dom
då blir det en jävla fart ska du se
Jag var inne på deras sida och försökte skriva ett medelande till kundsuport men det gick bara skriva några ord dvs det gick ej att förklara hela sitvationen!(hittade ej någon mailadress)
Har dock frågat ifall de har någon mailadress att vända sig till?
Men jag har ej fått något svar!
Anchovyman
2007-05-25, 16:47
Jag var inne på deras sida och försökte skriva ett medelande till kundsuport men det gick bara skriva några ord dvs det gick ej att förklara hela sitvationen!(hittade ej någon mailadress)
Har dock frågat ifall de har någon mailadress att vända sig till?
Men jag har ej fått något svar!
http://www.minnkotamotors.com/contact_us/contact.asp
Alessandro
2007-05-25, 17:07
Anmäl till ARN, då blir det säkert fart på dom...
rydsmange
2007-05-25, 19:23
hej
jag har haft samma turer med sportmanschip i g-borg
beställde en pd55 v4 o fick den v19....skulle ta ca 3-4 veckor
var gång man ringde så var den på gång o den skulle komma med flyga osv
djäkligt tråkigt med sådana saker .. men väntar man på nått gott så..
rydsmange
2007-05-25, 22:47
hej igen ..
tror du inte att man kollade med andra affärer om där fanns nån som hade en sådan hemma o jag hade en annons här oxå på fs om någon hade nån info.. dom kommer till sverige genom samma företag tyvärr...
men nu ligger den i garaget o väntar på att bli monterad på min ryds..ler
kommer att bli så hett till höstfisket...hmmmmmm
kan bara hålla med, Har följt "rydsmange" s fall på nära håll , ifrån fiskekompaniet i Lund till garaget i lundatrakten "är arbetskamrat" kan bara bekräfta att det har tagit en sjuhelvetes tid typ halvår, mycket ljug har det blivit, o dom absolut största sanningsvridarna är sportmanschip i g-borg, frågan är om det inte går fortare o paddla kanot över atlanten,:rockbanan
Ja det är ju uppenbart att de är värre än amatörer,rent ut av skandalöst att ett företag i den ställningen "som sveriges agentur"får bete sig så nonchalant mot oss enskillda kunder!!!
Nä det är dax att Minn kota motors i USA får reda på att deras sammarbets partner här i sverige inte sköter sig !!!!!!!!!
Ifall det nu tar ett havår att få motorn hur långtid tar det då att få en reservdel? Ett,Två eller Tre år!!!! Nä nu var jag elak :-)
apersson69
2007-05-26, 14:43
Har man bråttom, under 3-4 månader tydligen, så rekommenderar jag typ Cabelas eller någon annan stor kedja i USA. Här får man besked om dom finns hemma direkt och den kommer levererad till dörren på under 2 veckor för mindre pengar än man får betala i Sverige. Reservdelar lär ju också komma snabbare den vägen.
Minnkotas kontaktfunktion som det läknas till här ovan fungerade utmärkt för mig, fick ett riktigt engagerat och uttömmande svar inom ett par dagar.
Ambassadeur5000
2007-05-26, 14:58
Fan vad kasst:mad:
Man blir ju galen av att vänta. De får väl erbjuda någon form av ersättning. SportmanShip verkar ju vara rätt kassa ifall de hela tiden skyller på en massa konstigheter. Det tar ju inte lång tid att få hem saker från USA idag.
Lycka till Broder :cheers:
Ja idag ringde de från sportmanship o sa att min motor kommer i leveransen på torsdag,borde vara hos dig fredag eller måndag,hmmmmm
Man har ju nästan slutat tro på dem,men!!!!!!
Vem vet odsen är ju bättre nu än för fyra månader sen :appl:
Nu när jag ändå väntar på motorn,kan inte ni som har frontmonterade elmotorer ge lite tipps på vad man ska tänka på,placering,kabel lösningar,antal batterier mm,har ni bilder får ni gärna dela med er ,det vore kul :highfive:
Mvh Peder
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.