Visa fullständig version : Spön till gäddmete
Efter att ha fått min shimano spön stulna under ett fiske pass efter karp så letar jag efter nya spön. Är det nån som kan rekommendera något?
Har kollat på Free Spirits Pike rod som ser riktigt trevligt ut.
Kan tillägga att jag ska snart till England så jag funderar på att köpa spöna då.
Kraven är 12" 3.0 lbs och helst med korkhandtag.
El Crapone
2003-06-25, 10:45
Vem fan snor nåns spö.. fy fan va illa, hor kan det bara gå till så!
Vi hade gått å lagt oss och när vi vaknade var spön, rullar, nappalarm plus lite annat borta. det ända som var kvar var linan som flöt om kring.
Snacka om att börja dagen dåligt.
Mikespike82
2003-06-25, 11:22
såna ska man få skjuta med hagelbössan, j*vla as!!
Finns så mkt olika spön ju :)
Vilken typ av aktion vill du ha, topp/medium/helaktion, vilken pund 21/2, 23/4, 3.....vad får de kosta?
Aktion: hel
Pund: 3.0
Pris: max 2000:-/styck
fan va jävligt o få sina spön stulna.
El Crapone
2003-06-25, 16:54
Originally posted by gute
Vi hade gått å lagt oss och när vi vaknade var spön, rullar, nappalarm plus lite annat borta. det ända som var kvar var linan som flöt om kring.
Snacka om att börja dagen dåligt.
haha.. helt sjukt ju =)
Vadå vågat att göra en sån sak om ni likker o sover bredvid.. det hade ju räckt att råka dra lite i linan så hade ni vaknat av pipet från alarmet.. eller att någon av elakinarna råkat trilla elelr nåt i mörkret.. fy fan vilka rötägg det finns..
Själv gillar jag shimanos Catana, de är iofs bara runt 1000:lappen, polarn kör med dem på ålfisket och det känns mkt prisvärda. Annars har du ju diaflash serien som é trevlig....ahhh...finns så mkt, kommer aldrig ihåg namnen.
qvarnis25
2003-06-25, 17:15
Har inte kört med Cantanas karp spö, utan feederspöna. Stommen mkt av spöna borde ju va desamma. Och kan hålla med om att de e riktigt sköna.
qvarnis25
2003-06-25, 17:17
Får ursäkta min svenska grammatik i förra inlägget. Vad jag menade var att mkt av stommen i spöna borde ju vara densamma.
kan tipsa om www.lardigskriva.nu :) (obs skämt, inte missförstå)
Visst är de spöna trevliga, kännde på hyperloops Feederspö idag och blev mkt överraskad, skitsköna, dessutom endast 700-800:- (dags å pensionera mina RT-junk-feeder-spön)
qvarnis25
2003-06-25, 17:33
har två Hyperloop hemma. Kör med dem till allt.. från mört till ål/sutare/brax. Som du indirekt säger, ett av de allra mest prisvärda spöna. Om man jämför dem med cantana så e de inte mkt som skiljer. Jag hade hyperloopen först, så jag var ju "inkörd" med dem så först ggn ja körde med cantana så tyckte jag H. va skönare. Fast de e väl lite kvalitétskillnad vid handtagen och så...
Mina spön var just Hyperloop som jag var mkt nöjd med. Försäkringsbolaget värderade dessa till 1500:-/st vilket gör att jag kan kolla efter lite dyrare spön :)
Dock får jag ersätta väskan med alla prylar i själv vilket kommer att ta tid :(
qvarnis25
2003-06-26, 00:11
fan va gott. Hur kommer de sig att de värderade de så högt? med rullar lr? eller kollade de inte upp va de kostade...?
Jag har mitt Feederspö till det, de är ju kraftiga som fan.
12 fot.
Skaffa ett Karpspö om du ska fiska suggor
Det blev nya Hyperloop spön igen. Precis hemkommen ifrån butiken med spön, rullar och lite annat smått å gott, känns som julafton :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.