Visa fullständig version : Linder 355 +10kusare Vad skall man tänka på?
Som sagt, jag står med stålarna i näven och det det hänger på är:
Är båten för liten för oftast två pers med en del utrustning?
Är den helt kass i lite lite sjö, som en större insjö vid lite blåst?
Är den hanterbar själv, med det största motor alternativet?
Hur funkar det att borra osv för fastsättning av spöhållare osv?
Anledningen till att jag är intresserad är att den verkar vara liten och smidig,
(kommer ha den på eu-kärra)
Underhållsfri
Bra köp, står sig i pris.
Kom gärna med tankar och idéer, för jag är lite lite kluven!
Som sagt, jag står med stålarna i näven och det det hänger på är:
Är båten för liten för oftast två pers med en del utrustning?
Är den helt kass i lite lite sjö, som en större insjö vid lite blåst?
Är den hanterbar själv, med det största motor alternativet?
Hur funkar det att borra osv för fastsättning av spöhållare osv?
Anledningen till att jag är intresserad är att den verkar vara liten och smidig,
(kommer ha den på eu-kärra)
Underhållsfri
Bra köp, står sig i pris.
Kom gärna med tankar och idéer, för jag är lite lite kluven!
Har en 355.a och det är en bra båt för såna ändamål och 10 hk är optimalt för att få lite fart även när man är två med lite prylar, har inte båten Du kikar på trädurk så bör Du skaffa en för det lyfter båtens komfort och sänker ljudnivån och gör det lättare att stå och lasta på durken.
Den är liten men räcker för två man om Ni inte släpar med Er hela bohaget så ingen fara med det, den räcker gott för lite sjö på mindre vatten om man bara anpassar fart och last efter förhållandena.
Den är enkel att hantera ensam både på sjön och att ta upp/lägga i och en 10 hk tar man ju i näven när man ska flytta den.
Montering är busenkelt bara borra och dra genomgående med låsmutter för sånt som ska tåla lite belastning annars popnita, glöm inte brickor.
Det är den mest underhållsfria båt jag någonsin haft, bara att vända upp och ner och tvätta av botten samt resten av båten så är den i bra skick men har Du den på trailer så blir den knappast beväxt i botten.
Alu båtar brukar vara värdebeständiga så det bör vara lungt.
Har en 355.a och det är en bra båt för såna ändamål och 10 hk är optimalt för att få lite fart även när man är två med lite prylar, har inte båten Du kikar på trädurk så bör Du skaffa en för det lyfter båtens komfort och sänker ljudnivån och gör det lättare att stå och lasta på durken.
Den är liten men räcker för två man om Ni inte släpar med Er hela bohaget så ingen fara med det, den räcker gott för lite sjö på mindre vatten om man bara anpassar fart och last efter förhållandena.
Den är enkel att hantera ensam både på sjön och att ta upp/lägga i och en 10 hk tar man ju i näven när man ska flytta den.
Montering är busenkelt bara borra och dra genomgående med låsmutter för sånt som ska tåla lite belastning annars popnita, glöm inte brickor.
Det är den mest underhållsfria båt jag någonsin haft, bara att vända upp och ner och tvätta av botten samt resten av båten så är den i bra skick men har Du den på trailer så blir den knappast beväxt i botten.
Alu båtar brukar vara värdebeständiga så det bör vara lungt.
Tack så jättemycket, det var precis detta jag behövde höra!
Du har vunnit en fisketur med moi i den nya båten :)
Tack så jättemycket, det var precis detta jag behövde höra!
Du har vunnit en fisketur med moi i den nya båten :)
YES jag har vunit ett pris det behövde jag som tröst efter två dagars trollande efter Lax utan ett enda liv :appl:
överväg att gå upp till ca 4m...har själv en tehri 385 och tycker den är i minsta laget för 2 pers med utrustning...blir lätt vinglig om det blåser lite och en tidig vår är det sista man vill att haman i vattnet
Då blidde man med linder då!
Ett dygn utan sömn och 60 mil senare är hon i mitt trygga förvar :)
Skall bli kul att testa den ordentligt i morgon.
Tool, Theri 385 är ju rank innan nån gått i båten. Är ju inte den mest optimala båten att gemföra andra båtar med.
Flodebanan
2007-06-17, 20:08
Om man endå skall ha den på kärra skulle jag helt klart valt en 400;a men det är ju personligt.
Kimbow, vad betalade du.
Blod och svett :)
Nej skämt o sido, skriver man det kommer alltid någon gapa att man gjort ett dåligt köp osv. blir så tråkigt då när man är glad och nöjd med en ny båt.
Om man endå skall ha den på kärra skulle jag helt klart valt en 400;a men det är ju personligt.
Hade det bara varit attt välja hade det blivit den största och dyraste bustern som finns, med allt lull lull som går att få tag på... Eller motsv.
Flodebanan
2007-06-17, 20:42
Kimbow, vad betalade du.
Jag chansar på 33 stora pengar:)
Jag chansar på 33 stora pengar:)
Ja det är den båten, men jag betalade mindre.
Var bara allmänt intresserad av priset. Inte alls för att gnälla. Vad är det för märke på motorn. Viktigast är ju att grejerna är i bra skick och att man utnyttjar sina fiskemaskiner till fullo.
Var bara allmänt intresserad av priset. Inte alls för att gnälla. Vad är det för märke på motorn. Viktigast är ju att grejerna är i bra skick och att man utnyttjar sina fiskemaskiner till fullo.
Det ser ut som en Yamaha V-MAX 10 2-taktare
Då blidde man med linder då!
Ett dygn utan sömn och 60 mil senare är hon i mitt trygga förvar :)
Skall bli kul att testa den ordentligt i morgon.
GRATTIS :D
Ser ju fin ut och Du har skaffat Dig en bra fiskemaskin så ut och nöt nu och dra massa storfisk :fiska2:
Förresten hur var det med trädurk i båten??
Jo då det förstår jag, det var inte dig jag syftade på när jag pratade om gnällisar :)
Skicket är jättefint, motorn inte ens inkörd, båten välvårdad och fin!
Skall ut och prva den ordentligt om en stund!
Det ser ut som en Yamaha V-MAX 10 2-taktare
Stämmer fint det!
GRATTIS :D
Ser ju fin ut och Du har skaffat Dig en bra fiskemaskin så ut och nöt nu och dra massa storfisk :fiska2:
Förresten hur var det med trädurk i båten??
Tackar! Hoppas att jag blir nöjd och känner att den är lagom för mig och min fiskepolare!
Och ja, det är durk i båten!