handdator

Visa fullständig version : fiskesnack vs sportfiskeforum

Jerkbygge
2007-06-30, 16:48
hej!
jag tänkte kolla hur ni tycker. det finns en liknande tråd på sportfiskeforum och där vann sportfiskeforum. vad tycker ni? vad är bäst? sportfiskeforum eller fiskesnack? jag tycker sportfiskeforum är bättre!

Ringaby
2007-06-30, 16:49
Fs...

BeBest
2007-06-30, 18:02
Sportfiskeforum??? Har jag aldrig hört talas om!

Alessandro
2007-06-30, 18:08
Det är fiskejournalens forum, helt OK.

_StoraLe_
2007-06-30, 18:08
Bergman har röstat väldigt oväntat! :)

nämen, de finns ingen bättre eller roligare sida än fiskesnack.. den enda som kommer i närheten är väl svenska offroad entusiasternas ( www.soe.se ) sida med mycket skoj.

ramsis_iv
2007-06-30, 20:39
Sportfiskeforum, det är inte ens en diskussion! så är det bara, det vet väl alla?

Gruvis
2007-06-30, 22:02
fs helt klart för mycket chatt på sff

TelgeKroken
2007-07-01, 10:55
Jag föredrar FS, har varit inne på SFF någon enstaka gång när jag googlat men eftersom jag inte reggat mig där så lockade det mig tydligen inte tillräckligt!

:winner: FORZA FISKESNACK! :winner:

Captain_Lovestar
2007-07-01, 12:16
Problemet tycks vara att sportfiskeforum har för många unga oerfarna, vilket gör att diskussionerna ofta rör rena nybörjarsaker. Här på FS kan man få råd av proffsen i större utsträckning, på SF känns det mer amatör... :)

Jag har inte ens loggat in på SF på ett par månader, då jag inte hittade en enda intressant tråd där under drygt en vecka. På FS är det alltid ett antal trådar som är intressanta.

TelgeKroken
2007-07-01, 12:40
Här på FS kan man få råd av proffsen i större utsträckning, på SF känns det mer amatör... :)

Shit! Jag är på fel forum. :mices_bla

Nilsson
2007-07-01, 13:06
Fiskesnack :)

Jerkbygge
2007-07-01, 13:22
sportfiskeforum verkar inte vara särsilt omtyckt här..... :(

Old Firehand
2007-07-01, 13:47
hej!
jag tänkte kolla hur ni tycker. det finns en liknande tråd på sportfiskeforum och där vann sportfiskeforum. vad tycker ni? vad är bäst? sportfiskeforum eller fiskesnack? jag tycker sportfiskeforum är bättre!

Hej Elof 92; Vad är sportfiskeforum för något? Är det aulan i Forshaga?
One day spent fishing adds another day to your life!
Old Firehand

Pikeforlife
2007-07-01, 16:05
loggat in på SF på ett par månader, då jag inte hittade en enda intressant tråd där under drygt en vecka. På FS är det alltid ett antal trådar som är intressanta.

Håller med, fiskesnack är klart bättre :winner::banana:

_StoraLe_
2007-07-01, 22:52
Hej Elof 92; Vad är sportfiskeforum för något? Är det aulan i Forshaga?
One day spent fishing adds another day to your life!
Old Firehand

Hahahaha! Jag måste säga att just sådana som du får mig att välja FS! Thumbs up.. :)

theoneandonly
2007-07-01, 23:30
Och så får man inte glömma att fiskesnack har en viss coolhetsfaktor:cool2:

Jonas 37
2007-07-01, 23:33
Jag föredar Fiskesnack då jargongen är lite råare här.Vi är i varje fall betydligt fler trollingfiskare här.Jag är reggad där men har typ 20st inlägg på 1.5år.På deras omröstning så föredrar 15% av deras medlemmar Fiskesnack.Omröstningen här ger 3% hitils till Sportfiskeforum.Roliga siffror för Bergman i varje fall.

Jimmiee
2007-07-02, 00:04
De är ju spel mot ett mål ....:cheers:
Fiskesnack

Ambassadeur5000
2007-07-02, 00:10
Sportfiskeforum??? Har jag aldrig hört talas om!

Precis! Vad är det för något? :highfive:

Sir Fish-a-lot
2007-07-02, 03:35
FS rockar fetare... här blir man ju dissad ibland. Det känns att man lever. Dessutom fina bilder i galleriet och en hel del skumma typer huserar ju här också (kan nämna att min avatar FAKTISKT föreställer mig - 3 år sen när man var aktiv vrålande stonerrockare)

Brunte
2007-07-02, 08:25
FS rockar fetare... här blir man ju dissad ibland. Det känns att man lever. Dessutom fina bilder i galleriet och en hel del skumma typer huserar ju här också (kan nämna att min avatar FAKTISKT föreställer mig - 3 år sen när man var aktiv vrålande stonerrockare)

Å fan! Trodde det var en skum bild på Morrisey :elgura:

TelgeKroken
2007-07-02, 09:23
Sportfiskeforum - 79% [ 87 ]
Fiskesnack - 15% [ 17 ]
tycker inte om något av dom - 4% [ 5 ]
Totalt antal röster : 109

Är inne på båda sidorna och har mer o mer börjat gilla FS. Har faktist ändrat min negativa inställning till FS. Kan inte förstå att ni tycker det är svårnavigerat?

Det som är bra med FS är att det läggs in väldigt många bilder och att du hittar jättemycket information om tex mete om du lägger ner lite tid på att söka. Den informationen jag har letat efter både på SFF och FS så har jag fått 10 ggr så bra svar på FS än SFF...

Det känns också som att det är fler "äldre" på FS i åldern 20-40 som många också är rutinerade och har mycket kunskap.

Dock kan endel trådar spårar ut då FS moderatorer inte gör nånting alls åt att försöka att få bort OT osv.

Håller med Sacul om att många inlägg är roliga på FS

Än lever vi vidare! :winner:

Jerkbygge
2007-07-02, 13:12
jag vet inte om ni är seriösa med att ni inte vet vad sportfiskeforum är men det är i alla fall ett sport fiske forum so mär srktigt bra :) gå in på www.sportfiskeforum.se !!

Älvflugan
2007-07-05, 09:54
Sportfiskeforum verkar ju vara bra mycket populärare men det kanske är pga populära tävlingar och liveintervjuer med fiskeproffs till och från, eller pga att det helt enkelt är fiskejournalens forum, dvs besitter större möjligheter. Men vi gör en testsökning för säkerhets skull. :catfight:

http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=www.sportfiskeforum.se&word2=www.fiskesnack.com

:asflabb2:

Bergman
2007-07-05, 10:14
Tycker det vore väldigt märkligt om man över huvud taget besöker en sida man inte tycker om. De olika sidorna har väl sina för- & nackdelar såklart.

Jag är iallafall supernöjd med att Fiskesnack.com har flest användare, fler samtidiga användare online, fler foruminlägg, fler foton osv

Det kommer mera här på Fiskesnack.com ... var så säkra. ;)

Majakovskij
2007-07-05, 10:17
Minns när FFA:s ganska underhållande forum lades ner på grund av alla oseriösa kommentarer då blev hyfsat många medlemmar här istället. Snart faller Sportfiskeforum. :rolleyes:

Alessandro
2007-07-05, 10:30
Fattar inte riktigt hur Älvflugans räknare fungerar, googlar man på
fiskesnack.com och sportfiskeforum.se så blir det 13700 träffar för FS
och 21600 för FSF.
4285 medlemmar som postat i forumen här...

salachtin
2007-07-05, 10:42
Sportfiskeforum verkar ju vara bra mycket populärare men det kanske är pga populära tävlingar och liveintervjuer med fiskeproffs till och från, eller pga att det helt enkelt är fiskejournalens forum, dvs besitter större möjligheter. Men vi gör en testsökning för säkerhets skull. :catfight:

http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=www.sportfiskeforum.se&word2=www.fiskesnack.com

:asflabb2:
Fiskesnack är ju större, Google är inte så trovärdigt för sådana här mätningar.

Älvflugan
2007-07-05, 10:48
Det är ju inte direkt min räknare utan en rätt känd funktion som heter Googlefight. Den jämför antal sökningar på respektive sökord helt enkelt.
Ingen vetenskaplig undersökning utan en lite kul grej bara.

Nu är det ju så att jag inte har någonting speciellt emot fiskesnack utan tycker bara att det är snyggare och smidigare funktioner på SFF.

Sg
2007-07-05, 10:52

Konstigt.? Gillar man Fiskesnack hänger man väl inte på sportfiskeforum? Och vice versa.

Klart att de flesta användarna här förespråkar sitt forum.

Calex
2007-07-05, 23:39
Fiskesnack !!
känns som att jämföra Marcolio och Metallica:elgura:

Tiaz
2007-07-06, 20:50
Började med att läsa på SFF men tycker inte att inläggen där håller speciellt hög kunskapsnivå. Här kan man få svar på sina frågor direkt och trovärdigt. Använder inte SFF alls längre.

ghost
2007-07-06, 22:07
Konstigt.? Gillar man Fiskesnack hänger man väl inte på sportfiskeforum? Och vice versa.

Klart att de flesta användarna här förespråkar sitt forum.

Precis vad jag tänkte säga men du tog orden ur munnen på mig.

Själv trivs jag bäst här, tycker de andra alternativen är för krångliga att navigera i.

Keski
2007-07-06, 22:21
Fiskesnack !!
känns som att jämföra Marcolio och Metallica:elgura:

Jo precis, Marcolio helt överlägsen :bootyshak

KG?
2007-07-06, 22:29
Sportfiskeforum är ju totalt söndermodererat. Vet inte hur många trådar som låsts för "att det finns liknande trådar". Funkar inte så om man vill hålla forumet levande.

Flodebanan
2007-07-06, 22:47
Sportfiskeforum är ju totalt söndermodererat. Vet inte hur många trådar som låsts för "att det finns liknande trådar". Funkar inte så om man vill hålla forumet levande.

Dessutom är det ju enbart en massa 12åringar som gissar hej vilt på vad som är "rätt" och "fel".

Man orkar ju inte ens läsa klart en tråd.

BeBest
2007-07-06, 23:07
Dessutom är det ju enbart en massa 12åringar som gissar hej vilt på vad som är "rätt" och "fel".

Du har en stor informativ mission att fylla där Flode!

catchandreleasearn
2007-07-07, 04:04
Sportfiskeforum har så jävla dålig layout(bakgrund, whatever!) och vit, och min skärm är cp så jag kan knappt läsa på vit bakgrund, så pallar bara kolla där nån gång i månaden.
Sen kommer det nya trådar typ varannat år?
Fiskesnack är helt klart bäst!

Rosa Pantern
2007-07-07, 04:19

Håller med KG, kan även nämna att ordet fiskesnack blir censurerat på sportfiskeforum. Skulle skriva i en annons på sportfiskeforum att annonsen fanns med bilder på fiskesnack, till min förvåning så blev det några streck istället för ordet fiskesnack när jag skicka inlägget:mices_bla

Abelsson
2007-07-07, 09:35
Moderaterna på sportfiskeforum är fasen rabiata!! Bättre dom stänger ner forumet, men behåller sökmotorn. Då har dom åtminstonne en rätt kass databas..

//Abel

Älvflugan
2007-07-07, 12:34
Rabiata? Det är ju ganska många och strikta regler men innan de reglerna fanns så fanns bra många fler rabiata medlemmar än moderatorer. Vad tycker du är bäst egentligen?

Tänk, jag tycker precis tvärtom.

Hur kul är det att söka på ett ord och få fram 7 tusen trådar som samtliga består av samma innehåll och hur kul är det att lägga ner en massa tid på ett riktigt välskrivet och informativt inlägg då ingen läser det fler gånger pga att man helt enkelt bara gör en ny tråd om frågan dyker upp på nytt?

Då är det väl bättre att ha lite kvalité i färre trådar än en mängd trådar med samma innehåll?

Personligen tycker jag att det är super att det finns flera kvalitetsforum.

Abelsson
2007-07-08, 00:46
Rabiata? Det är ju ganska många och strikta regler men innan de reglerna fanns så fanns bra många fler rabiata medlemmar än moderatorer. Vad tycker du är bäst egentligen?

Som svenskar har vi ett unikt uttryck, "lagom" ! Förvisso en definition som kan skilja sig radikalt från idivid till individ.. JAG tycker sportfiskeforum har passerat gränsen "lagom" för länge sen..

Men visst är det bra att det finns forum med lite olika mentalitet och regler.. Då kan var och en välja och vraka..

Själv tycker jag mig kunna läsa nått nytt i flertalet av trådar som berör "populära" ämnen..Spec om det har gått en tid mellan det att trådarna har skapats.
Med andra ord kommer det upp nått litet nytt tips eller trix med jämna mellanrum, även om ämnet har varit uppe tidigare.

Får man fråga vilket koppling du har till sportfiskeforum??

//Abel

CalleX
2007-07-08, 00:59
Sportfiskeforum har så jävla dålig layout(bakgrund, whatever!) och vit, och min skärm är cp så jag kan knappt läsa på vit bakgrund, så pallar bara kolla där nån gång i månaden.
Sen kommer det nya trådar typ varannat år?
Fiskesnack är helt klart bäst!

Hehe - jag slängde ett getöga pga den här tråden och blev bara förvirrad när jag kom till sidan. Helt värdelös layout - så jag lämnade sidan innan jag ens orkade titta på innehållet i forumet :yiack:

Szaaz
2007-07-08, 14:21
fs såklart! sff? wtf? aldrig hört talas om..

Älvflugan
2007-07-08, 16:33
Får man fråga vilket koppling du har till sportfiskeforum??

8 Mbit/s uppkoppling, för 229:-/månad :highfive:

Abelsson
2007-07-08, 20:27
8 Mbit/s uppkoppling, för 229:-/månad :highfive:

De va dyrt... Själv pröjsa ja 149:- för 24Mbit/s :bootyshak :cheers:

Btw.. Misstänker att du är en moderator på SFF , som reka läget här på FS.. kan det stämma kanske??

//Abelsson

joj
2007-07-08, 20:50
Sportfiskeforum kan inte alls jämföras med Fiskesnack, här finns en helt annan bredd på fisket, finns i princip ingen trolling på SFF och då är det ju helt ointressant...

Sen är det otroligt kul att Bergman vårdar det här forumet så jävla bra:headbang:

kompåsjälv
2007-07-08, 21:22
Jag är mest på Sportfiskeforum.. men läser en del här oxå..

tycker dock att man inte behöver välja det ena eller andra. Man kan ju vara på båda forumen om man vill..

Men tycker dock att SFF är snäppet snyggare i layouten. Lättare att läsa och så.. men det e ju bara en vanesak.

_Baste_
2007-07-10, 21:33
FS är 1000000000000 gånger bättre. på sff är det som någon sa tidigare bara en massa okunniga jävlar(som mig) som inte kan nåt, men svarar endå. Allt äe verkligen bättre här. SFF är inget alternativ för mig längre....

zpk
2007-07-11, 02:46
Fs gillar jag mkt bättre, är nästan aldrig inne på sff längre (1 gång/månad kanske). Har inte så stor koll på sff idag men när jag hade det så verkade det som om många medlemar bara skrev för skrivandets skull, inte för att de kunde ngt om saken, var intresserade av ämnet osv (= sämre kvalité).

Men tycker dock att SFF är snäppet snyggare i layouten. Lättare att läsa och så.. men det e ju bara en vanesak.

Håller med.

Jag tyckte faktist att fs-layoten var ful och för mörk när jag blev medlem -05, men nu har jag vant mig :wink:

salachtin
2007-07-11, 03:01
Jo, vissa delar av layouten på FS är lite utdaterade.

JontaK
2007-07-22, 08:04

Föredrar nog varken eller men här finns det ju vissa 20-åringar som har rätt angående allt ;)

Skämt åsido, FS är nog generellt sätt bättre. Finns en större kunskapsbank att ta ur här.
SSF är ju lite som Bananen uttryckte det (något osmidigt, men ack så talande) fullt av mestadels ganska "obildade" användare. Det finns dock många användare på SSF som har intressanta åsikter och bra erfarenhet.
Dock går det ju naturligtvis hitta givande trådar i båda forumen.
Jag ser inget forum som "mitt", tycker bara det är kul att ha lite valmöjlighet.

niklas-
2007-10-06, 11:11
det är mycket skönare att läsa på sportfiskeforum men fotoalbumet är mycket bättre här, lite mer kunskap att ta in för mig här, och jag älskar trådarna ytbeten för abborre ! av bergman, Tillverka "Storfiskarens" Spook, även den av bergman :D
det som gör att sportfiskeforum.se konkurrerar med fiskesnack är isåfall att den är skönare att läsa

BeBest
2007-10-06, 12:02
...

men det var ju för j*vligt att sportfiskeforum.se har blivit hackade nu när jag har ställt en viktig fråga där.

....

men nu är det bara fiskesnack som funkar så..
I den sjuka delen av datorvärlden är hackerspatrasket hjältar och kommer så att vara så länge övriga ser upp till dem och skyddar dem.
Ingen site går säker. Fähundarnas destruktiva idéer ligger alltid före de konstruktivas försök att skydda sig. Skyddsbehovet skulle vara försumbart om hackersvinen utrotades.

För mig är Fiskesnack det enda fiskeforumet jag dagligen besöker.

simzeck
2007-10-06, 13:24
jag tycker att sportfiskeforum har bättre forum men fiskesnack är bättre på det mesta annars. och det var ju forumet man frågade efter.

Krilla L
2007-10-09, 20:03
FS såklart.. Snart 10 000.. :wow3:

» Statistik
Medlemmar: 9 935
Ämnen: 26 569

Bongoloid
2007-10-09, 21:10
Jag gillar Fiskesnack bättre. Mer aktivitet här och och som sagt en hel del gamla rävar som kan ett och annat och våran fritids sysselsättning.

Ambassadeur5000
2007-10-09, 21:15
Lite mer rock´n roll här på FS:elgura:

Jonas 37
2007-10-09, 21:16
Blir fruktansvärt irriterad på moderatorerna på sportfiskeforum emellanåt.Så fort nån startar en ny tråd så är det nån till moderator som är framme och låser tråden,finns redan en tråd om elmotorer svarar snorisen och låser tråden.Forumet blir ganska så dött om man moddar på det viset.
Jag är dock inte så värst aktiv där har väl runt 20st inlägg. :nej:

FiskeJacke
2007-10-09, 21:42
fiskesnack is the shit.. Bergman & co har skapat den sidan jag hänger mest på och tycker det rå trevligt!!

Captain_Lovestar
2007-10-09, 22:45
Blir fruktansvärt irriterad på moderatorerna på sportfiskeforum emellanåt.Så fort nån startar en ny tråd så är det nån till moderator som är framme och låser tråden,finns redan en tråd om elmotorer svarar snorisen och låser tråden.Forumet blir ganska så dött om man moddar på det viset.
Jag är dock inte så värst aktiv där har väl runt 20st inlägg. :nej:

Fast det beror väl på att det förr kom upp typ 5000 trådar om elmotor varje dag, vilket gjorde att man inte orkade kolla in vilka nya ämnen som dykt upp varje dag. Själv har jag inte läst där sedan i typ maj, då de flesta trådar var alltför snarlika och kunskapsnivån där gav mycket att önska. FS är såååå mycket bättre.

Sturgeon
2007-10-09, 23:48

Gör en vågad gissning varför svaret du får är som det är!!!

Sturgeon
2007-10-09, 23:58
Ja, jag botaniserar inte alltför friskt på andra forum. Fiskesnack har det mesta jag behöver och lite till. Gemenskap, härliga trådar, lite lagom gnabb för att vardagen inte skall bli slentrian. Ibland blir det aningen låg nivå, men jag har svårt att tro att det inte är minst lika illa på andra ställen. Låg nivå behövs för att hög nivå skall kännas hög!

Jag och några andra från fiskesnack skall till exempel ut och äta på lördag, så det är ett utmärkt "dejtingforum" också. Genomåren har jag träffat ett antal här ifrån denna sida i verkliga livet, ofta vid fiske, vilket varit väldigt skoj!

Har varit delaktig här länge, och kan med stolt ton säga att ni är alla väldigt delaktiga till vad sidan är idag!!!

Kristian Seth

Jonas 37
2007-10-10, 00:04
helt klart är väl att sportfiskeforum och fiskesnack är Sveriges största fiskeforum? Hur är fiskeportalen? Var in där nyss och kikade,dom har runt 2500medlemmar.Verkar dock som man måste regga sig för att läsa där.

andershbg
2007-10-10, 13:23
Tycker helt klart att fotoalbumet här på FS är bäst.

Sg
2007-10-10, 14:02
helt klart är väl att sportfiskeforum och fiskesnack är Sveriges största fiskeforum? Hur är fiskeportalen? Var in där nyss och kikade,dom har runt 2500medlemmar.Verkar dock som man måste regga sig för att läsa där.

Jag tror inte att varken sportfiskeforum eller FS är störst.

Edit: jag tar tillbaka det där.