handdator

Visa fullständig version : Fiske Stockholm skärgård 30/9!

Thomas Pettersson
2007-09-29, 18:27
Hej,
Någon/några som är sugna på att haka på och fiska imorgon? Jag utgår från Gålö tidigt imorgon bitti...
PM'a eller slå en signal på 0735-461027.

/Thomas

elanen
2007-09-29, 19:29
Du menar väl Gålö från land. Då antar jag att ingen svarar. För nåt mer dött fiske får man leta efter.

JohanPiers
2007-09-30, 07:12
Du menar väl Gålö från land. Då antar jag att ingen svarar. För nåt mer dött fiske får man leta efter.

Fånig komentar. Det är gott om HÖ i de krokarna nu. Kanske inte fisket är som för 6-7 år sen men skriv då det istället för att låta som en besserwisser.:peta:

Bergman
2007-09-30, 11:22

Jag tolkade det som att han skulle ut med båt i skärgården och utgå från gålö. Skulle gärna hakat på om jag kunde ...

Thomas Pettersson
2007-09-30, 19:50
Självklart (för mig iaf...;) menade jag med båt och man kan ju hoppas att om det var någon som kunde och vill hänga med att ett snabbt samtal hade klarat ut det...:)
Fiske blev det ändå men med min bättre hälft som sällskap och det var inte direkt det fiske jag tänkt mig (det blåser för mycket, det är kallt, ska vi åka hem snart, jag vill fika osv osv).
Hon är mao inte det optimala fiskesällskapet men det var iaf en fin dag!
Några smågäddor på kroken men det var ganska dött. Träffade några som varit ute och jagat gädda men det var magra resultat överlag.
/Thomas

JohanPiers
2007-09-30, 21:02
Vi gick ut från Morarna och fiskade vid Ingaröfjärden.
1 tappad öring +2st som inte ville hänga med mer än att bita till en ggn.

Kanondag med sol, vind och härliga drifter:sun:

Mörtsnurb
2007-10-01, 12:39
Fan synd att jag såg detta idag. Hade mer än gärna hakat.Kan vara skönt att åka någon annans båt för omväxlingens skull. PM:a mig om du ska ut något mer. vi kan ta min kryssare också.

Thomas Pettersson
2007-10-01, 13:28
Fan synd att jag såg detta idag. Hade mer än gärna hakat.Kan vara skönt att åka någon annans båt för omväxlingens skull. PM:a mig om du ska ut något mer. vi kan ta min kryssare också.

Det ska jag absolut göra. Ska försöka göra det lite längre innan själva fiskedagen nästa gång. Det blir som det blir om man frågar dagen innan.
Kanske tll helgen som kommer? Jag återkommer.
/Thomas

JohanPiers
2007-10-01, 13:35

haha!!

Visst är det skönt att slippa köra ibland.. Man kan få kasta först på heta platser till och med när man inte sitter bakom ratten !!

Mörtsnurb
2007-10-01, 13:52
Kör VC på söndag men lördag fungerar. Mycket tävlingar nu så man måste ju få fiska lte utan press också...
alltid skönt att kunna sitta bredvid och ta en kall öl och sedan vara först ut med betet.

MetarN
2007-10-01, 16:56
satan, hade gärna hakat på.. såg det i senaste lagret.. hör av dig om du känner dig ensam ngn annan gång.. hare :)

elanen
2007-10-01, 17:50
Johan Piers, det är bara fakta om Gålö. Att det finns nån öring i det för varma vattnet som vill nappa är väl inte det optimala. Att det inte är dött på öring beror ju på Put And Take hela tiden.
Med båt som det inte stod finns det ju i varje fall en chans till att förflytta sig en bit från döhaket Gålö. Är ju helt sönderfiskat sen massa år tillbaks. Har inget med nåt besserwiesser att göra. Har fiskat i dessa vatten sen 60-talet så jag vet nog utan att vara stöddig som du vill påskina.

JohanPiers
2007-10-02, 00:10
Nej, kanske inte men att uttrycka sig som du gör, är att be om att bli tolkad som besserwisser. Man kan uttrycka åsikter på många mer eller mindre "uttrycksfulla" sätt.

Alessandro
2007-10-02, 02:26
Självklart (för mig iaf...;) menade jag med båt och man kan ju hoppas att om det var någon som kunde och vill hänga med att ett snabbt samtal hade klarat ut det...:)
Fiske blev det ändå men med min bättre hälft som sällskap och det var inte direkt det fiske jag tänkt mig (det blåser för mycket, det är kallt, ska vi åka hem snart, jag vill fika osv osv).
Hon är mao inte det optimala fiskesällskapet men det var iaf en fin dag!
Några smågäddor på kroken men det var ganska dött. Träffade några som varit ute och jagat gädda men det var magra resultat överlag.
/Thomas

Var själv i Nynästrakten i söndags 8 små grönisar och en bonusgös på 3 pannor på 4 spösvingare, så du är inte ensam om att ha lite småtrögt i
söndags.

elanen
2007-10-02, 17:09
Johan Piers, är kanske inte av ditt snitt av finkaraktär. Kommer ur den grova skolan där man förstår varann ändå utan att bli gramsen. Du skulle knappast klara ett umgänge i vårat fiskegäng.