Visa fullständig version : Nya Hi-Lo jerken ?
Läste att abu ska komma med en 68 grams jerk.
Kan man se bild på den någonstans ?
:oj:
Världens fulaste jerk har dom skapat...
Vi böjde lite på den och då knakade det i den,låter lovande haha.
Flodebanan
2007-12-08, 23:48
Ser ut precis som en BJ, fast med en "HILO" ögonglugg.
Jag har sett den. Helt enormt ful!
jerklimpan
2007-12-08, 23:54
ja provkasta lite med den när abu va på sportfiskeboden .
Förutom att den va extremt ful så verkar den inte så kul . Typ nån hybrid mellan melvin Jerk å slider .
Men vem vet den kanske är bra .
Ser ut precis som en BJ, fast med en "HILO" ögonglugg.
Haha ser precis ut som en Buster ?nja de vette fan du :D
Så här ser den ut...
Den ser ut att vara en kul typ.
ramsis_iv
2007-12-09, 00:19
Jag tycker inte att man kan säga att den ser ut som buster, den liknar massvis med cobbar, magic maker och andra gliders mycket.
Hur går betet?
jo ser väl typ ut som en "ansiktsavskuren" (skumt ord ;) ) Buster Jerk.. :P
den verkar skön lite gammal abukänsla över det hela.
Påminner om en kapsylöppnare.
Hur kan man skapa något så fult och sedan komma med snilleblixten att lansera detta? Fattar dom inte att dom förlöjligar sig själva, det enda folk kommer att göra är att garva åt den!
the_unknown
2007-12-09, 01:37
Spelar väl egentligen ingen som helst roll hur vi tycker den ser ut. Fångar den fisk så är den ju en lyckad lansering?
Hur kan man skapa något så fult och sedan komma med snilleblixten att lansera detta? Fattar dom inte att dom förlöjligar sig själva, det enda folk kommer att göra är att garva åt den!
Va? Ska inte beten locka fiskar och inte fiskare?
Den ser lite ball ut tycker jag. Kan tänka mig att den inte är av någon superkvalite men det får vi se med tiden. Personligen kör jag med annat.
Flodebanan
2007-12-09, 01:47
Så här ser den ut...
Ett tips när man "snor" ngnannans bild är att på något sätt påvisa detta genom en länk eller ett namn.
ramsis_iv
2007-12-09, 03:01
Flodbanen, Internet P.D. slår till igen!
Jag undrar hur hi-lo-delen påverkar gången, det skulle kunna göra den mer oförutsägbar än de klassiska glidersena (om det nu verkligen är en glider) Jag tror inte att abu skulle ge sig in på tillverkning av jerkbeten med ett skit-bete, det är nog bra (om inget annat så är den bättre än snajks 5 för 100krs Jerkar, KÖP DEM INTE!!!!!!)
Kan hålla med om att den är ful, men när den börjar fånga fisk eller nån börjar hänga den i mungipan på +10ór lär försäljningen ta fart som allt annat. Sen fyller vi på våra redan knökfulla förråd av beten med förhoppning om nya record (oj, ursäkta :love:).
jag ska nog köpa en sen när den kommer och sen bara för att den är grymt ful och ser cp ut betyder ju inte att den har dålig gång :P
Grävlingen
2007-12-09, 09:42
Tvärt om den är ju så ful så den borde kunna göra gäddorna så förbrbannade att de hugger i ren vrede! Som det är med alla beten, fångar de fisk så kommer de ju såklart att sälja!
vi får vänta och se!
Så här ser den ut...
Tack , de var de fulaste jag sett på länge
den blir nog en storsäljare ,
man måste ju bara köpa den bara för att den är så ful
Kan hålla med om att den är ful, men när den börjar fånga fisk eller nån börjar hänga den i mungipan på +10ór lär försäljningen ta fart som allt annat. Sen fyller vi på våra redan knökfulla förråd av beten med förhoppning om nya record (oj, ursäkta :love:).
Då är det bara att börja köpa dem när de släpps... ;)
http://www.jyskspecimen.dk/site/visindlaeg.asp?id=559
När ni står där och fiskar med Hi-Lo Jerk, sjung då gärna den klassiska låten "Hi-Lo Jerk" av bandet Six Finger Satellite. :D
http://mog.com/music/Six_Finger_Satellite/The_Pigeon_Is_The_Most_Popular_Bird/Hi-Lo_Jerk
Fiskarboden Ab
2007-12-29, 13:04
helt rätt av abu att göra en jerk som sticker ut från alla andra jerkbaits. alla ser mer eller mindre likadana ut idag tyvärr. många har redan sett våra prover i butiken och vill köpa den. gången är det inget fel på heller. ful och ful? jag tycker flertalet personer här är fula men nog kna dom fånga gädda. typ samma sak va? dom har i alla fall gjort nåt eget.
marbleman
2007-12-29, 13:56
"Alla ser mer eller mindre likadana ut i dag tyvärr",He-he,ja sätt tummen för ögat på hi-lo jerken å du har en....Buster jerk, typ.
någon som vet vad priset kommer att ligga på blir det rimligt eller skyhögt ? :)
någon som vet vad priset kommer att ligga på blir det rimligt eller skyhögt ? :)
Skulle gissa på runt 130 spänn, ungefär som en BJ. Försten finns de ju redan att beställa på vissa nätbutiker, så du kan ju googla och se om du hittar nåt.
Den finns tydligen i 15 cm/68 gr & 20 cm/100 gr 129-139 kr
Hittade en utförlig recension med många bilder och annan info. Jag kommer nog att ge denna ett försök, sen hur bra den är i praktiken återstår väl att se framåt våren.
http://www.trostfisk.se/hilojerkreview.html
Bonaparte
2008-01-18, 09:56
http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/showimage.php?iid=43416&cid=11&scid=4&sort=date
De är inte så jäkla dåliga som man tror. Gången varierar rätt så mycket mot Buster Jerks.
Mer bellyflash och sjunkande.
Wreckbender
2008-01-18, 10:17
http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/showimage.php?iid=43416&cid=11&scid=4&sort=date
De är inte så jäkla dåliga som man tror. Gången varierar rätt så mycket mot Buster Jerks.
Mer bellyflash och sjunkande.
Är det inte så att det finns många tyckare som inte har en egen åsikt utan tycker som dom tror är modernt, att kommer det från ABU så är det inte bra. Och att tycka nåt inte är bra utan att testat något en längre tid är väldigt modernt på denna sidan ;)
Bonaparte
2008-01-18, 10:32
Det ligger nog mycket i det. :)
Det var då ett evigt j*vla tjat om att den är så ful den är så fuul! Men vafan, levererar den så spelar det förfan fan inte roll om den är ful?
Jag har också en Hi-lo jerk. Den har en fin gång när man jerkar den men när man bara vevar in den går den rakt fram och uppåt i vattnet. Den sjunker ganska snabbt också så man kan fiska lite djupare med den än t.ex Buster. Men den kommer nog funka riktigt bra i vår sen.
Den finns tydligen i 15 cm/68 gr & 20 cm/100 gr 129-139 kr
Den stora är inte ute för försäljning. Eftersom gången inte var ok på den. Så dom valde att inte släppa den föränn de fixat gången.
Bra tänkt tycker jag :)
engqvist
2008-01-22, 16:24
Undrar lite.. Flera skrev och gnällde över hur ful Hi-Lo jerken var.. Köper ni beten för att fiska med eller ska ni hänga dem på väggen hemma. Skiter fullständigt i hur fult ett bete är bara det fiskar bra. Det är väl det som är vitsen med det antar jag.. Hur pass fisken gillar det eller inte återstår ju att se..... Men det kommer nog snart in rapporter om..
Undrar lite.. Flera skrev och gnällde över hur ful Hi-Lo jerken var.. Köper ni beten för att fiska med eller ska ni hänga dem på väggen hemma. Skiter fullständigt i hur fult ett bete är bara det fiskar bra. Det är väl det som är vitsen med det antar jag.. Hur pass fisken gillar det eller inte återstår ju att se..... Men det kommer nog snart in rapporter om..
Håller med dig till 100% det intressanta är om det levererar fisk.
Chris
Fullifan
2008-01-22, 17:44
Det finns ett namn på såna som "håller med" utan egna åsikter:
MÄHÄ , typiskt fjunis-beteende
En kompis som testat dom nyligen i vattnet säger att han tycker den är som ett mellanting mellan BJ och BB. Som en BJ med mer bellyflash helt enkelt. Han bekräftar att den går rakt om man försöker spinna in den, till skildnad från bj.
En kompis som testat dom nyligen i vattnet säger att han tycker den är som ett mellanting mellan BJ och BB. Som en BJ med mer bellyflash helt enkelt. Han bekräftar att den går rakt om man försöker spinna in den, till skildnad från bj.
Köpte en i helgen bara för att testa och min går INTE rakt vin ordinär inspinning.
Köpte en i helgen bara för att testa och min går INTE rakt vin ordinär inspinning.
Hmm det var intresant, det gjorde min.
Jag får nog åka och testa igen.
Hmm det var intresant, det gjorde min.
Jag får nog åka och testa igen.
Nu har jag iofs bytt krokar men det ska nog inte ha någon betydelse.
Nu har jag iofs bytt krokar men det ska nog inte ha någon betydelse.
Det har jag ochså gjort, vad satte du på för krok??
Eagle claw 2/0
Hmm jag ska prova med Owner 2/0 och se vad som händer. Nu har jag Owner 1/0 på.
Man var iofs tvungen att ha lite fart på den men inget överdrivet, dock lite snabbt för vinterspinn.
Alessandro
2008-02-29, 15:31
Så här är den viktad, http://www.buyit.se/abu/bilder/1134232.jpg
Någon som fått på dem än?
Jag var ut i måndags fick en liten på första kastet med en gold tiger.
Sedan bytte jag till buster firetiger och fick ett fint hugg på andra kastet men den tappade jag. ( http://www.youtube.com/macahlstrom )
Var bara ute i 30 min för att värma upp lite. :fiska2:
revo stx
2008-03-03, 10:14
kan ju säga att hi-lo funkar körde ett test fiske med den och gick bra
revo stx
2008-03-03, 10:27
fick bra med gädda på den när jag var ute och testade den
Bonaparte
2008-03-03, 10:27
jag har väll dragit ungefär 10-12 st under ett par turer på dessa. de är klart godkända.
revo stx
2008-03-03, 10:32
tog en på 1meter när jag var ute med en på abu är testare för dom och vi hade störe fisk som var på huget
revo stx
2008-03-03, 10:34
får sen när man får kortet från abu
tog en på 1meter när jag var ute med en på abu är testare för dom och vi hade störe fisk som var på huget
Nice.
Ett tips, använd "Edit" på inlägg ist för att göra två irad =)
Va? Ska inte beten locka fiskar och inte fiskare?
Den ser lite ball ut tycker jag. Kan tänka mig att den inte är av någon superkvalite men det får vi se med tiden. Personligen kör jag med annat.
det är klart att betena skall locka fisken. men den måste väll också locka fiskaren så att han köper det och sedan lockar fisken.
ornbjorn
2008-03-13, 17:59
Jag har hört att den trasslar till sig mycket i luften när man kastar den ....
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.