Visa fullständig version : Neoprenevadare utan stövlar?
Nån som känner till detta, Har skummat igenom internet lite men det verkar som det bara finns neoprenevadare med pålimmade stövlar?
Jag vill ha ett par med strupor så jag kan använda mina vadarskor.
kanske kan detta vara något http://www.visionflyfishing.com/subzero_waders.html
Tack skall du ha!
Jag misstänkte att det fanns! :)
Nån som känner till kvalisorten på Vision subzero? Ok för priset eller?
Tack skall du ha!
Jag misstänkte att det fanns! :)
Nån som känner till kvalisorten på Vision subzero? Ok för priset eller?
Kan rekommendera Vision Subzero 5 mm neoprene, garanterat att du inte fryser i 1-gradigt vatten. Kostar runt 1500 kr.
Kan rekommendera Vision Subzero 5 mm neoprene, garanterat att du inte fryser i 1-gradigt vatten. Kostar runt 1500 kr.
Ok, Tack skall du ha!
Neopren är en svårslagen värmeisolering = sant. Men det man nästan alltid drabbas av är "ångmaskinsdöden" så jag skulle ändå rekommendera ett par bra andasvadare och bra kläder under. Jag har typiskt ett par yllelångkallingar och tjocka fleecebyxor under och det funkar från ett par minus upp till c:a 8graders ytter temp. Man kan även göra som en frusen men fiskande jänta brukar göra, ta ett par gortexskidbyxor under. Hon mår hur bra som helst i "sub zero" förhållanden utan att svettas ihjäl under en marsh på ett par km.
Men, jag skulle tveklöst föredra neopren om stranden består av törne och liknande oförsonliga taggbuskar (fy för den lede). :D
Alessandro
2008-01-16, 11:17
Kom igen UT när du kör flytoverall under, gör jag med mina andningsvadare...:fiska2:
Det ultimata är ju att ha både neopren och andasvadare. Det är sällan andasvadare är bättre än neopren vid tidigt vårfiske. Dock tyngre.
Alessandro
2008-01-16, 11:25
Andningsvadare är väl alltid lättare än neopren?
mandatory
2008-01-16, 13:28
Andningsvadare är väl alltid lättare än neopren?
De e så sant som de e sagt!
Det ultimata är ju att ha både neopren och andasvadare. Det är sällan andasvadare är bättre än neopren vid tidigt vårfiske. Dock tyngre.
- Den slutgiltiga lösningen på vadarproblemet... men har du neoprenvadarna utanför eller innaför andasvadarna? :D :D :D
Den som har flest vadare när han dör vinner!
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.