Visa fullständig version : Nästa filmprojekt - Gäddmete
Nu kommer jag nog dra igång med nästa filmprojekt och det lutar åt Gäddmete denna gång. Kom gärna med input på vad just du vill se i filmen ... förutom 10-klubbare och sånt alltså ... ;)
Behöver lite sjyssta idéer ! Spåna på så använder jag det som går att använda ...
Några som är sugna på att medverka ?
Om du känner för att komma till Jönköping så ska vi snart ut på en tre dagars gäddmete tur strax söder om stan.
gute, hmm ... lite långt att åka dit bara för att filma. Ni har inte en videokamera som ni kan ta med och filma ? Så kan jag klippa in filmen sen ... ;)
Jag har en del gäddfilm som jag samlat genom åren. Bl a ett par 10 kilos fiskar. Är du intresserad kan du höra av dig så kan jag kanske fixa ihop ett litet avsnitt som du kan ha med.
Finns lite lösa planer på att få med undervattensbilder/film men det är lite problem med att få tag i undervattenshus till kamerorna. Dykare finns det en frivillig redan. :)
Stativ ska jag försöka ordna fram denna gång ... :buga:
Mårten, vilket format ligger filmen på nu ? Data, VHS, videokameraband? Ville du klippa själv eller ha hjälp med det ? Är det skaplig film är det helt klart intressant. :)
Crubbster
2003-08-18, 20:01
bergman hur blir de me våra spåningar, ska vi testa att fixa undervattens sekvenser, du vet ju min ställning, och ja stativ, smart , blir ju lite skakigt ibland, e de nästa gång som vi planerat du vi börjar filma eller, ??
och så kan vi ta me lite utröstnings sekvenser spön rullar , linor , hmmm typ tafsar vill ju du veta bergman !
Det mesta har jag digitaliserat redan, om inte allt. Jag kan ju göra en grovredigering så du slipper sitta och glana igenom alla timmar med flöten som glider fram på lödde å utan att det hugger. Har du bredband kan jag maila upp det om du vill.
Majakovskij
2003-08-18, 20:02
Jag och en kompis ska göra en mörrumfilm. Men man skulle haft tillgång till flygbilder över ån osv. Men det blir främst att man filmar alla pooler,kasttekniker speciellt när mörrums kändisarna visar vad de går för. givetvis en del drillningsbilder ska man nog få ihop också för det är rätt vanligt att man bevittnar drillning av blanklax där nere under högsäsong.
Blir det en någorlunda film så skickar jag den till dig så kan du klippa hehe :D
Cribba, får vi tag på undervattenshus/videokamera så har Wille sagt att han kan dyka och filma när vi drillar gädda men tyvärr kostar husen/kamerorna ca 1500:- per dag att hyra men man får tyvärr inte dyka i city. Däremot kunde Wille ordan en stillbildare för undervatten gratis förmodligen ...
Utrustning tycker jag ska vara med men då måste någon som vet lite vilja snacka framför kameran fast du är ju linslus så. ;)
Tar nog med videokameran redan imorgon och ser om vi kan få några scener. Ska låna "helmetcam"-en någon gång med ... kanske vi kan få "livefilm" från drillningen ... hehe !
Mårten, har du MSN eller ICQ kanske ? Då är det bara skicka det du har så kikar jag på det. Men antar att vi lär samla material i minst en månad iallafall.
Catch, Mörrum får bli en separat film i sådana fall. Denna ska vara ägnat till Gäddmete. ;)
Crubbster
2003-08-18, 20:11
jaja, jag får väl va linslus i denna film då istället för kulan som humpar annika !!! :) , men vi kan ju ta undervattens bilderna nån annanstans ........vadå förbjudet ja va ju i vattnet !! :)
Har hittat två pennkameror på nätet nu specarna är ganska nice !
Vattentät färgkamera med IR37C-W
* D 37mm x L 75mm
* BNC till RCA/phonokontakt
* Ser i total mörker
* Kamerahållare
* 50m kabel
* 420 tv-linjer
* Kan sänkas ner till 49m djup
* Byggd för filmning under vattenyta
* Byter från färg till S/V vid 1 Lux
* Automatisk IR
Pris 2295:-
Vattentät färgkamera med IRCC70C-50
* D 70mm x L 87mm
* BNC till RCA/phonokontakt
* Ser i total mörker
* Kamerahållare
* 50m kabel
* 380 tv-linjer
* Kan sänkas ner till 49m djup
* Byter från färg till S/V vid 1 Lux
* Automatisk IR
* Ser Ca 30meter i totalt mörker
Pris 2995:-
Majakovskij
2003-08-18, 20:42
jaja men kan bli en del humor i vår film. Jag har utecklat fluggång, en ny suverän fiskemetod. Man fiskar med ett lättare flugspö och en fet gäddfluga som man knappt kan kasta ut. Då får fiskekompisen ta tag i flugan och vada ut i ån och lägga i den kanske 50 meter bort så kan den andre fiska av en hel del. Vi körde det i Mörrum när det var lågvatten och varmt i vattnet annars skulle man inte fjanta så och det var en sydlig pool :)
Hehe! Cribba är en given proggramledare! Jag kan vara statist! ;)
Kul med gäddmete, gillar verkligen er sutarfilm. Lycka till med filmningen :)
Bergamn: Jag ska kolla med dom andra tomtarna om det finns en kamera. :)
Catch, som sagt ... en egen film får det bli då. ;)
Cribba, fan jag blev sugen på den där kameran för 3k. 50 meter sladd så det är bara sänka ner den till önskat djup ... filmar i totalt mörker m.m. Fast frågan är om jag kommer ha användning för den förutom till fiske.
Kiwi, du får hålla utkik när vi ska filma så är det bara följa med.
Gretko, man får tacka för berömmet och jag kan lova dig att gäddfilmen kommer bli bättre. Förhoppningsvis mycket bättre. :buga:
Gute, gör så ! Film från andra ställen än där vi är och förmodligen större fisk med. ;)
Jag har också kollat på undervattenskameror. Vad drivs de med som du skrev om? Dom jag kollade på drevs med 220V, så det kan ju bli lite begränsande då.
Men det blir säkerligen jäkligt häftigt. Starta en insamling för att kunna genomföra projektet. De flesta här verkar positiva till en ny film, alla borde ha råd med varsin liten slant för att få se vad gäddorna gör under vattnet. Då får du iallafall ett startbidrag.
Filmer kan bli fräckare med lite musik till. Ni har säkert några polare med ett band som har låtar man kan ta med. Dom får gratis reklam och ni får gratis musik.
Vad är det för märke på kamerorna du skrev om, jag kan inte hitta dom?
Majakovskij
2003-08-18, 22:15
jaja får bli egen film jag vet :)
Ett tips är att försöka fånga fånga huggen från början till slut. Klart det är svårt.
Vet inte hur mycket din kamera pallar att filma i timmar, men en variant skulle ju kunna vara att sätta upp den på ett stativ och trycka på Rec.
Blir väl lite enformiga kameravinklar då kanske.
Testa att meta i olika miljöer vore fint också.
Inne i vassviken och ute vid grynnorna, i sund, vid djupbranter osv.
Börja filma nu och ta med höstfisket också.
Om du vill ha ännu mer variation och låta oss bli ivriga så tycker jag du ska slänga in lite ismete också.
:)
Jag och mange hänger gärna med om det blir inspelning i stockholmstrakten
Mikespike82
2003-08-18, 22:47
Härligt med lite gäddfilm, längtar grymt mycket redan nu ju!!
Ut och filma nu Bergman!!
Gäddmetefilm..Häftigt!!!
Gute: när ska ni ut? man kanske kan komma med..inte i tre dar men iaf en stund?
Skicka pm?
Crubbster
2003-08-18, 22:50
Originally posted by Stizo
Hehe! Cribba är en given proggramledare! Jag kan vara statist! ;)
tack stizo, ja e rörd !!! hehe, jo men man får väl snacka då, ska ja ha kostym och rapport mick också ????
Originally posted by Crubbster
tack stizo, ja e rörd !!! hehe, jo men man får väl snacka då, ska ja ha kostym och rapport mick också ????
Det tycker jag är en självklarhet.
Cribba, om vi kör Cityfiske så är väl kostym ett krav ? Hehe ! Apropå fiskekläder alltså ... :)
Ljohan, jo att få med hubben vore ju grymt om man lyckades med men ... jäkligt svårt att göra det tyvärr ... man kastar en bit ut, vågor, blåst ... funkar nog inte med stativ tyvärr. Ismete borde vara mycket enklare men batteri och film måste man ha mycket av för att göra det möjligt.
Crubbster
2003-08-19, 12:33
Bergman, ja e me ikväll ändå, ska vi börja filma idag ???
Jag tycker att ni också skall börja filma redan ikväll. Så det blir lite material att klippa ihop sedan. I helgen följer jag med. Om ni nu skall ut då? Det vore skit kul med lite gäddmete. Det var så länge sedan man fiskade gädda. Hösten närmar sig med stormsteg. :)
Crubbster du får passa dig, Bergman börjar närma sig ditt gäddrekord. ;)
Var tänkte ni fiska någonstanns?
Jag hänger gärna med någon gång.
Har ingen utrustning för gäddmete, men det utförliga beskrivningar så det borde inte vara några problem att handla in för en relativt billig slant.
Stizo, ja vi var faktiskt ute en snabbis idag ... jag var den enda som hade känning med en tappad Gädda. Var skitnära att spöa Cribbas PB idag ... Se här:
http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?threadid=3402
ljohan, bara att haka på ... blir nog i City ett par gånger till den närmsta tiden. Du behöver ju inte så mycket direkt ... spinnspö med rulle och lina, glidflöte (modell mellanstort), flötesstopp, tafs med en eller två trekrokar. Det är väl typ det ... just det ... betesfisk är ju bra att ha med. :)
Får se hur det blir. Ska bli av att köpa grejor för pengar man inte har också :)
Betesfisk får jag lura lite på.
Bor ju ute på Ekerö så levande fisk kan bli lite problematiskt.
Död mört i ica-påse kanske kan fungera.
Vet inte om jag kanske drar åt mig allt för mycket uppmärksamhet pga av lukten då.
Vad tror ni?
ljohan, finns bra ställen i stan att plocka betesfisk på. Köp ett fempack meteskitt på Biltema för 20:- sen plockar du betesfisk som aldrig förr. Vi fiskar den gemensamt såklart. :)
Originally posted by Bergman
Stizo, ja vi var faktiskt ute en snabbis idag ... jag var den enda som hade känning med en tappad Gädda. Var skitnära att spöa Cribbas PB idag ... Se här:
http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?threadid=3402
ljohan, bara att haka på ... blir nog i City ett par gånger till den närmsta tiden. Du behöver ju inte så mycket direkt ... spinnspö med rulle och lina, glidflöte (modell mellanstort), flötesstopp, tafs med en eller två trekrokar. Det är väl typ det ... just det ... betesfisk är ju bra att ha med. :)
Fan va tråkigt! :mad: Inte alls kul när man missar såna gäddor pga av dålig tafs. Du är väl inte säker på att det var en gädda? Det går ju en hel del gös där också...
Själv var jag ute med brorsan! Det regna :regn: hela tiden. Inte en enda fisk fick vi upp. Blää! Men man kan ju inte lyckas varje gång.
Jag hoppas det blir med gäddfiske för eran del för då hakar jag på.
ljohan, finns bra ställen i stan att plocka betesfisk på. Köp ett fempack meteskitt på Biltema för 20:- sen plockar du betesfisk som aldrig förr. Vi fiskar den gemensamt såklart. :)
Låter vettigt.
Var i city mer exakt är det ni håller till?
Crubbster
2003-08-20, 00:29
äsh stizo va inte orolig, om han får en kilot över tar ja en 5 kilo över 1 minut efter så.... ingen lake eller ål inatt föresten bergman, !!! hade nog en gös på en gång, men den släppte ..... hmmm bergman undrar va mitt lyftnapp va idag .... döda mörtar brukar ju inte simma upp me en 20 grams tyngd 2 gånger!!!!!
Originally posted by Crubbster
äsh stizo va inte orolig, om han får en kilot över tar ja en 5 kilo över 1 minut efter så.... ingen lake eller ål inatt föresten bergman, !!! hade nog en gös på en gång, men den släppte ..... hmmm bergman undrar va mitt lyftnapp va idag .... döda mörtar brukar ju inte simma upp me en 20 grams tyngd 2 gånger!!!!!
Fiskar du ål i strömmen eller?
I sådana fall var?
Crubbster
2003-08-20, 01:08
de du, hehehehehehehehehehehehe MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH oj då flåt
ljohan, ålen vandrar som bekant genom strömmen......alla kajjer är därför intressanta.....
Originally posted by Push-Up
ljohan, ålen vandrar som bekant genom strömmen......alla kajjer är därför intressanta.....
Där ser men.
Men inte vandrar dom genom strömmen under hela året?
Idag gjorde jag slag i saken och köpte mig ett stativ inför den kommande filmen. Köpte ett Velbon CX300 ... snikvariant men verkar helt ok ändå. Ingen lyx som inbyggt" vattenpass och sånna grejer men ska inviga det på Lördag tänkte jag ... ska ladda batterierna och spåna idéer bara. :D
Ingen som har fler idéer till filmen ?
Bild på stativet:
http://www.fiskesnack.com/fotogalleri/thumbnails/1499-m.jpg
Den där funkar nog kanon! Vilken tid skall ni fiska på Lördag? Det blir mörkt snabbt nu! Börjar bli mörkt redan vid 19:00...
Stizo, vi har snackat lite löst om heldag ... dvs 8-20 typ. :)
Stizo, vi har snackat lite löst om heldag ... dvs 8-20 typ. :)
WOW! Äntligen någon som fattar vad fiske innebär... Jag är med! :radd:
Stizo, ja vissa körde ju heldag och vissa åkte hem tidigt ... ;)
För övrigt verkar det som undervattenskameran dyker upp i veckan redan. Ska bli jäkligt intressant och se hur kvalitén bli under vattnet. om den funkar bra lär man ju filma under ismetet i vinter med ... fan vad häftigt om man lyckas filma själva hugget om man har kameran ca 1 meter från betet ... :buga:
När kom ni till platsen. Vi var där redan 06.30. Ni kom väl inte föräns vid 09.00... Åkte hem vid tre eller nåt sånt... Jag vet att det inte var 8-20 men vad gör man när ingenting hjälper...
Jo halv åtta var vi där ungefär ... ;)
Sant att inget hjälpte men man får inte ge upp. Hemma får man ingen fisk iallafall. Hehe !
Mange Wiberg
2003-08-24, 12:09
bergman hur blir dt nu kan man hänga på nån gång? *otålig*
mange, det är bara dyka upp när vi skriver ut var vi ska. Vissa gånger lär vi vilja vara själva för att få lite filmat. ;)
Tänkte dra en sväng idag men det skiter sig pga vädret ... blåser alldeles för mycket för att det ska funka bra.
Seså, Bergman.....skaffa yahoo messenger nu :)
Yahoo har jag fixat ... only for you !
Fick en pennkamera idag och tyvärr var det ju inte den jag beställde utan en "2120LED" (utan IR) istället. Testar den ev ikväll i lokala sjön bara för att se om det går att filma under vatten med den ... Förhoppningsvis går den att använda på dagtid under vatten iallafall så vi inte missar filmning när vi ska ut nästa gång. Så småning om ska den bytas till den riktiga som var beställd från början ... som slår om till IR vid 1 lux. Återkommer med rapport. :)
Mange Wiberg
2003-08-27, 19:23
hehe gjorde som jag då:d skaffa yahoo bara för P-U:s skull
Som jag misstänkte ... sikten blev väldigt kort under vatten med denna som har vita LED´s som lyser skarpt under vattnet. Iofs är sjön jag testade i ganska grumlig så jag gör väl ett försök i klarare vatten innan jag byter. Tyvärr så lyser dessa lampor även fast det redan är ljust annars hade det nog funkat bättre. Partiklarna i vattnet reflekterar ljuset ... :(
Nåja, den andra kameran använder bara IR när det verkligen behövs så förmodligen blir bilden med den ganska bra. Som det ser ut nu så blir det nog en del undervattensklipp i filmen iallafall. Bara vi lyckas lura lite gäddor att hugga. :D
Mikespike82
2003-08-27, 21:22
Hur går det annars med gäddfilmen?
Det ska bli riktigt skoj att se vad ni hittar på allt mest, hoppas det blir en kanon film som man kan sitta å kika på varje gång innan man ska ut och firra lite så man blir peppad!
Mikespike, annars har vi precis börjat ... Cribba är inte hemma så mycket tyvärr så radarparet fiskar inte så mycket heller. Men hoppas på minst en rejäl tur till helgen. Mer idéer behövs dock ! Spåna på ! :)
Mikespike, annars har vi precis börjat ... Cribba är inte hemma så mycket tyvärr så radarparet fiskar inte så mycket heller. Men hoppas på minst en rejäl tur till helgen. Mer idéer behövs dock ! Spåna på ! :)
Något som jag skulle tycka vara bra är att ni lägger många filmtimmar bakom filmen så att det blir en koncentrerad film med enbart bra klipp :headbang:
Originally posted by ljohan
Något som jag skulle tycka vara bra är att ni lägger många filmtimmar bakom filmen så att det blir en koncentrerad film med enbart bra klipp :headbang:
Jo, tror iofs inte så många vill att det ska bli en okoncentrerad film med enbart dåliga klipp;)
Originally posted by Cello
Jo, tror iofs inte så många vill att det ska bli en okoncentrerad film med enbart dåliga klipp;)
Klart inte, men det är väl lätt att man är ivrig och känner att det duger med material nu.
Speciellt när 800 fiskesnackare står och skriker :)
Ljohan, självklart ska filmen bli så bra som möjligt men man kan ju inte samla material i all evighet. Räknar med att den ska vara klar inom någon månad.
Någon som har film på Gäddmete som vill bidraga med denna ? Jag redigerar in i filmen i sådana fall. :)
bergman, givetvis. Vi väntar ju redan på nästa film efter den kommande.
Vad blir då?
Ismete kanske?
Ismete är ju givet och sedan finns det ju en del andra intressanta filmidéer ... Lake, Ål, Abborre, Öring mfl ...
Finns hur mycket som helst egentligen ! Gäller bara ha tid och ork att genomföra det hela. ;)
Ismete är ju givet och sedan finns det ju en del andra intressanta filmidéer ... Lake, Ål, Abborre, Öring mfl ...
Finns hur mycket som helst egentligen ! Gäller bara ha tid och ork att genomföra det hela. ;)
Om ni ska meta ål så får ni fixa upp en ljusscen eller köra med nightvisiontjosan, vore väldigt kul om ni genomförde det dock.
Ork måste du väl ändå ha? Eller är det tråkigt att filma? :(
Skulle jag ha haft en dv-kamera så hade det blivit två filmer i veckan, jag har tid och ork så det räcker, hehe.
Enligt mitt fasta schema är jag bara upptagen 8h/vecka.
Det du!
en engångskamera a la undervatten... kan ni ha o ta småbilder på fisken när den är trött o så :)
Ismetet är kul... Sugen redan. Då är jag gärna med. Hoppas att vi får lika fina isar i år som förra vintern.
Bergman: Ett liknande kamerastativ har jag byggt om till Rodpod!
Originally posted by Stizo
Ismetet är kul... Sugen redan. Då är jag gärna med. Hoppas att vi får lika fina isar i år som förra vintern.
Hur får man tag i betesfisk under vintern?
mörtstuga/pimpel. annars finns det alltid andras stugor med mört i fast dom ska man inte röra. går även att köpa mört
Ljohan, att filma är inte så jobbigt men det har varit jäkligt trögt på Gäddfronten på senaste tiden.Måste filma många fler fighter innan det blir någon film. Betesfisk kostar 4-5:-/styck i butik
Nightvision (IR) finns på pennkameran som kommer snart. Måste bara skicka tillbaka den jag fick först.
Lazinko, ja undervattensfilm ska det förhoppningsvis bli. Om inte annat i vinter då ska kameran monteras 1 meter ovanför betesfisken. :D
Arne, det är ju ganska fiffigt om man nu har ett stativ över. :)
Stizo, ismetet i vinter lär bli ruggigt skoj !
Testade "nya" pennkameran lite i badet idag ... bara för att se hur den fungerade och det verkar ganska lovande. Bubblor som störande moment grejade den iallafall. Nu återstår testerna i "riktigt" vatten. :)
För er nyfikna:
http://www.fiskesnack.com/_temp/Undervattenstest.m1v
Status i övrigt för filmen är att det behövs fler "actionklipp" men annars har vi nog fått med ganska mycket. Några helger till så kan jag nog börja klippa på allvar. :)
Status i övrigt för filmen är att det behövs fler "actionklipp" men annars har vi nog fått med ganska mycket. Några helger till så kan jag nog börja klippa på allvar. :)
Härligt, härligt :)
Crubbster
2003-09-21, 20:12
vadå borta mycke du får ju komma hit ju bergman, ja drar typ 6-7 gäddor varannan dag då ja fiskar. plus att ja kommer ju upp på höstlovet så ska vi fira vår födelsedag eller nåt, !!!
bye bye
Cribba, jag hade gärna kommit ner men jag har ju jobb och tjej att sköta om annars hade jag kommit direkt. ;)
Fest blir det ! Tjohooo !
andrease
2003-10-04, 21:28
Hur går det nu med filmen? länge sen det uppdaterades! hade ni gjort någon film innan denna? var an man hitta den då?
Halloj, just nu är det lite stiltje med filmen tyvärr. Dom som brukar vara med och filma och fiska är på andra äventyr denna helg men hoppas att det kanske blir något klipp under morgondagen.
Har gjort 2 filmer innan den ena från en Öringstur (ganska kass) sedan en film om fyra dagars Sutarmete (hyfsat bra) och båda ligger här i forumet under Bilder och Filmer.
Behöver bara mer fisk och lite undervattensfilm sen ska jag redigera ihop filmen. :)
andrease
2003-10-08, 15:44
Låter bra, när får man se den färdiga filmen då? 1 månad?
AndreasE, filmen kommer när jag har tillräckligt med material. Har väl så det räcker i 5-8 minuter för tillfället ... vill inte släppa nåt halvdant denna gång.
Här kommer ett litet Mörthugg under vattnet. Denna snutt är filmad med kamera nummer 1 som nu är utbytt mot en lite bättre ... tänk er detta vid ismetet efter gädda i vinter. :)
Jämtlänningen©
2003-10-10, 01:40
Najs som faan ,Bergman ! Bra jobbat ! Keep it up !
Jämten, tror det kan bli jäkligt bra film under vattnet om det är lite klarare i vattnet bara. Den nya kameran har inga lampor tända hela tiden heller utan kör via IR så det bör bli mycket bättre. Förhoppningsvis blir det lite Gäddfilm imorgon. Under vatten alltså ... :D
Fasen vad fränt med undervattensfilm :D
andrease
2003-10-11, 12:39
m riktigt snyggt! ersätt det sen med en gädda som hugger en mört under geddmete..... :D Något fiske idag??
El Crapone
2003-10-11, 12:51
Tufft.. men det tog ett par uppspelningar innan man fattade vad som hände =)
andrease, i vinter ska jag försöka få med det vid ismetet som sagt men nu får man nog nöja sig med drillfilm under vattnet. Om man inte åker ut med båt då iofs ... ;)
El Crapone, hehe ... jo det går lite snabbt. Ska sitta och pilla lite med redigeringen nu så får vi se hur långt man kommer.
Blev inget fiske idag utan det blir förhoppningsvis imorgon istället. :D
Vill bara tacka för en otroligt bra sida! hoppas den finns kvar LÄNGE...
skitfiske på er:)
Mange Wiberg
2003-10-12, 14:07
aint that the truth! amen! hahaha
andrease
2003-10-15, 15:54
bergman, sulle du kan säga ungefär datum:P så vet man om det e 2 månader eller 1 vecka! så slipper man logaa in o hoppas den e klar varje dag ;)
Originally posted by andrease
bergman, sulle du kan säga ungefär datum:P så vet man om det e 2 månader eller 1 vecka! så slipper man logaa in o hoppas den e klar varje dag ;)
Du behöver inte stressa.
Det är långt kvar tills filmen är klar.
andrease
2003-10-15, 17:53
okej! till jul då:D ser fram emot den
:D Det blir väl en fin julklapp
Ja filmen kommer när vi har tillräckligt mycket och bra material ... tyvärr strulade videokameran under turen i söndags så mycket av det inspelade är borta men vi spelar in nytt i helgen som kommer.
Bara jag lyckas spela in det jag tycker saknas så ska den redigeras sen och då går det skapligt fort.
Ja filmen kommer när vi har tillräckligt mycket och bra material ... tyvärr strulade videokameran under turen i söndags så mycket av det inspelade är borta men vi spelar in nytt i helgen som kommer.
Bara jag lyckas spela in det jag tycker saknas så ska den redigeras sen och då går det skapligt fort.
Låter najs, Bergman :)
andrease
2003-10-18, 14:00
Bra bergman o c/o.......... ser fram emot den
ålandskungen
2003-10-18, 14:05
hur lång kommer den bli ca ? filmen asså...
andrease
2003-10-23, 17:59
Skärpning bergman:) informer oss oftare m framstegen inom filmen ;)
Hehe, sorry !
Har filmat en hel del men skulle behöva vissa detaljer innan jag kan släppa filmen. Har börjar redigera lite smått iallafall och hoppas ni kommer gilla den. Lär väl bli runt 10 minuter iallafall.
Att ni är så otåliga :)
Desto längre tid det tar att göra filmen desto bättre blir den.
andrease
2003-10-23, 18:28
desto längre tid måste vi vänta osså:) men ta så lång tis osm behövs för att göra den så bra som möjligt! Ser fram emot det:D
Desto längre tid det tar att göra filmen desto bättre blir den.
Nej, ut med den nu! :)
Originally posted by cico
Nej, ut med den nu! :)
Om den släpps nu så kommer den bli ganska enformig. En del detaljer sakans, för att filmen skall kunna uthärdas ;)
Om den släpps nu så kommer den bli ganska enformig. En del detaljer sakans, för att filmen skall kunna uthärdas ;)
Att den blir outhärdlig har jag väldigt vårt att tänka mig. Det är ju ändå rörliga bilder på gäddor vi talar om :)
//K
ålandskungen
2003-11-15, 22:01
när blir filmen klar typ????? jag e otålig!!!! skulle va kul och se vad ni har fångt för krokodiler...
Kiwi, vi får se om det blir ett pass nästa helg. Inget bestämt ännu ...
Ålandskungen, ja jag börjar också undra när jag ska bli klar med filmen. Fortfarande saknas en del material som jag vill ha med i filmen men det verkar svårare än beräknat så ev så släpper jag filmen utan just dom bitarna. :(
bergman, nöj dej inte föränn du är nöjd!
kenta_85
2003-11-16, 19:37
Kan tänka mig att det blir en hej dundrans bra film :) Såg att nån ville att ni ska ha musik i filmen men jag tycker inte det vore någon hit man vill ju höra plasken och allt :P
kanske lite ismete kommer med på filmen?????
hur går det med filmen???
Hur går det? Börkar bli lite otålig :O ..Men det komme nog bli en mycket bra film!!!
Den ligger lite på "is" för tillfället. Ingen motivation att klippa just nu men den kommer nån gång iallafall.
andrease
2004-04-08, 19:22
hur går det med filmen nu då? ellern u har du fullt upp med att fiska? :P
Har haft fullt upp med jobbet och inget "sug" att redigera men den ligger i bakhuvet och maler hela tiden. Några scener är klara och några återstår.
christian
2004-04-22, 21:21
asså filmen måste ju vara klar nu??
Men snälla.. Jag tror nog Bergman talar om när den är klar, oroa dig inte :)
Jag kan spela den elaka latinofiskaren som fiskar från sin bananbåt...
Den ligger på is lite fortfarande ... har inte motivation eller tiden det tar att redigera just nu. Hälften klart och hälften kvar typ ...
I år ska jag lägga trollingen mer och mer på hyllan för att lyckas fånga mina första 10kg-fiskar på mete och flötestrolling istället. Att på noga utvalda platser fånga fisken på naturligt bete är nog större känsla än att åka runt med stora neonvobblers på måfå - och kanske större chans att fånga fisk med större medelvikt?
Jag ser verkligen fram emot filmen!
-Timo
Ska bli mye intressant å c filmen!
Och "Timo", jag tror du har helt rätt! :)
andrease
2004-05-27, 17:20
veckor och månader går. hur mkt e d kvar? Känner du ingen du kan skicka dne till som kan klippa klart om du inte har tid/motivation?
Snart har även år gått ... grejen är den att jag hhar så jäkla mycket annat och stå i både på jobbet och privat så jag har inte de kanske 15-20 timmarna som behövs över just nu. Tar det när jag hinner mao. Kanske filma lite mer också innan jag släpper den ...
krille k 2
2004-06-24, 09:34
är filmen klar snart?
Håller för tillfället på att klippa det sista i filmen ... har inte orkat filma något mer så ni får ta det för vad det är när den släpps. Har inte lagt ner min själ i redigeringen då jag saknar en del material som jag egentligen vill ha med.
Flyter det sista på fint så borde den vara uppe sent ikväll. ;)
El Crapone
2004-07-04, 17:34
oj :) guttans!
Verkar ta en smärre evighet att kompilera filmen så jag betvivlar att den kommer upp idag. Är den färdig idag så dyker den upp iallafall. :)
Blir ca 23 min lång ...
låter gutt ! är stadsfisket med? vore kul o se..
Ca 3 timmar kvar av komprimeringen nu sen verkar filen bli STOR. Runt 250-300Mb verkar den bli i SVCD-format ... måste nog komprimera om till nåt mindre också.
Jerka, det är lite fiske från en Svensk stad med ja ... ;)
Ska bli mycket intressant att se. Jag har ju sett en del material, men inte allt :)
Jag är väl med på något hörn också tror jag?
Nu är filmen komprimerad i SVCD-format ... blev jäkligt stor så jag hinner inte tanka upp den just nu. Kommer upp imorgon bitti istället ... 290Mb blev den ... hualigen ! Hoppas någon orkar tanka nu ... ;)
Mickemagic
2004-07-05, 08:28
Är här å snokar redan!
krille k 2
2004-07-06, 21:00
härlig film Bergman! bästa jag har sett på länge. jag ska själv ut och mete gädda med levande mört som bete imorrn!:)
ZanderAngler
2008-10-20, 18:57
Finns filmen uppe någonstans?
EuroPike
2008-10-20, 19:18
har oxå letat men hittar den ej
sjöräven
2008-10-21, 13:48
kAN någon langa upp länken till filmen+?
Här är tråden som innehåller filmen:
http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=8627&highlight=g%E4ddmete