handdator

Visa fullständig version : Hur smörja ambassadeur revo och med vad?

btc_andersson
2008-03-20, 23:25
Hej!

Hur skall jag smörja min ambassadeur revo och skulle det gå bra att smörja med universalolja?

ltie tips tack då jag aldrig smörjt en amba rulle förut och vet itne hur jag ska göra..

Ambassadeur5000
2008-03-20, 23:35
Hej!

Hur skall jag smörja min ambassadeur revo och skulle det gå bra att smörja med universalolja?

ltie tips tack då jag aldrig smörjt en amba rulle förut och vet itne hur jag ska göra..

Tycker nog att en rejäl skopa sand är bra:)

Näääää - Skojar bara!

Universalolja är ofta för trög och förångas vid höga varv. Du bör använda en olja som ABU rekomenderar helt klart.

UT Reel säljer en del oljor/fett som är riktigt bra. Men åter igen - använd ingen olja för tex symaskiner osv.

:elgura:

christer
2008-03-20, 23:40
använd den oljan som följer med och ta en droppe där o där som det visas på sprängskissen och fett där det visas.... jag e själv dålig på underhålla rullarna och därför älskar jag shimanos haspel där man släpper in en droppe i ett hål och sedan smörjer sig skiten av sig själv hoppas jag iallafall.. ;-)

btc_andersson
2008-03-20, 23:42
alright....symaskinsolja har jag hört skall vara bra, men om jag ringer till abu grubbarna på tisdag borde väl dom va hyggliga att skicka en liten tub eller?? har ju trots allt köpt rullen av dom..

Ambassadeur5000
2008-03-20, 23:42
använd den oljan som följer med och ta en droppe där o där som det visas på sprängskissen och fett där det visas.... jag e själv dålig på underhålla rullarna och därför älskar jag shimanos haspel där man släpper in en droppe i ett hål och sedan smörjer sig skiten av sig själv hoppas jag iallafall.. ;-)

Polaren smörjde sin fru i hålen - De skiljdes ändå:(

btc_andersson
2008-03-21, 00:02
haahhhah..

alright...men jag gör som så att jag ringer o snackar me abu o frågar snällt ifall dom kan skicka lite olja o fett..

kingkurt69
2008-03-21, 00:13
Polaren smörjde sin fru i hålen - De skiljdes ändå:(

Fel olja i fel hål va!:oj: