handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig här nu!!!????

Hellström
2008-04-20, 09:45
Hej!

nu är det så här att jag fyller snart och jag tänkte att jag skulle mjölka farsan på lite pengar. :D och då vill jag ha eran hjälp!? jag ska köpa ett ekolod! men vilket, det är ju rena djungeln där ute med ap många lod och välja mellan sen ljugande försäljare!!

jag får välja ett ekolod mellan 3-4000 kr.
och jag undrar helt enkelt vilket som är bäst!?

ska användas vid vertikal fiske, jerk, och en del bonntrolling men vill inte ha ett för enkelt ekolod som bara passar till de, för en dag kanske man börjar med nått annat fiske som kräver mer av ett lod och då är de ju bra att ha ett "kraftfullt" ekolod från start så man slipper köpa ett nytt för att de gammla inte räcker till.
är väldigt tacksam för svar!!
:cheers::fiska2:

knota
2008-04-20, 09:56
Lowrance X-125 eller X-135, men är väl lika bra att ta X-135 på en gång.

Flodebanan
2008-04-20, 10:06
Lowrance X-125 eller X-135, men är väl lika bra att ta X-135 på en gång.

Eller ett X125 och en GPS om det nu är Vfiske som hägrar. Den lägre uteffekten kanske tom är en fördel vid Vfiske om man kör med ekolodet igång hela tiden...

Annars är ju X135 ett givet val med högre uteffekt och bättre ljus i skärmen...

Hellström
2008-04-20, 10:33
Eller ett X125 och en GPS om det nu är Vfiske som hägrar. Den lägre uteffekten kanske tom är en fördel vid Vfiske om man kör med ekolodet igång hela tiden...

Annars är ju X135 ett givet val med högre uteffekt och bättre ljus i skärmen...

okej! tack!
men finns de nå bra färg ekolod för samma summa?? alltså mellan 3-4000 kr!

Rospigg
2008-04-20, 11:06
okej! tack!
men finns de nå bra färg ekolod för samma summa?? alltså mellan 3-4000 kr!

Instämmer med övriga X-135 är mest lod för pengarna i den prisklassen!

Färglod med kvalitet finns inte i den prisklassen annat än som beg, men kan Du lägga på en slant så är X-510C det bästa färglod Du kan köpa av renodlat lod, men priset bli ca det dubbla men väl investeerade pengar.

Hellström
2008-04-20, 11:47
Instämmer med övriga X-135 är mest lod för pengarna i den prisklassen!

så det är alltså X 135 som jag ska köpa då! det fyller "allt" fiske lr hur man ska säga?? så det inte är nått som man saknar???

Hellström
2008-04-20, 23:47
nån som kan svara på frågan? täcker den det största områdena när de gäller de flest fisketekninker från båt?? :)