handdator

Visa fullständig version : Tafs vid gösjiggning

spitfire
2008-05-04, 11:21
Tjena,

Jag har kollat runt lite här på forumet och bland annat läst MastaPikes toppen artikel ang. gösfiske. Det jag fortfarande inte riktigt vet hur jag förhålla mig till är hurvida man ska använda tafs eller ej vid gösjiggning. Jag var ute igår och körde utan tafs och det smäller ju på en del gäddor som biter av linan, -lite drygt. Vad tycker ni?

jerklimpan
2008-05-04, 11:34
Tjena,

Jag har kollat runt lite här på forumet och bland annat läst MastaPikes toppen artikel ang. gösfiske. Det jag fortfarande inte riktigt vet hur jag förhålla mig till är hurvida man ska använda tafs eller ej vid gösjiggning. Jag var ute igår och körde utan tafs och det smäller ju på en del gäddor som biter av linan, -lite drygt. Vad tycker ni?

Beror väll på vad man har för samvete tycker det är bäst mot gäddorna å annvända nån form av tafs . Ja kör softflex wire från savagear 15 ibs.
Har ju ändå så tunn lina 0,10 0,12 .så då behöver man inte så tjock tafs ändå.

Skruttapan
2008-05-04, 11:37
Oansvarlöst att INTE använda nån slags av tafs när man jiggar..hur bra eller dåligt det går.

Skitfiske på dig! ;)

BFT
2008-05-04, 23:02
Attitude Baits har ett tafsmaterial som heter Surflon Micro Supreme. Följsamt. smidigt och lätt att knyta. Finns ner till 5kg har jag för mig. Rekomenderas!

spitfire
2008-05-05, 23:07
Jag ska försöka hitta nån tunn tafs då att använda vid just gösjigg.

Tack för svaren :appl:

Tamas
2008-05-22, 21:59
Tjena,

Hej !!

Jo det finns en fin "färdig" tafs från Spinval Fishingtackle som vi brukar använda vid V-jigging i gäddrika sjöar....enligt mig en riktigt fin tafs ,mjuk och följsam...Länk till sidan ....

http://www.fishing-mart.com.pl/sklep/en/products.php?groups=5&assortment=56&producer=106&kind=579

Mvh Thomas / TeamHellhound