handdator

Visa fullständig version : Ace The Toystick?

Pontus Sj
2008-05-12, 18:42
Hejsan allihopa!

Sitter och kikar omkring lite i webshopar efter något shjysst ytgående bete. Då hittade jag en på lundgrens som verkar perfekt för mina önskemål, nämligen Ace The Joystick. Undrar bara om det är någon som fiskar med de och ifall den har levererat något, eller om det kanske är dålig kvalité på den, t.ex.
Jaja, har man något att säga om The Joystick, skriv då här! :appl:

// Pontus

Wacko
2008-05-12, 18:51
Har bara provfiskat min "Ace joystick" då det inte riktigt varit säsong för den om man säger så. Betet är en riktig kasttorped och går och få iväg riktigt långt. Gången är skvättande side-to-side och går ungefär ner 15-20 cm som mest. Borde kunna locka till hugg men som sagt ej gett den någon tid än. Krokarna är väl inte av bästa kvalité men duger.

andreas9
2008-05-12, 18:56
Jag har haft en Joystick och jag blev inte direkt kär i betet. Tycker bara att det är stort och otympligt. Det som talar för det är det låga priset. Men vill du ha en stor ytglider så ska du satsa på det dock, gången är det inget fel på. Konstruktionen är väl av helgjuten plast (? rätta mig om jag har fel) och lär inte gå sönder i första taget. Den andra nackdelen är att det inte finns i helsvart vilket ska vara bäst till ytbeten.

Hade jag köpt på mig ytbeten idag hade jag först kollat in Attitude baits nyinkomna jänkarytbeten. Är rätt sugen på en Lac Seul Turr-bo och en Musky Buster Lowrider. De är dock mer av typen plaska och fräsa än sida till sida. Dessutom verkar deras webshop bara funka sådär idag.

Lycka till!

Rosa Pantern
2008-05-12, 19:56
Jag tycker joystick funkar bra, sticken brukar ligga precis under ytan och gör en liten svallvåg framför sig. Hur kvaliten är på dagens joystick vet jag inte men det ser ut som dom är kjelle lackade så då är dom nog bra, dom äldre jag har är väl lacken sisådär. Har väl för mig att dom är i trä och inte i plast. Annars kan jag rekommendera ace medic som är mitt favorit ytbete.

Ett annat bra bete som går att fiska strax under ytan är Topper som är väldigt bra.

capt. crimson
2008-05-12, 21:10
Varför inte testa Buchertail dancin raider. Ett plast bete som håller och har grym gång. Mitt favorit ytbete.

jerkbait-fiske
2008-05-12, 22:19
ace medic tycker jag om som ytbete håller bra gör den också

Pontus Sj
2008-05-13, 17:14
Tack för alla svar, ni gjorde det inte enklare för mej! ;)

Kollade också lite på Butchertail Dancin Raider.. (Tack för tippset!)
Undrar bara hur det är med kastlängd på den om man har ett spö med kastvikt 50-120 gram?

Fortsätt gärna att skriva om Joysticken, tippsa om andra beten eller vad som helst! :)

// Pontus

bidus
2008-05-13, 20:10
jag tycker jousticken är ypperlig brukar dra upp även lite trögare gäddor. på med lite tyngre krokar och den går precis under ytan

capt. crimson
2008-05-14, 08:43
Butchertail Dancin Raider flyger längre än de flesta jerkbaits jag har. Tyngden sitter långt bak på vobblern så den flyger som en pil. Ytfiske är inte alltid bäst men det är alltid roligast.

JONNIE ROCKER
2008-05-14, 09:23
skaffa dig en pig med sked,, ta bort skeden o sätt tillbaka 2 skruvar. dra i en nosögla, fila ur lite xtra i läppen, o byt till owner 2or,,.

Pontus Sj
2008-05-14, 11:35
Butchertail Dancin Raider flyger längre än de flesta jerkbaits jag har. Tyngden sitter långt bak på vobblern så den flyger som en pil. Ytfiske är inte alltid bäst men det är alltid roligast.

Okej, nice!
Går den helt på ytan eller går den lite blandat under ytan också?

Kenzo
2008-05-14, 13:14
Köp en Joystick, den är ju utvecklad av GäddKungen PA på Lundgrens. Har haft ett otroligt kul fiskee med den, speciellt på sensommar/tidig höst.

capt. crimson
2008-05-14, 14:32
Butchertail går att tvinga ner under ytan, men den flyter bättre än ex topbandit och joystick eller medic. Sen låter den mer än alla Ace betena. På sommarkvällar är det betet som jag fiskar mest med, även om jag har både Medic och Joystick i lådan.

Pontus Sj
2008-05-14, 14:49
Okej, tack igen!
Jag tror nog det blir en Joystick iallafall.. Sjön som jag mest tänkte använda den i verkar det som om gäddorna drar sej lite för att hugga beten som går direkt på ytan, men dom brukar däremot hugga precis under ytan, t.ex när ett bete precis landat, eller är på väg att lyftas upp ovanför vattenytan.

// Pontus

Pontus Sj
2008-05-14, 21:07
Vilken av färgerna här: http://http://shop.lundgrensfiske.com/group.asp?group=237&sub=0 skule ni välja? :appl:

roach master
2008-05-14, 21:47
Vilken av färgerna här: http://http://shop.lundgrensfiske.com/group.asp?group=237&sub=0 skule ni välja? :appl:

Skulle nog ta black ghosten.
Kanske inte roligaste/snyggaste färgen, men som nämnts så tycker jag att svart eller iaf mörka beten som ger skarp silhuett är outstanding på ytan. :)

bidus
2008-05-14, 23:23
ta den färg du tycker är finast, jag tycker inte färgen på ytbeten spelar så stor roll

crotalus81
2008-05-15, 00:19
Äger 4 st joystick i olika färger.Har fått bra både på black ghost och på orange crappie.Har funkat bäst på hösten för mig.Har använnt den senast för några veckor sedan men då var det inte en enda gädda som ville hugga men är ett av de beten som gav klart mest under hösten

Rosa Pantern
2008-05-15, 00:20
Black Ghost eller Lime Shad

Stubben
2008-05-15, 02:32
Missa för tusan inte det (enligt mig) skönaste ytbetet att köra med: Poe´s Giant Jackpot, grym gång och en otrolig fiskplockare...................................... ................. Firetiger har absolut gett mig flest fiskar men då är den använd främst i hyfsat klara vatten, funkat mkt bra mellan juni-september.......