Visa fullständig version : Sunridge nappalarm ?????
Någon som provat detta set om 3 larm med reciver för 1695kr som säljs av Normark ? Det ska va Optonic som byggt dem vad jag hört. Vill gärna höra era åsikter om just dessa larm. Är de nått att ha ??? Någon där ute som har dem ? :fiska1::fiska1::fiska1:
Vadå för Larm ?? När man metar ? :O
Jag har ett sånt packe som jag använde förut, och dom funka bra. står emot regn och väder, MEN jag störde mig nåt så inihelvete på att varje gång det borde pipit en gång så piper det fyra!
mementomori
2008-06-26, 02:51
Jag har precis investerat i dom. Det som Stekis sa är ganska irriterande och själv är jag van vid ett visst antal "pip per varv". Dessa har en "maxfrekvens" vilket medför att man inte kan höra om det är en stor eller liten fisk... dvs oavsett om de simmar snabbt eller jättesnabbt så får man samma antal signaler per tidsenhet... inget piiiiiiiiiiiiiiiiiiiip här alltså. Sen vet jag faktiskt inte om täckningen är så värst bra heller
Vet några som har dem.... ett "linebite" blir som sagt 2-3pip vilket är jäävligt jobbigt om man ska sova :)....
Kan va lite jobbigt med alla pipen, men de är grymmt slitstarka och tål det värsta ösregnet till skilland mot många andra larm:)
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.