Visa fullständig version : Vilken flytis äger du?
Vilken flytoverall äger du?
Jag kanske har glömt någon? Om så är faller så skriv ner det så lägger jag med den...
Sturgeon
2003-10-01, 23:15
Äger en sådan där Gul-svart Fladen, ingen aning om vad det är för modell.
Nöjd med det mesta, stel i början, blivit mjukare med tiden, men inte som en Sundridge.
Dock helt vattentät och varm, har den tvådelade varianten, gillar att kunna ta av överdelen när det är varmt och man rensar fisk i hamnen m.m.
Alessandro
2003-10-01, 23:30
Grön Sunridge fetast modellen...
Grön Sunridge ... modell vetetusan !
boogieman77
2003-10-02, 15:23
Köpte en Normark Sundridge Survivor för 1295 spänn!
Är riktigt nöjd med den!
Originally posted by Bergman
Grön Sunridge ... modell vetetusan !
Grön Sundrige är just en Sundridge. Så du vet mer än du tror. ;)
Jag har en röd tvådelad sundridge, modell har jag ingen aning om.
Funkar bra...
ska hämta min Normark Sundridge (semiventilerande)
De röda Sundridge verkar bra... Ska skaffa en sån när jag slutat växa? :) kan ju inte betala 2000 varje år.
El Crapone
2003-10-03, 19:04
Jag har en Normark Sundridge flytjacka.. fungerar bra.. men det hade ju inte suttit fel med en varm och go flytoverall =)
Jag har en röd Sunridge och den fungerar kanon
raniceps
2003-10-03, 21:48
Fladens svartgula, endelad, supernöjd.
Freddy Beaver
2003-10-04, 09:39
Om jag fick välja, skulle jag ha tagit en Sunridge!
äger ingen...tycker dom verkar lite bängliga att fnurra omkring i men kanske har fel=)
Sharkman
2003-10-05, 14:52
Har en röd Sundridge, funkar bra.
Alla ni som har overaller -har ni testat att slänga Er i vattnet?
Jag har!
Trolling
2003-10-06, 16:06
Jag har en Normark Sundridge Exterme (2 delad )
(mest för skoterfolk)
varm men lite klumpig bra att man kan annvända bara jackan
Varierar mellan röd Sundridge och gamla fluogulsvarta Fladen. Båda är väl out of date numer iofs. Men iaf så är Fladen varmare och tätare, men i gengäld lite väl stel att fiska i. Sundridge har dock mycket bättre luva/krage.
//K
Martin_G
2003-10-13, 15:35
Jag har testat min nya Sundridge (semivent) senaste tiden och är skitnöjd. Borde skaffat mig en sådan för länge sedan. Enda problemet är att det blev väl varmt en av dagarna då solen gjorde att tempen gick upp till ca 15 grader, då blev det svettigt.
/Martin
Kör själv med Fladen "värstingen", den orange/svarta. Den har ett par fördelar: dels har den hängslen som gör att man kan hänga av sig överdelen om det blir för varmt. Dels har den "kevlar"-förstärkta knän med möjlighet att stoppa in såna där Snickers knäskydd. perfekt för fisken som t ex trolling och ismete där man ofta står på knä och fixar prylar etc. I och för sig har jag slutat med overall till isfisken då det blir alltför varmt alltför ofta, dessutom syns man på miljarrders och åter miljarrders mil. Inget för den diskrete m a o ;-)
Originally posted by m@
Kör själv med Fladen "värstingen", den orange/svarta. Den har ett par fördelar: dels har den hängslen som gör att man kan hänga av sig överdelen om det blir för varmt. Dels har den "kevlar"-förstärkta knän med möjlighet att stoppa in såna där Snickers knäskydd. perfekt för fisken som t ex trolling och ismete där man ofta står på knä och fixar prylar etc. I och för sig har jag slutat med overall till isfisken då det blir alltför varmt alltför ofta, dessutom syns man på miljarrders och åter miljarrders mil. Inget för den diskrete m a o ;-)
Haha.
Det finns flytoveraller i diskreta färger också :)
Martin_G
2003-10-13, 16:10
Har sett flera som kommenterat att Fladen är bra pga hängslena. Min Sundridge (semivent) har också hängslen, det hade varit jobbigt utan.
/Martin
Peter Larsson
2003-10-13, 16:22
Jag har tre olika... hur röstar jag då?
El Crapone
2003-10-13, 17:02
Originally posted by Peter Larsson
Jag har tre olika... hur röstar jag då?
på den du tycker är bäst kanske =)
Visst finns det diskreta, men ingen med knäskyddsmöjlighet som den Fladen har, inte vad jag vet i alla fall. Själv kör jag typ Goretex-ställ numer vilket är fan så mycket skönare om man ska släpa släden hela dan och borra som en vettvilling ;-) Men trollingfiskar jag så kör jag overallen...
Fångar man mer fisk om man har en flytoverall?...tycker att det funkar med flytväst och ordentliga kläder=)
Fångar man mer fisk om man har en flytoverall?...tycker att det funkar med flytväst och ordentliga kläder=)
Originally posted by m@
Visst finns det diskreta, men ingen med knäskyddsmöjlighet som den Fladen har, inte vad jag vet i alla fall. Själv kör jag typ Goretex-ställ numer vilket är fan så mycket skönare om man ska släpa släden hela dan och borra som en vettvilling ;-) Men trollingfiskar jag så kör jag overallen...
Lite hemmapul så kan ordna sådana fickor så att du får knäskyddsmöjlighet.
Peter Larsson
2003-10-14, 08:57
Granen - Klart man fångar mer fiskar med flytoverall - man orkar fiska längre med vettig utrsutning. Sedan håller jag med m@ ang. ismete. Även när man svingar en hel dag efter gädda kan det bli varmt, jobbigt och tungt i en flytis.
ljohan - svårt att få det tätt och bra om man ska sy på egna knäfickor...
Originally posted by granen
Flytväst och ordentliga kläder kommer nog sluta i ett högre pris än vad en flytoverall kostar.
Är inne på min andra röda Sundridge...varmt å gott!
mvh/Jon
esoxlucius74
2004-09-14, 10:06
Har ingen, kör med en flytväst av fiskevästmodell. Den fungerar perfekt!!
Normark Sundridge (semiventilerande) är det den klart bästa jag haft, iofs den enda också.
men den är jag supernöjd med. har den hängandes här på jobbet, så att jag ser den hela tiden och påminns om vilken usel människa jag är, som inte kommer ut och fiskar mer än jag gör.
m@, skönt att se att du prioriterar knäskydden
Flodebanan
2004-09-14, 12:34
Här va man den enda med En Baltis Alaska då:) Supernöjd med den , bara att den skulle ha en Sundrige krage. Kan bara säga att man skall ha både en overall och ett lättare ställ typ Gore-Tex. Sitter man o väntar på pelagisk fisk vinner overallen. Skall man borra av stora områden vinner Gore-Tex. Overallen e fan så klumpig i vissa fall, känns goare med " typ Gore-Tex."
~FB~Pike
2004-09-14, 12:42
Sitter man o väntar på pelagisk fisk vinner overallen. Skall man borra av stora områden vinner Gore-Tex. Overallen e fan så klumpig i vissa fall, känns goare med " typ Gore-Tex."
Håller med dig till fullo...
Sitter man still är en flytoverall + ett gôtt ull-frotté underställ kanon.
Skall man ränna omkring och utöver fysiska aktiviteter så är det kläder som andas+ett superunderställ perfekt...