Visa fullständig version : Linor
Strikewire extreme eller Powerpro till haspel ? lättare fiske då under 0,20 mm lina
Pontus Sjölund
2008-12-23, 21:53
Hoppas du menar 0,20 mm å inte 20 mm?!
jerklimpan
2008-12-23, 21:56
Strikewire extreme eller Powerpro till haspel ? lättare fiske då under 20 mm lina
Ja skulle inte välja nån ja tror dom är för mjuka får bli Fransline förlåt fireline till haspel i stället. Ev spiderwire.
/Fredrik
Hoppas du menar 0,20 mm å inte 20 mm?!
My bad, självklart 0,20 mm - MAX
Pontus Sjölund
2008-12-23, 22:29
Jag skulle nog välja FireLine till haspel jag också!
Haha , jag är trött på fireline som hela jävla tiden bara går av , den är så ojämn så man känner sig aldrig säker när man fiskar med den.
Max Vallius
2008-12-23, 22:41
tufline xp
Alessandro
2008-12-23, 23:46
Smaksak, men under 0,2mm skall du inte ha då det är mycket sten längst kusten på Gotland och slitaget ger problem.
jerklimpan
2008-12-24, 12:36
Haha , jag är trött på fireline som hela jävla tiden bara går av , den är så ojämn så man känner sig aldrig säker när man fiskar med den.
Går av då har man väll gjort fel knut. Hört att en del har svårt med fireline men för mig håller den lika bra som Power pro Å tufline även Tufline har avesvärt längre livslängd .Sen att fireline fransar är ju störande det håller ja med om.
Å fastnar man i en stock så går väll det mesta av .
Jag har spiderwire på en av mina haspelrullar till abborrfiske. Är riktigt nöjd med den, trasslar inget och lägger sig fint på rullen och är stark.
Har också powerpro 0,20 på en lite större haspelrulle och har funkat fint det med..
Köpte nu till min nya ul rulle fireline crystal 0.15, har aldrig testat den linan någon som vet om det är ris eller ros kanske?