Visa fullständig version : Wallinsfiske Gössnacket år 3
Mörtsnurb
2009-05-22, 12:03
Nu är det dax att lägga upp lite info om årets upplaga av Gössancket.
Sponsorer: Wallinsfiske, Apell T&B, Bios, Birkan. AP Lures, CWC, Berras sportfiske gävle.Båtvaruhuset Kallhälls marina.Hassesfiskeprodukter.se mf uppdateras med tiden.
Datum 15:e Augusti lördag dvs tidigare lagd än föregående år.
Samling Vid stäket (stäketbroarna) Uddnäsvägen Järfälla. Gamla E18. Kl 13.30.
Tävlingstid: 14.30- 21.00. Invägning senast kl 21,45 och prisutdelning Ca 22.00
TDA 2 Regler DVS trolling max 4 st spön. Ytparavaner ej lagligt men ok med djuprigg och djup paravaner. TDA kortet finns att köpa i sportfiskebutiker runt om i sthlm området. http://www.stockholm.se/Global/Stadsövergripande%20ämnen/Kultur%20&%20Fritid/Friluftsliv/Fiske/TDA2009.pdf är en länk där ni kan se området plus platser att köpa kortet samt pris på detta kort. Fisket (tävlingsområdet) sidorna 50, 51 och 52.
Minimum mått på tävlingen är 45cm.
Max 6 st gösar per team över tävlingsmått får mätas in under tävlingen.
Vid C&R måste digitalkamera (ej mobil) samt USB kabel medtagas. Ett foto mot måttband och ett med fångstman/kvinna.
Vi Tävlar i längd totalt och längsta gös. Fint prisbord utlåvas. Förra året kom 18 team till start och nu hoppas vi på fler då Wallinsfiske har klivit in som huvudsponsor. Vill ni ha övernattning i närheten så maila mig så ska vi lösa detta till ett bra pris.Maila gärna in anmälan dvs Team namn namn på skeppare och besättning och hur många ni är. patriktommy_b@hotmail.com
Förra årets vinnare Team Wallinsfiske sthlm
Tävlingsavgift 250 kr per deltagare som går direkt till prisbord samt grillade Hamburgare samt dryck innan start och present till alla deltagande team som är föranmälda till tävlingen. Kom i Tid. Max 4 deltagare per båt.
Tävlingslednig är jag samt 2 st team som deltar i tävlingen. Utnämns på plats.
Vi Hoppas på en "folkfest
Flodebanan
2009-05-22, 12:17
Får man ta upp hur många fiskar man vill?
Mörtsnurb
2009-05-25, 09:44
Anmälda team:
1.Wallinsfiske/Silverguiderna.se lag 1. Patrik. Nicklas
2.Max fishing. Mats, Max
3.Wallinsfiske Sthlm. Johan, Jens.
4.Wallinsfiske. Egron, Jens
5.Fettfena Berras sportfiske. Janne.
6.Knotten. Buster o Harald.
7.Tvålkopp. Lelle.
8.Freddes. Josef .Berra
9.GPS. Åke Sigg
10.Chubby Chasers. Allan
11.Silverguiderna.se/fishguide.se. Micke.P
12. Gäddexpressen.
13. Flatline. Fredrik.
14.Master. Max.
15.Kungshatt. Nikita. Jerry
16.Berras Sportfiske. Johan o Ivar
17. Frasse & Co. Frasse
18. Danilo. Danne
19. AP. Andreas
20. Pheobe. Hasse, Robban,Raffe
21. 50/50. Jani
22. Lindström. Patrik
23. GÖSta.Thomas, Andreas
24. Flöte. Stefan Östlund, Simon
25. Mustikka. Jani, Magnus
Mörtsnurb
2009-05-27, 12:58
Nu är det 14 team klara och ett 10 tal som visat intresse men ej bestämt sig.
Tacksam för hjälp med prisbordet.
Mörtsnurb
2009-06-05, 08:21
Om någon känner sig sugen att sponstra tävlingen så är allt välkommet och tacksamt mottaget. Dvs Fiske, Båtprylar mm mm...
Mvh Patrik
TEAM Kungshatt kommer :fiska2:
TEAM Kungshatt kommer :fiska2:
Hoppas gösfisket varit bra i era vatten! Hälsa Jerry från mig, var länge sedan nu. :)
Mörtsnurb
2009-06-08, 09:52
Kul att ni dyker upp i år igen. Nu är vi 17 team anmälda. Birkan är ny sponsor för tävlingen och kommer bistå med några fina beten till prisbordet. Tack
Mikael S
2009-06-20, 10:34
Hallå! - Ser att det är några team som anmält sig nu!
Tänkte passa på att fråga om någon är en man kort eller söker en plats i båten så är jag öppen för förslag... ja behöver nog inte säga så mycket mer de flesta vet vem jag är.
/M
Mörtsnurb
2009-06-22, 08:59
AP Lures är ny sponsor till tävlingen.
Mörtsnurb
2009-07-06, 13:54
Hoppas att vädrets makter är med oss i år och att tempen i vattnet kan hålla i sig. Det finns tid för alla små som stora båtar att ta sig ut till tävlingsområdet samt ta sig in. Det finns två fina ramper på plats men tänk på att parkera trailern på anvisad plats dvs stor grusparkering.
Hoppas att fler känner sig sugna att deltaga.
Varmt välkommna.
Patrik
Mörtsnurb
2009-07-21, 13:54
CWC är ny sponsor i tävlingen.
Mörtsnurb
2009-07-29, 07:11
Berras Sportfiske Gävle är ny sponsor i tävlingen. Varmt välkommna
hyttingen
2009-07-29, 10:14
finns det någon karta över fiskeplatsen? Eller bilder från tidigare år? Vi är sugna att deltaga men jag funderade på om en Linder 400 funkar att fiska från? eller är det större båt som gäller? Tänkte främst på om det är stora öppna vatten med risk för hög sjö?
Team 50/50 kommer att va med :)
TDA reglerna är det att alla ska ha i båten el räcker det att en har det?
Mörtsnurb
2009-08-01, 13:59
Det räcker med att en har det i båten för att ni ska få trolla på visat område.
Mvh Patrik
Mörtsnurb
2009-08-05, 07:22
23 Team anmälda.
Mikael S
2009-08-05, 07:31
Hallå! - Ser att det är några team som anmält sig nu!
Tänkte passa på att fråga om någon är en man kort eller söker en plats i båten så är jag öppen för förslag... ja behöver nog inte säga så mycket mer de flesta vet vem jag är.
/M
Uppdaterar ser om någon är någon man kort etc, självklart splittar vi på soppa pengar etc.
Bor i Sundbyberg.
/M
Mörtsnurb
2009-08-06, 18:50
Klara priser till prisbordet är:Wallinsfiske, 2st trolling rullar med lina, Flytoverall i valfri strl och lite beten. Apell T&B Guide hink med handgjorda jerk beten. Bios, Ifish jerkbeten och spinnflugor. Birkan, Handgjorda beten. Berras sportfiske Gävle 2 st kompletta trolling set med räkneverksrulle, spö och lina av märket Shakespeare. AP Lures handgjorda jerk beten alt havsöringsbeten. Har ej fått klartecken från CWC vad dom ska stå för men återkommer om detta. Spons ifrån Båtvaruhuset Kallhälls marina med presentkort. Angeldon från Hassesfiskeprodukter.se
Väl mött den 15:e. Patrik
Mörtsnurb
2009-08-12, 07:43
Team Flöte är anmälda som team nr 24. De kom tvåa förra året och vann 2007 som dom måste ses som ett av favorit teamen till att ta hem årets upplaga.
Mörtsnurb
2009-08-14, 11:37
Ny sponsor är Kallhälls marina och Hassesfiskeprodukter.se
25 Team anmälda.
BIOS stryks som sponsor då de inte hunnit få fram något till prisbordet pga semestrar m.m. WallinsFiske bidrar med lite mer grejor som kompensation!
Väderprognos inför morgondagen 17-18 grader och eventuellt en skur regn vid 14-15 tiden därefter uppehåll fram till 20-21 tiden då nederbörd väntas in över mälaren. 3-5 meter/sek vind från sydväst/väst.
Ser bra ut.. de 25 föranmälda teamen kommer få en present samt hamburgare och dryck på plats, tack för visat intresse/föranmälan i god tid. Resterande intresserade är välkomna att anmäla sig på plats!
Föranmälan är härmed stängd. Varmt välkomna i morgon!
TÄVLINGSBUTIK: Jag kommer vara på plats med lite rabatterade priser på bl.a. en del göwobbler, spöhållare m.m. Ta med kontant om ni vill fynda något till riktigt bra pris! (lägre priser än i webshopen!!!) Lite av varje kommer tas med...
önskar ni köpa något speciellt på plats (kontant, jämna pengar) lägg en beställning i butiken, välj hämta i butik och skriv i meddelandefältet i kassan att ni önskar lösa ut er beställning på Gössnacket i morgon. Det går bra att beställa grejor fram till kl. 12.00 i morgon Lördag. Går även bra att ringa butiken på 0171-50900 och beställa grejor för leverans direkt i morgon, ni kan även maila jens@wallinsfiske.se
ERBJUDANDE OKUMA MAGDA 30D - ENDAST 400 kr VID KÖP PÅ PLATS! MAILA ELLER RING IN DIN ORDER SÅ TAR VI MED RULLAR I MORGON!
http://www.jaktbutik.se/provbutik/index.php?modul=produktdetaljer&id=325
Maila jens@wallinsfiske.se
Mikael S
2009-08-14, 19:07
Hallå alla som jag känner och inte känner ville hälsa er att skitfiske! - Tyvärr kan jag inte medverka då jag inte fick tag på båt eller plats i båt.
Kör hårt, låt bäste lag vinna.
Skitfiske!
/M