handdator

Visa fullständig version : Röst.... vilken underbar plats...

Patrik A-son
2003-12-13, 00:07
Ville bara säga att Röst är nog den mest underbara platsen på denna jord... I och för sig så hade vi (Team Grizzly Sweden) väldig tur när vi var där sommaren 2002.

Jag hade varit i Saltströmmen i 5 år i rad och hade hört om Röst. Alla sa att det kunde vara kanon fiske, men att man bara kommer ut ca 2-3 dagar om man är där en vecka.

Hösten 2001 bestämde vi (jag, brorsan och Anders "Slaktarn" Larsson), oss för att testa lyckan på Röst.

Efter 5 dagars halvbra fiske i Saltstömmen så gav vi oss dit. De som var i Saltströmmen minns oss nog som de två galna tvillingarna & slaktarn... :-) Keskitalo, Leffe och grabbarna stod glatt och såg på och filmade när jag och brorsan gladeligen badade tilsammans med lubbrenset och strömmarna efter ganska mycket jäger långt efter midnatt...

När vi väl kom till Röst så fick vi 5 dagar av oavbutet kanon fiske i solsken och bara lätta vindar... bästa vädret på många år enligt öborna. Fråga team Tinca.
Många Torskar mellan 17 och 20, samt oräknerligt många Sejar över 10. Största sejen ser ni här på bild och den väger 16,2.

Nu, en kall vinternatt utan is och snö så längtar man så enormt tillbaka till Röst...

Ta hand om er fiskevänner & skitfiske på er...

Patrik A-son (Team Grizzly Sweden)

BeBest
2003-12-13, 03:46
En härlig rapport om ett härligt fiske.
Jag undrar hur bilden sett ut om du och fotografen bytt plats. Hade man sett mera av fisken då? Sej det! ;)

SMaster
2003-12-13, 09:25
Härligt. Varför åkte ni inte tillbaks i år?

Patrik A-son
2003-12-13, 13:46
Till SMaster & Bebest... Tyvärr så ruttnade Slaktarns hus sönder och han var tvungen att lägga hela sin semester på husrenovering... hade så roligt med Slaktarn, så och ville inte åka dit ensam--- den som väntar på något gott.... Skall tilbaka i sommar... hoppas jag...

Ang. bilden så tyckte fotografen att jag skulle hålla fram fisken... men jag ville inte att det skulle bli för mycket fisk på bilden så jag gjorde inte det... :-)))

// Pa A