handdator

Visa fullständig version : uddevalla hamn

spelepojk
2009-07-20, 15:21
Är det någon som känner till något ställe man kan fiska på i uddevalla hamn, förutom oljehamnen-skeppsviken? Eller är det fiskeförbud vid de andra pirarna? Är väldigt sugen på att försöka fånga någon av de piggvarar som "stryker" runt i hamnområdet! :fiska1:

hobbyfiske.se
2009-07-20, 20:20
Testa dom gamla bryggorna i fröland, kvällar och helger bäst då det ibland är mycket lastbilstrafik och aktivitet i området.

spelepojk
2009-07-20, 22:07
Tack för tipset ! -Är det bryggan ute vid alla grus och sandhögar du menar? Har du själv fångat nåt intressant där ute?

hobbyfiske.se
2009-07-20, 23:07
nej har inte fångat något där var ute tidigt en säsong men fick inget själv, men dom som är där mer frekvent brukar få fisk där säger dom.

CGA.Erasmie
2009-07-21, 00:17
jag fiskar okså mycket runtom i uddevall! skoj o se nån från trakten. fiska runt stränderna i hamnen, har fått ganska många havsöringar där. fins även lite torsk o piggvarar som du säger. hur gammal e du föresten. söker nämligen fiskekompisar i min ålder (16år). mina andra vänner har tröttnat på fiske, dom e för lata...:)

spelepojk
2009-07-21, 11:07
jag fiskar okså mycket runtom i uddevall! skoj o se nån från trakten. fiska runt stränderna i hamnen, har fått ganska många havsöringar där. fins även lite torsk o piggvarar som du säger. hur gammal e du föresten. söker nämligen fiskekompisar i min ålder (16år). mina andra vänner har tröttnat på fiske, dom e för lata...:)

Tack för tipset! Kul att du är ute o fiskar o inte bara spelar tv-spel o hänger vid datorn som många i din ålder gör! Jag själv fyller snart 42 år (!):fiska1:

CGA.Erasmie
2009-07-21, 13:29
haha a ja, men som sagt testa runt i hamnen. fins säkert ganska bra med fisk!

spelepojk
2009-07-22, 00:57
nej har inte fångat något där var ute tidigt en säsong men fick inget själv, men dom som är där mer frekvent brukar få fisk där säger dom.

Jag var vid fröland i kväll o skulle prova,men där satt stora skyltar att obehöriga äga ej tillträde till hamnområdet och att alltihop var Tv övervakat ! Värdelöst!:catfight:

jag82
2009-08-02, 14:36
nere vid kasen är det tillåtet att va promenera ut mot blåkulla förbi mona lisa
vet inte om fisket är bra där har ganska nyligen dumpats ganska mycket stenkross där men är ju iaf tillåtet att vara där

hobbyfiske.se
2009-08-02, 18:29
går du till denna länk nedan här på hitta.se och drar en linje rakt övr till skeppsviken vilket innebär att du hamnar vid båthamnen. så båthamnen i skeppsviken och allt där innanför mot uddevatta C måste du ha fiskekort. Har en länk till en folder om detta men vill inte sprida den då komunen uppger att det är ok att fiska ål över ett visst mått, dom kände inte til nya reglerna.
På gamla varvssidan kommer man inte åt mycket mer ärn inre delen av hamnen vore kul att testa om där går fisk,

länken

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=3&mp=%3Cpts%3E%3Cpt%20x%3D%221271672%22%20y%3D%22647 5612%22%20i%3D%22http%3A//www.hitta.se/images/point.png%22%3E%3Ct%3E%28ny%20punkt%29%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E

jag82
2009-08-05, 21:08
Stämmer som du säger är fiske kort där o kostar 40 spänn dygnet o finns att köpa på turistbyrån o pressbyrån.
Va nere idag o fiska på plats A o plats B på kartan i länken nedanför.
På båda sidor om dom platserna är det inhägnat o väktare som vaktar.
Fiskade rent exprimentelt bottenmete, kasta med drag o jigga med upphängare med räka hände absolut inget på plats A på plats B hände inget på botten metet o jigge. Men på draget hade jag några napp o hade på en öring på uppskattnings´vis 3.5 kg i ca 5 minuter innan linan gick av. Förutom detta kunde jag se en hel del fisk som vaka o väldigt gott om fiskyngel och väldigt gått om fågel som simma o dök känns iaf som att det är värt o göra nya försök där. Får se om jag kan sova inatt efter den tappade fisken har det sista hejdå plasket den gjorde på näthinnan. Har lagt till den enda möjliga vägen ner där också på kartan om nån annan skulle känna sig sugen

äsch fick inte iordning på dom där länkarna så tog bort dom men plats A va iaf nedanför matsäljarna på sörviksvägen o plats B andra änden av hamnbassängen rakt ner mellan byggnaderna vid kynningsrud också på sörviksvägen
:fiska2:

CGA.Erasmie
2009-08-06, 20:54
ooh, låter spänande.... måste dit o testa!!!

CGA.Erasmie
2009-08-06, 20:58
föresten, var menar du att plats "B" ligger? Fattade inte riktigt.