Visa fullständig version : Fiskeåret 2002?
Hur tycker ni andra att fisket har varit 2002?
För min del tycker jag att fisket har varit ovanligt dåligt! Kanske har den varma våren och sommaren haft sin inverkan.
Kom på denna fråga när jag läste FFA #9 artikel om fångstrapporterna från 60 svenska älvar...
Fisket i havet har inte varit en höjdare för min del. Det har inte landats mycket fisk.
Inte heller regnbåge eller röding har jag fått mycket av.
men stor skuld tror jag säkert att det varma vädret har varit.
har inte tagit lika stora geddor i ar som ifjol(10kg) men i ar blev det bara en 7kilos som mest! har dock dragit makrill fram till nu och likasa abborre(surfabborre). ska till jul ut med en turbat och da j-vlar, nu snackar vi tonfisk pa hundratals kg!!!!!:cool2: :sol:
Sturgeon
2002-11-08, 00:23
Originally posted by rapala
har inte tagit lika stora geddor i ar som ifjol(10kg) men i ar blev det bara en 7kilos som mest! har dock dragit makrill fram till nu och likasa abborre(surfabborre). ska till jul ut med en turbat och da j-vlar, nu snackar vi tonfisk pa hundratals kg!!!!!:cool2: :sol:
Har du tagit stor gädda så skall den ju in i rekordlistan.:headbang:
Hur ser Makrillen ut i Kalifornien, liknar den Svenska?
gron-svart har och surfabborren e' gul-blaa. any more questions? i'll answer them all!:appl:
Ska du fara till alaska eller hur blir det?:wow3:
Sturgeon
2002-11-08, 00:43
Ska du fara till alaska eller hur blir det?:wow3:
Han som var där i år och som arrangerar nästa år visade bilder ifrån Alaska. Blev lite fiskesugen då.:rolleyes:
18 Hälleflundror på tre timmar.
Vilka spinnrullar tycker du e' bra? Vilka har du? Funderar att skaffa en calcutta 400 till gaeddfisket(har knappt fiskat med multirulle innan) vet du ngra + resp. - med en?(priset?) ha de/max:)
med en ska det vara(calcuttan)!*tabbe*
Originally posted by JJJ78
Hur tycker ni andra att fisket har varit 2002?
För min del tycker jag att fisket har varit ovanligt dåligt! Kanske har den varma våren och sommaren haft sin inverkan.
Kom på denna fråga när jag läste FFA #9 artikel om fångstrapporterna från 60 svenska älvar...
Bedrövligt!
Har inte alls fått fiska så mycket som jag velat. Gäddsuget har vart på topp hela tiden.
Hoppas på att kunna köpa mig en takbåt att ha över vintern med en liten snurra så man kan komma till där det är öppet vatten.
Får se hur det blir.
//K
Team Zaltvatten
2002-11-08, 07:07
Kika in på vår hemsida http://zaltvatten.2ya.com för att se vårat fiske År 2002 hittills, som enligt mig varit helt ok fram till November.
gäddfiske, aborrfisket har dock varit helt ok. Öringarna har gått rätt säkra också...
Sturgeon
2002-11-08, 17:23
Originally posted by Tobbe
Har inte varit så bra.
Kan nog lite bero på att jag inte har kunnat fiska så mycket jag har velat heller.
Nytt hus och ny familjemedlem (dotter) har satt sina spår...
Tror nog att några timmar med tösen är minst lika bra som några timmars fiske.
Grattis förresten till tillökningen i familjen om jag inte skrivit det tidigare.:)
Dr Müller
2002-11-08, 20:11
Våren 2002 var bra. Riktigt bra. Min andra säsong med jerk-tekniken. Den visade sej för första gången vara vida överlägsen. Sommarfisket, åter igen Jerk- överlägset. Fast nästan bara gällande smågäddorna . Här får jag lägga in en brasklapp. Men med jerking har så många andra beten blivit intressanta typ Hell-tail, Bull Dawg surfacebaits och poppers som i en strikt mening inte är jerk beten. Så tack vare det nytänkande så var sommarens fiske bättre än vanligt. Dvs hyfsat stor fisk. Sommartid brukar fisket annars suga saftigt bortsett från borrefisket. Däremot hösten tycker jag varit bizarr. Som det har varit i år vet jag aldrig att det varit andra år.
Dr Müller
2002-11-08, 20:30
Jerko : jag ser att du har bytt avatar. Är det nån ny favorit eller?
Man blir lite nervös när man ser en kille som pratat sig var för Toppern i post efter post helt plötsligt byter till ett annat Jerkbait som avatar.....Seså fram med det nu....
/Nyfiken
Jag måste säga detsamma. Du har ju oxå bytt!. Nja Avataren är en Hi-Fin Twintail som jag inte äger. Men jag har gjort en egen kopia som inte funkar optimalt. Dvs den fångar ingen fisk i och med att jag förmodligen är en klåpare. Däremot lär originalet fånga sjuhelvetets massa muskys. Dessvärre går det inte få tag i dem i Sverige. Dock har jag haft lyckat fiske med ett annat Top water- bete Ace Tip-Top
Dr Müller
2002-11-08, 20:50
Som jag skrev tidigare i nån tråd så är jag lite av en hemmapulare när det gäller fiskegrejor, och nästa vecka tänkte jag börja tillverka egna Jerk-baits.
Mallen är denna: http://www.lurebuilding.nl/indexeng.html
Kolla under \Jerkbaits\Sliders\16 cm Stalker Glider.
Så förhoppningsvis har jag en del godbitar klara till vårsäsongen...
Jag gissar att den kommer vara snarlik Toppern/Bull i action, och det gör ju inget..:headbang:
Jag har själv börjat tälja lite på deras mall på "Cobbs Glider" Eftersom den inte säljs i Sverige. Påminner dock en smula om The Phantom.
En fråga, sitter ni med en Morakiniv ich snider eööer hur är själva förfarandet?
//K
lite halvfull, eller? (stavningen) hihi:sprit:
Sturgeon
2002-11-09, 01:38
;) Ganska troligt;)
hehe jo jag körde en posträd igår efter krogen :) :sprit:
//K