handdator

Visa fullständig version : Var det här nödvändigt?

BeBest
2004-03-06, 15:57
Det tycks ha blivit en ny första sida.

Att bildkollaget bakom FiskeSnack försvann, var bara bra!

Men varför behövs det en tom blå spalt bredvid inläggen!? Ska den fyllas med en massa blinkande reklam? Som det nu är, är reklamrutorna i alla händelser väldigt störande med sina bildskiftningar.

Om det vore så att inläggen fick en fix spalt kunde man lägga skrollningen så texten låg mitt i rutan men så är det ju inte. Nu blir man ju tvungen att scrolla även i sidled för vart och vart annat inlägg eftersom de tar olika bredd beroende på hur mycket rutan med personligt skryt tillåts bre ut sig.

Låt inläggen i trådarna få den plats de är värda och låt dem ligga inom en fix spalt i mitten av rutan. Eller ännu hellre låt dem få det tomma utrymmet till höger.

Men ombygget är kanske inte klart än ... eller? :)

Bergman
2004-03-06, 15:59
Nix, inte helt klart ännu men reklamplatsen till höger är mer eller mindre färdig.

Fixar och trixar så man ska slippa scrolla i sidled just nu

MastaPike
2004-03-06, 16:01
Är det något man som besökare skyggar för så är det reklam banners! Är det så att dessa banners får ligga där dom ligger eftersom att du bara är snäll Bergman eller får du/sidan nåt för det?

Bergman
2004-03-06, 16:21
MastaPike, jo både jag personligen och även folket på denna sida får en del för att reklamen ligger uppe.

Kan notera lite kort om de olika:
- DCS.net & WM-data sponsrar med webutrymme för forum, fotoalbum & filmer
- Attitude Baits har sponsrat mig och de övriga moderatorerna med lite fiskeprylar. Vi har även en länk på deras hemsida.
- Sportfiskebutiken Online, klicka på "Forum" på deras sida så förstår du.
- Kurres Fiskeshop, har en länk/banner hit
- Splash international, nystartat samarbete. Inte helt spikat vad vi får ut av det ännu.
- W-motoracing, har sponsrat en del av undervattenskameran som jag använt i Gäddfilmen. Alla fiskesnackare har rabatt där genom reklamen här.

Jag/vi kommer gå igenom samarbetet med de företagen som vi har banners för så ersättningen blir rimlig. Vill påpeka att jag/vi inte får några pengar från något av företagen.

cico
2004-03-06, 16:54
Originally posted by BeBest
Men varför behövs det en tom blå spalt bredvid inläggen!? Ska den fyllas med en massa blinkande reklam? Som det nu är, är reklamrutorna i alla händelser väldigt störande med sina bildskiftningar.

Kanske inte en lösning som passar alla men jag surfar alltid forum med bookmarks med direktlänkar som typ http://www.fiskesnack.com/forum/

eller

http://www.fiskesnack.com/forum/search.php?s=&action=getnew

//K

Rasmus
2004-03-06, 17:09
Jag tycker det ser rätt fräckt ut faktiskt, känns som sidan ser änn mer seriös ut och mig skadar det inte med lite omväxling!

Bergman
2004-03-06, 17:58
Jag har lite bekymmer med föstasidan som ni kanske sett ... ska försöka lösa det under kvällen men annars blir det imorgon kväll.

Ang bannersarna som ligger upp så kommer jag tona ner färgerna lite på dom samt göra så dom växlar bild samtidigt och lite saktare. Hoppas det blir bättre för ögonen. Lite epilepsifaktor just nu tyvärr.

ljohan
2004-03-06, 18:12
Jag tycker inte det ska vara rörliga bilder.
Det är jätteirreterande.

Ramon Dekker
2004-03-06, 18:35
Drygt när man måste "scrolla" eller vad det heter, men annars är det väl bra att ni har lite länkar osv ifall ni får in lite kosing för det!

korten
2004-03-06, 19:19
vart har loggan tagit vägen??

MastaPike
2004-03-06, 19:31
Är ni smarta skriver ni bara eran egna index.html fil.

Lazinko
2004-03-06, 19:37
MastaPike :) har jag redan.

Det är en grym idè

Lazinko
2004-03-06, 20:04
hehe

Henrik_L
2004-03-06, 22:07
den är helt pajj på 800 x 600 upplösning.

Bergman
2004-03-06, 23:34
Får försöka fixa till förstasidan imorgon efter fisket. Går det inte att få till på ett vettigt sätt så går jag tillbaka till föregående bannersystem istället.

El Crapone
2004-03-07, 02:03
För mig fungerar det hela mycket bra.. jag kkör med 1280*1024, tycker även att det var bra med köp/sälj-grejen under senast aktiva trådar på första sidan,.
Tycker itne hellar att de är så jobbigt med reklamen, så länge det inte kommer några pop-up rutor är det lugnt =)

BeBest
2004-03-07, 09:42
Startsidan är bra annars, speciellt som jag nu med lite hjälp från mina vänner kan slippa reklamframen - eller vad den nu ska heta på nysvenska.
Den extra säljrutan är perfekt. Kanske det blir något liknande för köpes ockaså men då ökar samtidigt risken för plottrighet. Det är ett grannlaga jobb att bygga en samtidigt inbjudande, informativ samt överskådlig förstasida. Och Bergman gör ett bra jobb därvidlag.

El Crapone
2004-03-07, 13:14
man kanske kunde lägga en sälj och en köp-ruta bredvid varandra under där man ser vilka som är online, eller flytta ner dessa och ha köp/sälj i mellan det och "Hej El Crapone" och mothugget, om någon fattar vad jag menar? bara en idé =)

hm Bergman, om du inte vill ha såna här idéer av andra så får du säga till, kan tänka mig att det är jobbigt...