Visa fullständig version : Allt om flugfiske
:hoppa: Ytterligare en ny fisketidning, fast en renodlad flugfisketidning. köpte en i dag, underbat läsning kanon test på spön. Några fler som införskaffat den, vad tycker ni...:sol: :sol:
Måste jag kolla in! Har de någon hemsida med nåt "prova på" erbjudande kanske?
Vart köpte du den?
/cobol
Detta stod att läsa på:
http://www.fiskeforalla.com/notiser/notiser.asp
"Allt om flugfiske i en kiosk nära dig
[2004-03-17] 32 000 tidningar om flugfiske + en gratistafs söker ägare
Vår nya tídning Allt om flugfiske landar onsdag eller torsdag på cirka 5000 försäljningställen runt om Sverige. Tidningen är en ny satsning som får prova sina vingar på den svenska marknaden. I premiärnumret kan man bland annat läsa en test av 65 stycken enhandsspön i klass sex. Den största flugspötesten som någonsin genomförts i Sverige.
AOF är lätt försenad, men vi har i gengäld fått en förlängd liggtid i kiosken fram till den artonde juni.
I varje ex finns dessutom en taperad flugfisketafs för öring bifogad, plus en rabattkupong med ett värde på 200 kronor på en ny fluglina.
Johnny Albertsson
PS. Tipsa oss om nyheter, fiske och
fiskar på tipset@fiskeforalla.com"
Mumma! Mumma!
Såsom harrfiskaren spanar efter vak ska jag söka av tidningställets kolorerade blankstrykor.
Likt gjusen ryttlande i skyn skall jag hänga över utbudet och nogsamt välja mitt byte.
Och när jag ser mitt mål ska jag ... aofff ... kasta mig över det och med ett kraftfullt grepp över ryggen slita tidningen ur stället och i triumf nedlägga mitt exemplar framför expediten.
Sen skall jag hem och gotta mig!
Har bara skummat igenom tidningen hitills. Ser fram mot en skön kvällsläsning. Artiklarna ser intressanta ut.
Måste ändå tillägga att som vanligt blev jag något irriterad på att ca: en tredjedel av tidningen är reklamsidor.
Jodå, den fick jg för en tid sedan. Farsan jobbar ju på ett tryckeri så jag får den, och FFA gratis :D:D:D Ahhh, vissa har det bra ;)
Minken..2..
2004-03-21, 09:22
OJ ! Jag sticker ner till stan omedelbart.... Hade gömt bort den, kom den 18de va ?? ....
maryland
2004-03-21, 15:26
Klart kul läsning, fyra nummer per år, tror jag.
Men trots den mängd spön som testades, saknade jag några givna, självklara fabrikat/modeller.:ordning:
maryland vilka modeller tyckte du saknades. Personligen skulle jag vilja sett RLS och winston annars va det ganska ok.
maryland
2004-03-21, 18:50
Tänkte närmast på att de kunde tagit med åtminstone nått spö ur Strömsländeserien och Sage VPS, SLT.
Storsäljarspön i Sverige ju.
Har inte hunnit få tag på tidningen än. Var testen överhuvudtaget utförd på svenska marknaden eller var det någon form av gemensamt ”EU-projekt”? Eine Mädchen für alles?
maryland
2004-03-21, 21:05
Testet gjordes i en simhall, januari i år, av fyra gubbar.
Spöna jämförs inte på någon skala, utan beskrivs, utifrån aktionstyp, lämplighet och feeling.
De spö som utmärkte sig bäst för resp användningsområde, markerades just för detta (presentation, kastkanon, etc).
Rätt bra testupplägg tycker jag i alla fall.
Originally posted by maryland
Testet gjordes i en simhall, januari i år, av fyra gubbar.
Spöna jämförs inte på någon skala, utan beskrivs, utifrån aktionstyp, lämplighet och feeling.
De spö som utmärkte sig bäst för resp användningsområde, markerades just för detta (presentation, kastkanon, etc).
Rätt bra testupplägg tycker jag i alla fall.
Tyvärr så innebar det att kast som startar från vattnet (spey/underhands) inte kunde utföras. För mej känns det rätt meningslöst med ett test utan den bedömningen.
//Stefan
Jag tycker tidningen var lite halvdålig, var inte kanin streamer artikeln gammal? Och så var det någon annan artikel som jag tror jag sett tidigare (liknande i alla fall). Sen testet av spöna verkar ju vara något dom slängt ihop på 5 min.. Men det var ju fina bilder och någon artikel var väl godkänd också, sen fick man ju en tafs också så man förlora ju inte så mycke i slutändan ändå:)
Originally posted by J.E
Jag tycker tidningen var lite halvdålig, var inte kanin streamer artikeln gammal? Och så var det någon annan artikel som jag tror jag sett tidigare (liknande i alla fall). Sen testet av spöna verkar ju vara något dom slängt ihop på 5 min.. Men det var ju fina bilder och någon artikel var väl godkänd också, sen fick man ju en tafs också så man förlora ju inte så mycke i slutändan ändå:)
Va negativ du låter:(
Hoppas att fiske feber blir lite bättre för dig då.;)
Jag tyckte den va bra iallafall. :sol: :sol:
Så ser jag fram emot att få fiskefeber´n i brevlåden snart. :cheers:
Flymaster
2004-03-27, 21:33
F-n har jag missat,,vill ha vill ha vill ha vill ha vill ha vill ha vill ha
vill ha vill ha vill ha vill ha vill ha vill ha vill ha vill ha vill havill ha .
Ps. vill ha vill ha vill ha vill ha vill ha vill ha vill ha Ds .
Jo jag var nog kanske lite väl negativ förut, var så länge sen jag var ute och fiska så då blir man lätt lite grinig:ledsen:… Kommer allt köpa nästa tidning med trots att jag inte tyckte första numret var någon riktig höjdare. Men imorn ska det ut o svingas:sol: :hoppa:
Skitfiske:)
maryland
2004-03-28, 11:05
Flugfiske i Norden, e ju en tycker jag, bättre tidning, mer allround innehåll.
Men va f*n ändock e de ju kul med två flugfisketidningar på den lilla svenska marknaden, de har ju lite olika profil, om man säger.
Köper båda så klart. :)
Vilken typ av inköpsställen skall man söka sig till. Macken jag vanligtvis handlar på saknar ALLT om flugfiske! :(
maryland
2004-03-28, 19:30
Köpte mitt ex på OKQ8.
FiN finns i bättre sorterade tidningsbutiker.
Jag tycker också Flugfiske i norden är bra, sen tycker jag den Engelska tidningen Flyfishing and FlyTying är bra också, om inte bättre..:)
Köpte mitt ex på pressbyrån, inne vid långfärdsbussarna.
Så jag hade lite bra att läsa på väg till Newcastle
(fotbollsresa) Newcastle 3 --- Charlton 1.
Kanonmatch...............