handdator

Visa fullständig version : Borre flugor

Minken..2..
2004-03-21, 12:49
Hittade en bild från -98 då jag band mycket flugor, Min dotter , då 8 år, ritade/målade en teckning på hur hon ville att flugor skulle se ut ! Detta blev hennes "Gose-flugor" = mjukisdjur, Vid första fisket med dom på aborre togs 10 st fina bitar, Men bäst var dom i put and take sjöar, "Bågarna" var tokiga i dom...... :-)
Bundna på endast marabou....

maryland
2004-03-21, 15:11
Originally posted by Minken..2..
Vid första fisket med dom på aborre togs 10 st fina bitar, Men bäst var dom i put and take sjöar, "Bågarna" var tokiga i dom...... :-)

Men varför i herrans namn använder du dem inte längre dårå?

BeBest
2004-03-21, 18:07
Dom var ju söta ju! Borde få egna officiella namn!

maryland
2004-03-21, 21:16
Originally posted by BeBest
Dom var ju söta ju! Borde få egna officiella namn!

Helt klart, glömde säga det.:)

Döp den omedelbart och ge oss din bindbeskrivning.

Minken..2..
2004-03-22, 06:55
Enligt dotter så herer dom faktiskt fortfarande "Gose-flugor" Hehehe........ Och bindbes, ?? Nja ..... Bind på MASSOR av marabou...(eller hur det stavas) Sedan frisera med en vass sax till önskad form, Jag band upp ca 20 st i ett svep, då blev det lättare med trimmer sidan på rakapparaten,,,, He..... :-) Har faktiskt tagit Havsöring på dom å, infiskade bra sabbt.....
Varför jag inte använder dom nu.... Jo då det gör jag, men det är bara två kvar, å grabben min har all bind utr + bor på annan ort.
Och där gäller mest "Riktiga" flugor.... Hmm.... ?
Tjo- Hej.........

Joker
2004-07-26, 16:46
Domdär tre är ju dö läkra ränt av så att man fasnar för dom i första ögon kastet hehe.:D

P A
2004-07-26, 16:49
Dom däringa påminner en del om DAMs små "Fiber lures" från 90-talet vi hade i programet under min tid hos DAM.

Men en av de bästa abborrflugorna är fortfarande "Alexandra"..Lite bortglömd superkiller..

Pelien
2004-07-28, 13:37
Hur ser en Alexandra fluga ut?

P A
2004-07-28, 15:33
Här hittar du bland annat bindbeskrivningen på Alexandra:

http://hem.passagen.se/michek/Vatfluga.htm

Lycka till.