Visa fullständig version : Fisk i prästtjärn?
Tjenare gott folk! nu är det så att jag har fiskat i prästtjärn ett antal gånger med olika metoder :) fast utan resultat :( har suttit heldagar nu när solen är framme och värmer.. är varken vak eller hugg.. Jag har en vän som var där förra sommaren och drog upp en och en annan regnbåge och han sa även att dom planterar in fisk. Men när gör dem det? Och varför hugger det inte på räkor/spinnare/allt annat man har i lådan? Ge lite tips och info om tjärnet! tackar för mig och skitfiske på er!
fiskarlennart
2010-04-13, 17:35
Fr.o.m årsskiftet ingår Prästjärn i Gula Kortet, tidigare var det en medlemssjö för Partille Sportfiskeklubb. Då gjordes ett par inplanteringar per säsong, så det lär finnas några kvar men de är inte så lättfångade. Fick en på isen i vintras vid abborrpimpel som vägde 1,3kg, otroligt fin i fenorna. Det var en riktigt go kamp på klena abborrgrejor. Enl Sportfiskarn kommer det fortsättningsvis att sättas in lite regnbåge, dock inga större mängder
Okej tack! det var trevligt att höra att du fick en sån fin rackare! Japp Gula kort har jag! kollar alltid upp om kort behövs på sjöar jag skall till.
Eftersom jag bor så rackans nära så kommer jag förmodligen att gå dit så ofta jag vill fiska :) Du vet inte när dom brukar släppa i fisk?
har en del andra frågor också.
Har du/ni någon speciell plats som ni kan dela med er? jag brukar oftast stå vid början av själva gångbanan. väldigt nära en lite "ö"..Utan resultat :(
Vad brukar funka bra? Meta eller kasta? Dag eller kvällstid?
fiskarlennart
2010-04-13, 19:58
Eftersom det är Sportfiskarna som administrerar vattnet nu, har vi i PSK ingen koll på när eventuella isättningar görs. Den som jag fick på isen fick jag alldeles utanför den lilla ön. Tidigt på säsongen brukar det funk bra med skeddrag typ Toby o dyl, senare kan bottenmete med räka vara effektivt. Mitt på dagen är väl oftast sämst, morgon eller kväll ungefär lika bra
Kommer med en upptatering om prästtjärn.
Dom har lagt i ny fisk i vattnet nu vilket är underbart! Var o gick runt sjön igår kväll och såg massa fina vak samt pratade med en äldre herre som var där när dom satte ut fisken :) blir att fiska i veckan :D
Squadron
2010-05-21, 21:31
Trevligt :)
Squadron
2010-07-04, 17:44
Någon lycka det senaste?
Jovars fått ett par fina! Är medlem i psk richard. tror jag har sett ett par inlägg av en richard så antar att det är du =D själv då? Fått någon?
Squadron
2010-07-04, 21:01
Var nere nu, fick en liten liten stackare, och 5getingstick :(
hehe jasså.. en fisk är alltid något! :D ajaj finns gott om dem nu tyvärr :( Finns det fina borrar i sjön? Har inte fått något med mask än :( men det vakar ju helt galet ibland på vissa ställen. och efter erfarenhet i prällen så är ju kvällsfisket bäst efter båge... dom blir ju helt galna då :D
Squadron
2010-08-27, 22:19
Hur har fiskelyckan vart det senaste?
jag fiskade där för ett par veckor sen nu o jag fick 7 borrar och polaren 4 st det e tusenbröder i den sjön så ta du o kör 3-7 grams spinnare vi fick dom borta vid eldstaden där vindskyddet en gång låg i den viken
Squadron
2010-08-30, 07:57
Jag var där 1timma i lördags, såg 2 vak, men inte ett napp. Kanske körde för stora beten :/