Visa fullständig version : Fiske i Vrena, sjöarna Långhalsen/Hallbosjön
zlatanswe
2010-04-27, 13:56
Någon som vet hur fisket är på dessa ställen och var man löser fiskekort, i synnerhet i Vrena?
Seamless
2010-04-28, 14:00
Någon som vet hur fisket är på dessa ställen och var man löser fiskekort, i synnerhet i Vrena?
Hallbosjön kan du nästan glömma direkt för sjön är mer eller mindre helt övergödd och förstörd. Fiskekort till långhalsen kan köpas på turistbyrån i Nyköping eller på Q8-macken i Stigtomta om jag inte minns fel. Inte omöjligt att macken i Vrena också säljer fiskekort...
Kan annars rekommendera sjön Yngaren som också ligger precis vid Vrena. Bra gös och gäddfiske där.
Marcus Jansson
2010-04-28, 20:56
Hallbosjön kan du nästan glömma direkt för sjön är mer eller mindre helt övergödd och förstörd. Fiskekort till långhalsen kan köpas på turistbyrån i Nyköping eller på Q8-macken i Stigtomta om jag inte minns fel. Inte omöjligt att macken i Vrena också säljer fiskekort...
Kan annars rekommendera sjön Yngaren som också ligger precis vid Vrena. Bra gös och gäddfiske där.
Fiskekort finns även sportfiskeaffären i Nyköping.
Finns ingen mack i Vrena längre..
Finns nog lika mycket fisk i Långhalsen som Yngaren, finns gott om både gös och gädda i Långhalsen..
Jag har fiskat en hel del i yngarens norra del, utan någe vidare resultat.. var är det meningen att det ska vara gott om gädda/gös? :\
zlatanswe
2011-06-17, 15:05
Jag har mest tänkt att fiska från land vid fabriken och långhalsen på gångavstånd från väg 52 och runt den lilla båthamnen i vrena, det finns en kanal med strömmande vatten mellan. är det bra fiske där? Skitfiske på er.