handdator

Visa fullständig version : Karpvatten i Östergötland?

Nikke
2004-04-03, 14:00
Finns det några karpvatten i Östergötland som kan vara värda att prova att fiska i?
Jag bor i norra östergötland, ett par mil ifrån Norrköping.
Vore bra om det fanns något som inte ligger allt för långt bort. (Stockholm är för långt)

Varför jag frågar är att Mattis och jag alltid åker på en rejäl fisketur i början av sommaren, och nu när vi införskaffat rodpod, etc för sutarfisket, så vore det kul att prova på att fiska karp.
En bonus vore om det fanns hyggliga sutare också i samma sjö.

Tacksam för tips.

Nikke
2004-04-16, 21:25
Ingen som kan tipsa lite?

Södra östergötland då? Eller uppåt Örebro? (tyckte jag hörde någon på sporting snacka om någon sjö)

Mattis
2004-04-17, 11:44
Snälla

Nikke
2004-06-06, 21:16
Nån kan väl ge en liten ledtråd eller nått åtminstone?!
Har dammsugit Fiskesnack's sökfunktion. Och sökt på google, men hittar inget. Kollade på registrerade fiskar, men ingen var fångad i nån sjö i närheten.

Finns det ingen runt Norrköping, Linköping, Söderköping, eller nerråt åtvidaberg, kisa?!
Upp emot Örebro måste det väl finnas nått??

PM'a mig om ni vill hålla det hemligt för andra än mig.

patricskoog
2004-06-06, 21:42
Du vet väl att karpvatten är typ det sista som folk delar med sig av.. men åk till stockholm och lura mimmi! =)

Men har du några heta tips på sutarvatten (braxen,sarv mm..) i trakten av kisa?? Jag o en annan polare ska nämligen ha praktik i björkfors.. Själv kommer jag typ från västkusten så jag vet inte så mycket om hur det är där..

Tacksam för svar!