Visa fullständig version : Tjuvar vid Hjulsta Bron
Johanenk
2010-06-05, 14:22
Hej!
Har haft på hälsning i båten som ligger vid Hjulsta bron utanför Enköping... Blev av med bensintankarna fulla med sås såklart. Ca tio andra båtar hade fått luckan upp bruten och tankarna stulna!! Va är det för folk som gör sånt, polacker!!?? Jaja ett råd till alla i af ta med allt löst som ligger i båten.
Bevakning finns i bro vakten men han kollade nog på tv så det är lite tråkigt!!
// Johan som skulle ut på sjön idag.
LazziLax
2010-06-06, 06:58
Mopedungar som snor bensin,det problemet finns över allt nu på sommaren,tror inte det är utlänningar,dom tar dyrare grejer.
LordBrotherX
2010-06-06, 10:29
>Jag åkte direkt och tittade till "PikeLords" båten vid hjulsta bron. Luckan uppbruten och bensintanken stulen.
När jag slog en lov på bryggan såg jag minst 5-6 båtar till som såg ut att haft tjuvar i båten som letat bensin.
Jag blir bara jävligt besviken på mänskligheten när jag drabbas av sånt här. Alla tar så lätt på det och det tas nästan för givet numera. Folk ska ge fan i mina prylar som jag ARBETAT ihop pengar till att köpa, jag snor inte andras. Det hör liksom till livet att man inte gör så.
Min gissning är också mopedungar, eller vattenskoteråkare eller annat löst folk. Hoppas de får flagor i förgasaren, motorstopp och ett par cylindrar som skär när de åker i full hastighet...
LazziLax
2010-06-06, 10:45
En bra ide är att ställa en dunk bensin "preparerad" om du förstår vad jag menar? lite synlig och några liter räcker:sun:
pripps blå
2010-06-06, 12:43
Det kliar i högernäven när man hör detta, inte kul. Tur att den ligger på trailern hemma i trädgårn. Har haft påhälsning förr. En "preppad dunk" är en bra ide om det återkommande inbrott...
En stulen bil som behöver tankas upp utan att förare vill hamna på någon övervakningsbild. Finns det något bättre ställe att i lugn och ro hitta ”gratis” soppa?
Vem fasen bryr sig om motorn skär i det läget. Det blir bara ett bekymmer om bilen har last som måste flyttas.