Visa fullständig version : Kasst fiske i Helgasjön..
Jooonathan
2010-06-17, 13:05
Tja.. Har varit ute en del nu i år på sjön men har varit helt värdelöst fiske vartenda gång.. Hur är det för er andra? Om ni får mycket fisk, lämna tips.. ;)
Antoliad
2010-06-17, 14:10
Nix, har varit värdelöst för mig och mina polare i Helgasjön i år. 5 rundor trolling har givit en gädda eller dylikt, några fjuttiga abborrar. Var fiskar ni? Öjabyviken för vår del..
Jooonathan
2010-07-04, 16:36
fiskar mest utanför evedal, runt hissö och kring stallarna.
Fiskade på både västra och östra sidan av Hissö igår ett par timmar. Inte ett smack...
Konstigt, jag har pratat med flera personer som har haft riktigt bra fiske i Helgasjön, särskilt senaste veckan. Är det Gös ni fiskar så är det skymning och gryning som gäller, mete på natten brukar också vara bra.
Får väl prova igen :)
Någon som testat att fiska från land runt Hissö? Brukar ni få något? Vad funkar, vad får ni?
mrStorGös
2010-07-12, 00:58
Har kört minst 5 pass i helgasjön....runt hallarna, hästhallarna och jägaregap. riktigt kasst fiske...en enda gös på alla dessa turer. inte ens ett hugg utöver denna gös. Var är all fisken i helgasjön. har kört från kl 18 till som senast kl 03:00
Höstrusk
2010-07-12, 07:16
Låter mest som dåliga fiskare. Det finns fisk. Slå på ekolodet och hitta den bara.
Widenberg
2010-07-19, 06:27
Yes, klart de fick fisk.. Tog en fin gädda igår =) 30 minuter med ett grönt Atom. I en DC inte så kul faktiskt.. dock satt man riktigt skönt =)
Kristian_
2010-07-25, 12:07
Första turen i sjön. 3:e kastet. Grädda ca 6kg. Jag klagar inte. :fiska1:
Trolling med röd/vit djupgående wobbler (conrad) ger oss alltid främst gädda.
Det är inget fel med fisket i Helgasjön. Dock har vi haft problem med att få gös.