handdator

Visa fullständig version : Abborrfiske från land i Umeå

Cajmon
2010-07-13, 21:50
Hej.

Jag ska en sväng upp till Umeå i veckan och tänkte kolla om man kan få några bra tips på ställen dit man kan ta med sig familjen för att fiska lite abborre, spinnfiske eller mete.
Har mycket dålig lokalkännedom om Umeå men uppskattar alla tips jag kan få.
Gärna platser runt Ersboda.

Tack på förhand!
//Simon

Morti
2010-07-13, 22:35
Hej Simon.

Skeppsvik ä väl bland de bättre ställena när de gäller borre.
Ligger utanför Sävar vid havet, vid den här tiden och nån månad eller 2 så kan det gå att få mycke där, å rätt fina i storlek.

/marcus

Captain_Lovestar
2010-07-13, 23:21
Nydalasjön, där kan du hyra båt via campingen. Finns även regnbåge. Är väl bara ett par kilometer till ersboda.

Da_Moose
2010-07-14, 09:19
Hamnen i Täfteå är ett populärt ställe, perfekt om du har mindre barn då de har bra bryggor där man kan sitta och meta. Fina abborrar att ta på toppknutet, ofta 2-4 hektos fiskar som kommer in i hamnområdet.

Jag kan känna lukten av stuvad abborre ändå hit bara jag tänker på det....aaahhhh.....

Cajmon
2010-07-14, 10:20
Hej.
Tack för snabba svar!
Ungarna är mellan 2-3 år så att ta med dem ut i en liten hyrd båt känns inget bra. Men ska absolut prova hamnen.
Det är dags att försöka få in dem på rätt spår i livet nu :)

Sonen som är två tycker det är jättestännande att vara med och rensa fisk oc hge dem en puss innan de går för kniven! HAHA

Om jag ska ta mig iväg själv någonstans och spinnfiska, vart ska jag ta vägen då?

Mvh Simon

Cajmon
2010-07-16, 20:26
Hej igen!
Vi åkte till hamnen vid Täfteå idag, fick några fina abborrar och frugan fick en kanon fin abborre på nästan 600g. Hennes första på kastspö så det var extra roligt!
Tackar så hemskt mycket för alla tips.

Da_Moose
2010-07-16, 22:14
Hej igen!
Vi åkte till hamnen vid Täfteå idag, fick några fina abborrar och frugan fick en kanon fin abborre på nästan 600g. Hennes första på kastspö så det var extra roligt!

Frugan drar sin första abborre och den väger 600 gram, det låter som om någon kommer att bli ifrånfiskad ganska snart......

Captain_Lovestar
2010-07-16, 22:32
Hej igen!

Så det var ni på gästbryggan. Jag o en kompis var de som tog upp båten.

Cajmon
2010-07-17, 19:30
Ja det var vi som stod där. Var det du/ni som fick ett fint bottennapp precis vid rampen?
Jättemysigt hamnområde!
Vad var det för båt ni hade?

Mvh Simon

Predator Simon
2010-08-23, 11:06
Prova Nydalasjön ><(((*>

Trollapan
2010-08-31, 06:23
Precis som Predator Simon säger så pröva Nydalasjön. Såg i tidningen igår att det drogs upp en 1.4nånting kilo stor abborre där.
Ska dit och jaga dom ädlare fiskarna idag MEN vem vet. Kanske får sig en borre med lite tur he he

Oskaraska
2011-08-02, 11:27
Jag skulle säga att Skeppsvik är ett riktigt bra ställe som ligger bara nån mil utanför sävar. Där dras det mycket abborre. Jag har varit där och fiskat med min kompis i 3 dagar och fått runt 100st. Dock så är det mete som gäller om du ska få mycket.
Lycka till med fisket! :)