Visa fullständig version : Ljungsjön/Norrbysjön
Gubben Storm
2010-09-25, 19:56
Hej!
Någon som vet hur det förhåller sig med fiskekort och Båtplats i dessa två sjöar?
Får ingen fisk i Storsjön och måste göra nåt nu, är rätt less på fiskelösa fisketurer - idag 12 fisketimmar utan ett enda hugg.
Vet ni nåt om de båda sjöarna hör gärna av er till mig här på FS.
/David
Båda sjöarna som du ovan nämner håller rikligt med stor gädda och Kungsnorrbysjön som jag antar du menar finns det även mängdmassa i :D
Gubben Storm
2010-09-29, 23:25
Båda sjöarna som du ovan nämner håller rikligt med stor gädda och Kungsnorrbysjön som jag antar du menar finns det även mängdmassa i :D
Det låter toppen det! Frågan är bara hur man kommer i kontakt med någon som har ansvar för båtplats i dom, hittar nämligen ingenting på nätet. Vet du någonting?
Tjenare har skickat en Pm till dig med nummer.. kanske ska ha båten där med nästa säsong.. skojjigt isåfall
Hej!
Någon som vet hur det förhåller sig med fiskekort och Båtplats i dessa två sjöar?
Får ingen fisk i Storsjön och måste göra nåt nu, är rätt less på fiskelösa fisketurer - idag 12 fisketimmar utan ett enda hugg.
Vet ni nåt om de båda sjöarna hör gärna av er till mig här på FS.
/David
Det är bra jobbat, de gångerna jag har fiskat där har vi fått hur mycket snipor som helst!
Gubben Storm
2010-09-30, 11:58
Vi har verkligen provat ALLT, utom Jerk, i den sjön. Aldri fått större än 2kg, och slår man ut det har vi fiskat ca tio timmar per fisk.
Vi har verkligen provat ALLT, utom Jerk, i den sjön. Aldri fått större än 2kg, och slår man ut det har vi fiskat ca tio timmar per fisk.
Märkligt, vi brukar göra en tur per år i sjön och det brukar sluta med runt 20-30 gäddor i varierande storlek. Mest smått mellan 1-2 kg men en och annan upp mot 4 kg. Finns fina borrar med. Fråga mig inte om ställen i sjön, för jag vet inte vad det heter eller motsvarande.