Visa fullständig version : PB Gädda
Mickemagic
2004-05-02, 22:08
En reflex spinnare kan göra susen!
Synd bara att det var kort från mobilen!
Digital kamera är beställd!
Mickemagic
2004-05-02, 22:09
Glömde den vägde 3,7kg
Mickemagic
2004-05-02, 22:10
C&R var det också såklart!
Askungen
2004-05-02, 22:13
Grattis!!
Grattis kul med pb och det lär du ju hinna slå några gånger om under gäddkarriären.
Bubblefish
2004-05-03, 09:08
Fin gädda!
Grattis till ett nytt pb nu är det bara att sikta på dom som är större än 3.7
Det tog många, många år innan jag klev över 3 men sen gick det lättare att höja rekordet, fast nu är det trögt igen.
Grattis!
grattis!!!!...... alltid kul att få ett nytt pb....
PB, då lyfter vi på hatten å säger grattis:)
PB är alltid kul. Grattis!
Svågern tog en på 5.8 på vit reflex/blå sked för två veckor sedan. 10C i vattnet.
Där fick jag för att jag gav honom hans favorit bete när han till slut hälsade på. Nu -vet- han att det är ett oslagbart bete. :)
Fast det var kul det var det ju.
det där var en liten pez de :D ihih
Grattis, alltid kul med PB...
Hej på er alla glad !
jag är ny här inne hoppas att det inte gör nått ?
Det är altig kul när man får nått på kroken det var ett tag sedan jag hade nåt på min krok men sen så ska jag vara ärlig så blir det inte så mycket fiske numera i år har jag bara fiskat fyra gånger var av tre gånger har vart slö kastande från bryggan i båt hamnen än så länge är jag fisk lös inte ens ett litet hugg har det blivit och det ända nappet jag har fått är botten napp och blivit ett par drag fatigare. Men lika glad är jag för de för min sån der i mot har fåt fisk vid dom tillfällen vi har vart ute alt som alt i år har han tagit upp två gäddor på vaddera 3,4 & 4,8 plus tre abborrar på drygt 500 gram styck på spinnare sen några småttingar på mätte det är dom han tagit med mig sen så har han fiskat uppe i Hoting och fått en id på 1,3 kg och en gädda på ca 2 kg så jag får glädja mig åt hans ny vunna intresse för fiske.
Sen så är det så fiskar man inte så får man inget så jag får fortsätta att surfa på minnet av min största fångst för 11 år sedda en gädda på 14,9 kg uppe i Öregrund det var en krokodil och än riktig rysare att få upp där nästan alt gick fel och det blev en ca 35 minuter lång kamp att få den i båten där kampen höll på att vinnas av besten för jag hade ingen hack krok att ta den med och håven som jag hade då hade sett sina bättre dagar den kollapsade totalt håven och firren drog i väg som en avlöning men till sist när jag fik in firren in till båten den andra gången så drog jag den i knoppen med skaftet till mitt andar spö som jag hade med mig.
Tyvärr så har jag ingen bild på den de jag hade en gång i tiden har jag slarvat bort men jag lever gått på min minnes bild men det hade vart kull att få vissa upp den.
Jag måste få gratulera till fångsterna och hoppas på att min eggen fiske lycka vänder ha det gott på sjön nu grabbar och tjejer
Mvh Joker