handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag göra?

MeskMatte
2004-05-07, 16:29
Jag var och shoppade 2 stycken drag i förrgår!!
det blev en conrad på öb för 50 spänn och en nilsmaster inveincble för 100 kr!!
jag åkte ut och började fiska!
självklart så testade jag mina betaen började att fiska i en vik ca:1-1,5 meter djup och togen en gädda direkt på conraden!!
jag fortsatte kasta och tappede en gädda vid vassen och snabbt kastadet jag dit igen men fastnade i vassen!! Jag röck med lätta ryck bört draget från vassen och vid min förvårning var skeden borta ;( sen åkte jag och fiskade i en annan vik och testade nissen han kasta 2 kasst innan draget stöter i nårr lite lätt och tappar gången vevar upp och skeden är borta!! Totalt slänbgde jag 150 spänn i sjön!! hur ska jag göra gå tillbaka och berätta vad som ahr hänt eller ska jag skriva ett brev och klaga till flden och nilmaster tillverkarna?!?
VAD TYCKER NI??
tacksam för svar!

ALQ
2004-05-07, 16:39
både och! först och främst så kan handlarna påverka i ganska stor utsträckning. om dom för vidare klagomålen, dvs. sedan är det alltid bra om tillverkarna får reda på att deras produkter inte håller måttet. du ska självklart ha nya drag från handlaren (kanske av annat märke?)

MeskMatte
2004-05-07, 19:29
okey!!
ska åka tillbaka med dom då!
så får vi se hur det blir!

Flodebanan
2004-05-10, 23:31
Conraden är ju av erkännt dålig kvalitet när det gäller smällar o d.y. men nils master brukar hålla hög kvalitet, gå till din handlare där finns det extraskedar, annar ring olsson's fiske i tibro, dom har troligtvis extra skedar 0504-13518
//Markus

cico
2004-05-11, 01:20
NM har alltid haft problem med skedarna. Men de finns som sagt att köpa separat.