Visa fullständig version : Pimpelfiske
Martin_skåne
2011-01-12, 17:10
Då har man införskaffat sig ett pimpelspö hade tänkt o prova pimpelfiske
o se hur det är,
någon som har några bra sjöar man kan fiska i o lite råd alla tips är välkommna
ha det nice:-)
Beror på vad för fiske du ska fiska..... men blänke med mormyska + 3-7 maggots funkar till det mesta ädel fiske :). jag kör 2-4 stora ryk sen väntar 2-3 sekunder (med blänke), mormyska kör jag många små ryk, 5-10 stycken sen väntar jag 2 sekunder och känner om jag har nått på. Utrustning, Då kör jag helt små pimpel spön, tex wiggler Vm-spöt, eller ett classisct med broms bra för röd tex, men för kalla väder är det bra att ha beten som du använder mycket på knuttet direkt på linan eller för bereda med beteslås i bilen / huset, ska du köra blinkpirk ska du helst ha en lös hängade (så det slår i blänket lockar till fiske). ja om du vill testa utrusting ska jag nog säga att prova inpanterad fiske bra att lära sig tekniker också! Kolla gärna på isfiske filmer då lär du dig lite tekniker och tips och tricks, kolla fiskejournalen.se där har det lite isfiske filmer!
Mvh Egon :)
Martin_skåne
2011-01-12, 18:48
Tack så mycket för hjälpen nu har jag lite o hitta på
har kollat lite på fiske filmer,
ska ut i helgen o prova lite
varsågod det var så lite kul att hjälpa :) titta på denna film, om du inte redan gjort det : http://www.fotoakuten.se/video/fritidsfiske_med_mankan_pimpling.html
Skitfiske på dig