handdator

Visa fullständig version : Träffa de nya Zalt-kompisarna. Först i Sverige!

Dogger.se
2011-02-09, 08:11
http://www.dogger.se/pub_docs/files/start-page-slider/zalt.jpg (http://www.dogger.se/new-arrivals-c-973-1.aspx?Isinternal=1)
Direktlänk: New Arrivals (http://www.dogger.se/new-arrivals-c-973-1.aspx?Isinternal=1)

Dogger.se (http://www.dogger.se) - butiken med nöjda kunder.
Snabba & säkra leveranser.
Lagersaldon på allt. Du ska kunna veta att allt du beställer verkligen kommer.
Fraktfritt över 3000 kr, annars 49 kr

engqvist
2011-02-09, 12:56
Ser intressana ut.. Dock undrar jag om man vågar köpa zalt igen. De höll ju en fruktansvärd usel kvalitet ett tag. Svävande som sjönk som gråsten, läckande vobbler efter bara några snipor och färg som flagnade av värre än en rysk förort...
Jag slutade helt köpa zalt efter det och körde bara med mina gamla...
Men har de fått ordning på kvaliteten så kan det bli intressant igen....

tintin_jkpg
2011-02-09, 13:21
Jag håller tyvärr med engqvist

Jag har endast ägt "nya" Zalt, hängde på tåget sent.
De gamla var så bra och det var inga direkta problem med dem.
Mina Zalt av "nya" modellen har varit dåliga allihop, färgen släpper och de tar in vatten direkt ur förpackningen.

Visst kunde man försöka reklamera dem men det har visat sig vara mer arbete än att utvinna materialet från grundämnen och skapa nya kopior själv.

En kompis försökte, fick kontakt med chefen/skaparen. Efter någon mailkonversation lovade killen att skicka nya som kompensation sedan blev det tyst. Ruskigt dåligt.

Och jag tvivlar på att de har bättre kvalitet än sist så för mig blir det aldrig mer en Zalt, förutom kankse ifall jag skulle hitta en låda på trottoaren.

Man känner sig ju ruskigt lurad när man lagt upp emot tusenlappen för wobblers som allihop varit av extremt dålig kvalitet.

Starjonken
2011-02-09, 13:38
Jag skriver oxå på den här listan.. Bra wobblers i grund och botten, men tumma för tusan inte på kvalitén! Nä kom tillbaka till normal standard så ska jag börja köpa dom igen! Schysta nya färger iaf!

Flodebanan
2011-02-09, 13:49
Om möjligheten finns gå till din lokala butik, lämna in dom gamla, ta med dig nya hem :)

tintin_jkpg
2011-02-09, 15:41
Om möjligheten finns gå till din lokala butik, lämna in dom gamla, ta med dig nya hem :)

Min lokala butik slutade att ta hem nya Zalt när de märkte att folk ville byta sina dåliga wobblers, annars hade det ju funkat.
Har inte tittat efter Zalt på ett år, kanske har de börjat ta hem dem igen...men nu är det nog för sent att vilja byta :)
Och det är ju detta med krånglet med att stå där och förklara, visa, bevisa. Och så stretar de alltid emot och försöker slingra sig ur att behöva byta ut något som uppenbarligen är fabrikationsfel (ägaren på Zalt sa att det varit många klagomål på just dessa saker), det drar ut på tiden och man orkar helt enkelt inte. Bättre att slänga/försöka använda skiten och i fortsättningen bojkotta företaget.

Nu fiskar jag på de wobblers som jag har kvar, det går bara fiska med dem någon timme innan de går dåligt pga att de tar in vatten.

Det är väldigt synd, de var riktigt effektiva på Gädda och jag önskar att byggkvaliteten var godkänd.

Flodebanan
2011-02-09, 15:58
Fast det är ju butiken du köpt dem hos som ska reklamera skiten, inte du som ska behöva göra det privat. Visst ibland gör man så endå för att slippa krånglet när man behöver en ambisdel snabbt eller ngt i den stilen.

Men gå in till butiken och få pengarna tillbaka borde inte vara något problem, eller byta mot presentkort eller något annat i butiken åtminstone. Annars skulle jag bojkotta både butiken och tillverkaren.

Dogger.se
2011-02-09, 16:19
Hej,

som säljare, vill jag göra klart, att Zalt precis som alla andra varor ni handlar i butik eller webshop i Sverige, omfattas om konsumentköplagen.

Har ni köpt en vara som ni vill reklamera, ska ni kontakta butiken/webshopen och ingen annan. Trilskas butiken, d v s att de inte byter ut den felaktiga varan eller rent av häver köpet, ska ni inte nöja er med det. Anmäl till ARN!

Vi har jobbat med Zalt i många år. Vi har hanterat färre reklamationer av Zalt än vanligt, de senaste åren. Hos oss är Zalt inte på något vis överrepresenterade i antal reklamationer, jämfört med andra wobblers.

Med vänliga hälsningar
Dogger AB

Per Wennerström

Drauget
2011-02-09, 16:21
Någon som vet om dom nya färgerna kommer på 19 cm ?

tintin_jkpg
2011-02-09, 16:30
Tack Per Wennerström för inlägget.
Vad bra att de blivit bättre på att tillverka sina wobblers.
Då är det kanske dags att beställa nya Zalt från dig :)

Lozz
2011-02-09, 18:01
Hej,

som säljare, vill jag göra klart, att Zalt precis som alla andra varor ni handlar i butik eller webshop i Sverige, omfattas om konsumentköplagen.

Har ni köpt en vara som ni vill reklamera, ska ni kontakta butiken/webshopen och ingen annan. Trilskas butiken, d v s att de inte byter ut den felaktiga varan eller rent av häver köpet, ska ni inte nöja er med det. Anmäl till ARN!

Vi har jobbat med Zalt i många år. Vi har hanterat färre reklamationer av Zalt än vanligt, de senaste åren. Hos oss är Zalt inte på något vis överrepresenterade i antal reklamationer, jämfört med andra wobblers.

Med vänliga hälsningar
Dogger AB

Per Wennerström

Kan bara hålla med och tillägga att som säljare får man faktiskt tänka på konsekvenserna av att neka en kunds reklamationsrätt. En nöjd kund är en bra/återkommande kund!

Pontus Sjölund
2011-02-09, 18:08
http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/showimage.php?iid=86117&cid=11&sort=date

engqvist
2011-02-09, 18:09
Tyvärr är det så att många inte reklamerar beten som inte håller måttet. Så mörkertalet är stort.. Då är det ju givetvis svårt att veta hur det igentligen ligger till. Men självklart kan de bättrat sig och de blivit bättre nu.
Det tråkiga med företaget zalt är deras total förnekelse för kvalitets problemen.
Var i kontakt med dem för ett par år sedan och diskuterade kvaliteten. De total förnekade att de haft några problem överhuvudtaget.
Man hade hoppas på något svar med, vi har haft stora problem innan men nu har kvaliteten blivit bra.
Kändes väldigt oseriöst och dessutom var de väldigt irreterade över att jag överhuvudtaget påpekade problemet...
Zalt är en grymm vobbler när man hittar någon som håller så jag hoppas verkligen de blivit bättre!!

grilja
2011-02-09, 19:34
Kvalite tar många år att jobba fram, men det går extremt fort att rasera.
Vi som konsumenter använder slutprodukten där av kan vi bedömma deras kvalite på produkten. Men det som är farligast är ju att dom själva inte erkänner att dom har kvaliteproblem. Många bäckar små har nog lett till deras kvalite har dalat till vad den är idag.
Måste finnas någon kvalitetstyrning på ett så "stort/etablerat" företag. Kvalite är det viktigaste ett företag kan leverera för sin egen överlevnad.

engqvist
2011-02-09, 20:16
Det är alltid farligt när ett företag växer och börjar bli stort.
Zalt hade ett riktigt bra rykte förr. Det fångades mängder av stora gäddor på zalt och det stod om vobblern i varenda fisketidning. Sen kostnads effektiviserade de som det heter och flyttade tillverkningen till lågprisländer.
Vad händer jo kvalitén blir skräp och zalt rykte blir sämre och sämre.
För att visa hur svårt det är att återvinna ryktet är ju bara att kolla på ABUs haspelrullar cardinal.
Förr när de tillverkades i Svängsta hade de väldigt bra rykte. Cardinal var riktig kvalitet. Sen vill man spara pengar och flyttar tillverkningen. Kvalitén sjunker och ryktet är förstört.
Fastän cardinalerna är riktigt bra nu är det knappast någon som rekomenderar dem fortfarande.
Slutsats är att när girigheten tar över och man börjar tumma på kvalitén så blir ens goda rykte förstört!!!

crotalus81
2011-02-09, 21:14
det enda sättet att få dem att ändra på kvaliten i det här fallet är att inte köpa skräpet.Har själv mailat till dem på zalt och fick aldrig ens ett svar.De skiter i att de säljer skräp sålänge folk köper vobblerna.Finns en del som lämnar tillbax vobblerna och hämtar ut nya men det är nog bara en fjärdedel av alla som har problem.När det gäller butikerna så verkar det som att de tycker zalt är krångliga att ha och göra med oxå och därför i vissa fall inte skickar tillbax betena.de här vobblerna fångar fortfarande massor med fisk men det är snarare för att många fiskar med dem än att de är så fantastiskt bra.ag tror aldrig de kommer göras i bra kvalitet igen och det här är den enda vobbler som jag hittat en kopia på som har varit bättre kvalitet än originalet.

Skruff
2011-02-09, 23:37
ohh vilket bakslag för zalt, tänk hur mycket pengar dom har lagt ut för att "effektivisera" kostnaderna. sen gick det som det gick, ryktet för zalt kommer aldrig bli sig likt igen.

crotalus81
2011-02-10, 05:53
så mycket har det nog inte kostat att lämna över tillverkningen.På detta så har de u tjänat mer på varje vobbler de sålt då de kostat så lite att tillverka och den här vobblern har allt annat än sålt dåligt.De har tjänat pengar men konsumenterna har förlorat på det men i det långa loppet så är zalt själva förlorare.Folk fortsätter ju uppenbarligen att köpa dem.Själv köper ag varken zalt eller de nya westins som oxå blivit lika dåliga.

EgonLJ
2011-02-13, 17:05
ni får väl kasta försiktigare ;D allafall akta stennar haha :D

roach master
2011-02-13, 17:21
jag tror aldrig de kommer göras i bra kvalitet igen och det här är den enda vobbler som jag hittat en kopia på som har varit bättre kvalitet än originalet.

Är det esox eller vad dom heter du tänker på? Hur är dom i gången i jämförelse?

jerklimpan
2011-02-13, 18:08
Om man ska vända på steken . En Zalt kostar i dag vi säger 149 kr då har återförsäljaren lagt på 100% å sen tillkommer moms på 25%. Kvar till grossiten är ca 55 kr . Det ska täcka transportkostander , arbetskostand , matrealkostand osv . Det blir nog inte många kronor över .
Det finns ett bra uttryck man får vad man betalar för .
Köper du en Skoda så är det klart att det är sämre kvalitee på en en Audi .
Det vet vi alla men sen behöver den inte hålla bättre men det är en annan fråga .

Jag har fiskat med Zalt sen 1995 jag hade iof bara mellan modellerna av dom gamla .Jag har hört av kompisar dom gamla med skarv gick av i skarven . Det var väll därför dom gjorde om dom till en helhet utan skarv . Mina gamla med skarv lacken kanske höll för 10 gäddor sen var dom helt rena .
Dom gamla var utrustade med krokar från Eagle å alla vet hur dom ser ut efter en stund i bräckt vatten .
Jag vet inte om WMC som sitter på nu är dyrare men ja tycker dom är bättre allafall.
Har några nya Zalt som leverear riktigt bra . Visst det blir Bitmärken på dom men man kan inte jämföra med Rapala som gjort beten i 100 år å Zalt 20 år . Mina har hållt för 50 gäddor mer kan man inte begära.
Å går betena sönder så får man väll fundera på hur man fiskar . Kastar man upp betet på en sten då kanske man ska fundera på att lära sig hantera sin fiskerulle lite bättre .
Sen om det börjar läcka utan anledning då reklamerar man de . Å får man inget nytt av återförsäljren då handlar man inte där nåt mer .

149 kr är inte speciellt dyrt

/Fredrik

Lozz
2011-02-13, 18:31
Ang. kopior (Esox)
De är i princip identiska i gången. Har ett gäng som jag använder och fångar gädda på frekvent.

Lozz
2011-02-13, 18:36
Om man ska vända på steken . En Zalt kostar i dag vi säger 149 kr då har återförsäljaren lagt på 100% å sen tillkommer moms på 25%. Kvar till grossiten är ca 55 kr . Det ska täcka transportkostander , arbetskostand , matrealkostand osv . Det blir nog inte många kronor över .
Det finns ett bra uttryck man får vad man betalar för .
Köper du en Skoda så är det klart att det är sämre kvalitee på en en Audi .
Det vet vi alla men sen behöver den inte hålla bättre men det är en annan fråga .

Jag har fiskat med Zalt sen 1995 jag hade iof bara mellan modellerna av dom gamla .Jag har hört av kompisar dom gamla med skarv gick av i skarven . Det var väll därför dom gjorde om dom till en helhet utan skarv . Mina gamla med skarv lacken kanske höll för 10 gäddor sen var dom helt rena .
Dom gamla var utrustade med krokar från Eagle å alla vet hur dom ser ut efter en stund i bräckt vatten .
Jag vet inte om WMC som sitter på nu är dyrare men ja tycker dom är bättre allafall.
Har några nya Zalt som leverear riktigt bra . Visst det blir Bitmärken på dom men man kan inte jämföra med Rapala som gjort beten i 100 år å Zalt 20 år . Mina har hållt för 50 gäddor mer kan man inte begära.
Å går betena sönder så får man väll fundera på hur man fiskar . Kastar man upp betet på en sten då kanske man ska fundera på att lära sig hantera sin fiskerulle lite bättre .
Sen om det börjar läcka utan anledning då reklamerar man de . Å får man inget nytt av återförsäljren då handlar man inte där nåt mer .

149 kr är inte speciellt dyrt

/Fredrik

Vem pröjsar 149:- för en Zalt? :S

HenkeW
2011-02-13, 22:09
Vem pröjsar 149:- för en Zalt? :S

Förmodligen alla som handlar i sin lokala fiskebutik och som värdesätter den hjälp/tips man kan få från dem..

Alla fiskare handlar inte på nätet ;)

jerklimpan
2011-02-13, 22:55
Jag tror det var Willys som hade det priset . Sist ja köpte Zalt 4-5 år sen köpte jag 3 men betalade bara för 2 st .
Men det spelar väll ingen roll om det är 129 eller 149 det är ändå dålig vinst på grejerna.

engqvist
2011-02-14, 07:12
Om man nu tycker det är så billligt med 150kr för zalt och de stackarna knappast gör någon vinst. Då kan man ju fråga sig hur ex ett företag som fladen kan sälja vobbler mellan 50-70kr med riktigt sjyst kvalité för priset förmodligen bättre än de flesta zaltar.
Men de kanske ger ändå värre slavlöner till de kinesiska arbetarna än zalt gör.
Annars tycker jag att det är i den prisklassen nuvarande zalt med sina låga kvalitets krav borde ligga!!!!

Lozz
2011-02-14, 11:04
Förmodligen alla som handlar i sin lokala fiskebutik och som värdesätter den hjälp/tips man kan få från dem..

Alla fiskare handlar inte på nätet ;)

Jag handlar då verkligen inte Zalt för 149:- i någon av mina "lokala fiskebutiker". 115:- - 129:- brukar de ligga på.

HenkeW
2011-02-14, 12:12
Jag handlar då verkligen inte Zalt för 149:- i någon av mina "lokala fiskebutiker". 115:- - 129:- brukar de ligga på.

Då är det bara att gratulera!
14cm Zalt har ett bruttopris på ca 140-145kr och 19cm Zalt har ett bruttopris på ca 160kr.
Iofs är det fri prissättning som med allt annat så då tar de säkert igen det på något annat ;)

De "nyare" Zalt jag har, har då funkat kanon. Inge konstigt lacksläpp eller att de tar in vatten eller att de plötsligt går sönder !?

Pontus Sjölund
2011-02-14, 17:42
Då är det bara att gratulera!
14cm Zalt har ett bruttopris på ca 140-145kr och 19cm Zalt har ett bruttopris på ca 160kr.
Iofs är det fri prissättning som med allt annat så då tar de säkert igen det på något annat ;)

De "nyare" Zalt jag har, har då funkat kanon. Inge konstigt lacksläpp eller att de tar in vatten eller att de plötsligt går sönder !?

Jag har inte heller haft några speciella problem med deras lack, den är som man kan förvänta sig hos ett vanligt plastbete typ Zalt, Buster o.s.v., förutom med deras chrome-färger. Den släpper i princip direkt.

Kvaliteten i övrigt har jag dock problem med, de läcker och går av lite nu och då. Jag har en Zalt av nyare modell som är bra och håller i alla avseenden - men kvaliteten är som sagt ojämn.

Wadman
2011-02-14, 21:30
Jag har inte heller haft några speciella problem med deras lack, den är som man kan förvänta sig hos ett vanligt plastbete typ Zalt, Buster o.s.v., förutom med deras chrome-färger. Den släpper i princip direkt.

Kvaliteten i övrigt har jag dock problem med, de läcker och går av lite nu och då. Jag har en Zalt av nyare modell som är bra och håller i alla avseenden - men kvaliteten är som sagt ojämn.

Du fick nog med allt där, men att de har så dålig lack som buster betena var väl att ta i :)