Visa fullständig version : Beten.nu storsatsar 2011!
Beten.nu
2011-02-17, 13:42
http://www.bilddump.se/bilder/20110217133354-81.230.99.214.jpg
Beten.nu har blivit en succe' och nu storsatsar vi inför säsongen 2011. Mycket i enlighet med våra kunders önskemål.
Fiskespön (som vi tidigare haft sparsamt med) har stått högt på önskelistorna.
Vi har redan fått hem Shimanos Forcemaster, Beastmaster och Technium-serier och jobbar med att få in dem i webshopen. BFT-spön väntas inom kort, och givetvis en hel del även av andra märken.
På rullsidan har vi precis fått hem ett rejält sortiment Shimano som vi just lagt in i webshopen.
Ambassadeur-sortimentet kommer att breddas ordentligt 2011.
Haspelrullar från Penn och ABU kommer också.
Tillbehörssidan blir också bättre! Mer krok, tafs, beteslås osv.
Vad gäller beten kunde man skriva en novell, men helt kort;
Rapala - Stort sortiment har nyligen kommit och är inlagt.
Vibrax - Har också anlänt, på väg in i webshopen.
Zalt - Kommer inom kort.
Halco Sorcerer och Poltergeist kommer i flera varianter och färger.
Bomber - Sortimentet utökas kraftigt både vad gäller modeller och färger.
Nilsmaster likaså.
Nyheter i massor kommer från I-fish, CWC, SavageGear, ABU m.fl.
Och mycket, mycket annat!
Hoppas ni gillar vår satsning!
Trevligt! Nu ska jag bara skaffa lite pengar att bränna hos er.
C4rlsson
2011-02-17, 14:15
Bra jobbat!
Fortsätt så, bra priser och snabbt frakt! Underbart!
Masken_Gurra
2011-02-17, 15:03
Beten.nu är verkligen en toppsida, kommer lägga en stor gemensam order med andra från skolan (ForshagaAkademin)
Ja, då är det bara att hålla pengaran en stund till då :D
Har redan handlat beten för många $$ från just beten.nu
PajkSimon
2011-02-17, 16:28
Detta kommer gillas och uppskattas av många inkl mig!! :D fortsätt med det ni gör.
Håller med övriga. Bra priser och snabba leveranser ( inte självklart när det gäller sportfiskeprylar ) . Hoppas er satsning kommer gå bra:)
oddcurve
2011-02-17, 16:58
Var är gilla knappen?
Bra. Fortsätter ni i samma anda som nu så blir ni rika :) Tycker att det är bra att det finns en del seriösa företag som är billiga och har bra sortiment för det leder till att man inte beställer grejjor från icke seriösa som typ BeOutdoor o.d.
Ser riktigt lovande ut! Har beställt beten förut och är riktigt nöjd med både servicen och utbudet. Tummen upp, eller som det heter på Facebook: Gilla!
Det enda som saknas är väl några egna specialfärger på diverse beten (läs BJ) som i princip varenda handlare har, men det kanske går att ordna med framöver? ;)
När man betsäller från beten.nu får man oftast leveransen dagen där på! Helt galet skönt, gjorde en stressbeställning en onsdag natt i hopp om att hinna få lite beten innan ett fiska pass till helgen. Till min lycka kom betena dimpandes ner i brevlådan på fredagen! Helt underbart och försätt med eran supersnabba leverans!
Kan bara hålla med vad alla skriver ;) Trycker mer än gärna på GILLA knappen och önskar er att grymt 2011
Ser verkligen intressant ut.
Men ni kanske borde uppdatera under rubriken "Nyheter" i samband med detta, Savagear Cutbait Herring är inte så mycket till nyhet längre ;)
fishyfishyfishyfish
2011-02-17, 19:49
Bra jobbat!
Fortsätt så, bra priser och snabbt frakt! Underbart!
Ja, fortsätt så och snart finns det inga sportfiskebutiker kvar. Vill du ha hjälp eller se, känna på produkterna så är det kört. Man får lite på råd på fiskesnack ifrån fjörtisar som inte har några vänner online på MSN.
Beten.nu
2011-02-17, 20:08
Tack för alla värmande kommentarer! Verkligen kul! Vår service släpper vi inte, den har blivit en del av vår image.
Och JA, Träben :-), nyhetssidan har verkligen "blivit över" i utvecklingen.
Beten.nu
2011-02-17, 20:41
Ja, fortsätt så och snart finns det inga sportfiskebutiker kvar. Vill du ha hjälp eller se, känna på produkterna så är det kört. Man får lite på råd på fiskesnack ifrån fjörtisar som inte har några vänner online på MSN.
Nja, knappast så att fiskebranschen är hårdast drabbad av detta, en hel del leverantörer kräver att man har fysisk butik för att kunna möta olika kunders behov. Näthandel är helt enkelt en del av utvecklingen på gott och ont. Elektronikbranschen har förmodligen varit hårdast "drabbad" och farhågorna många. Men nätjättar som t.ex. netonnet har insett värdet av butiker och gått "omvänd" väg - behovet av butiker kommer alltid att finnas.
Sedan tycker jag att du förringar både fiskesnack och nätforum överhuvudtaget. Jag skulle vilja säga att det ALDRIG har varit så bra att handla prylar som nu, om man vill söka information - Istället för att stå helt i (den seriösa eller oseriösa) säljarens våld, har man idag en nästan outtömlig källa till information på nätet som man INTE hade för bara något decennium sedan.
Näthandel kommer att vara ett ökande fenomen. Detta ger folk, även i glesbygd, möjlighet att både driva handel, att handla och få svar på frågor om produkter. Jag tror den drivs bäst tillsammans med en fysisk butik för att möta även kundgruppen som vill ha just denna kontakt.
fishyfishyfishyfish
2011-02-17, 21:34
Nja, knappast så att fiskebranschen är hårdast drabbad av detta, en hel del leverantörer kräver att man har fysisk butik för att kunna möta olika kunders behov. Näthandel är helt enkelt en del av utvecklingen på gott och ont. Elektronikbranschen har förmodligen varit hårdast "drabbad" och farhågorna många. Men nätjättar som t.ex. netonnet har insett värdet av butiker och gått "omvänd" väg - behovet av butiker kommer alltid att finnas.
Sedan tycker jag att du förringar både fiskesnack och nätforum överhuvudtaget. Jag skulle vilja säga att det ALDRIG har varit så bra att handla prylar som nu, om man vill söka information - Istället för att stå helt i (den seriösa eller oseriösa) säljarens våld, har man idag en nästan outtömlig källa till information på nätet som man INTE hade för bara något decennium sedan.
Näthandel kommer att vara ett ökande fenomen. Detta ger folk, även i glesbygd, möjlighet att både driva handel, att handla och få svar på frågor om produkter. Jag tror den drivs bäst tillsammans med en fysisk butik för att möta även kundgruppen som vill ha just denna kontakt.
Svar på frågor?
Vilket telefonnummer har beten.nu? Jag kanske vill fråga något innan jag handlar.
Jag hittar inget telefonnummer till er. Ni har väl tid att svara på frågor om produkterna ni säljer eller?
Nej jag får fråga experterna här på Fiskesnack eftersom ni inte har råd med en telefonlinje.
Eller jag kanske skall komma och kolla på varorna ni har?
Vad har ni för adress där ni visar upp allt ni säljer?
roach master
2011-02-17, 22:24
Svar på frågor?
Vilket telefonnummer har beten.nu? Jag kanske vill fråga något innan jag handlar.
Jag hittar inget telefonnummer till er. Ni har väl tid att svara på frågor om produkterna ni säljer eller?
Nej jag får fråga experterna här på Fiskesnack eftersom ni inte har råd med en telefonlinje.
Dållig dag eller?
Tycker beten.nu är kanon!!!!!
Beten.nu
2011-02-17, 22:25
Svar på frågor?
Det går bra att maila på info@beten.nu så får du snabbt ett skriftligt svar, vi har väldigt snabba mailsvar(vilket är känt av dom som provat). Inom kort kommer även ett nummer upp på sidan för rådgivning och telefonorder, så det ska inte saknas länge det heller. Allt kommer liksom inte på en gång för en webshop som startade för 20 månader sedan. Vill du väldigt gärna ha telefonkontakt direkt så drivs webshopen tillsammans med Piraya sportfiske på Smedjeg. 2B i Markaryd. Dit kan du ringa på 0433-10424. Där kan du också klämma och känna på grejorna.
Jag förstår inte riktigt vart du vill komma - ska en butik på liten ort inte få ägna sig åt e-handel? Ska man istället förneka utvecklingen och gå under? Gynnar det dom som vill klämma och känna på grejorna?
Det är knappast vi som skapat e-handeln, det vi försöker göra är att driva seriös handel med bra produkter och hög servicenivå i en alltmer utbredd företeelse. Berätta gärna vad som är ditt alternativ till detta.
Mikael S
2011-02-17, 22:38
Soft så! Sufix 832 är man ju nyfiken på...
/M
Blev lite smått sugen på Catana's nya rullar för bottenmete.
Är det någon vidare service att gå in i en butik personligen, fråga ifall en lågprofilare för 299kr funkar bra till jerkbait och få svaret;
"Jadå! Den är ju nästan perfekt till det!"
Du måste haft en jäkla dålig dag...
Stämmer ganska bra det du säger! Nämner man något så fixar hissar dom grejerna ;)
Sen har Beten.nu sjuka reor så man blir nästan lite tårögd.
Revo Toro rulle för 1890kr och i alla andra butiker kostar dom närmare 2600... HELT UNDERBART! Synd att jag redan äger en Revo Toro, och sambon blir mindre lycklig av att man har inhandlat för mycket fiskeprylar nu under vintern.
Men när jag ser dom nya betena komma så lär det brännas iväg en beställning :) vågar inte tänka på va den kommer landa på :S
Det går bra att maila på info@beten.nu så får du snabbt ett skriftligt svar, vi har väldigt snabba mailsvar(vilket är känt av dom som provat). Inom kort kommer även ett nummer upp på sidan för rådgivning och telefonorder, så det ska inte saknas länge det heller. Allt kommer liksom inte på en gång för en webshop som startade för 20 månader sedan. Vill du väldigt gärna ha telefonkontakt direkt så drivs webshopen tillsammans med Piraya sportfiske på Smedjeg. 2B i Markaryd. Dit kan du ringa på 0433-10424. Där kan du också klämma och känna på grejorna.
Jag förstår inte riktigt vart du vill komma - ska en butik på liten ort inte få ägna sig åt e-handel? Ska man istället förneka utvecklingen och gå under? Gynnar det dom som vill klämma och känna på grejorna?
Det är knappast vi som skapat e-handeln, det vi försöker göra är att driva seriös handel med bra produkter och hög servicenivå i en alltmer utbredd företeelse. Berätta gärna vad som är ditt alternativ till detta.
Väl talat
Team 3XZ
2011-02-18, 09:11
Bra talat , undra om fishyfishy är en av dom han nämner ( fjortis ), keep up the good work.
oddcurve
2011-02-18, 09:36
När jag undrat något, så har jag slängt iväg ett mail till beten.nu och fått utförliga och bra svar samma dag.
När det gäller fysiska butiker, så tror jag de flesta kan hålla med om att i många fall så kan man mer själv än säljaren.
Jag behöver dessutom inte känna på en Shimano Stradic, jag vet att den är kanon..
Prisjakt, fiskesnack och lite googlande, så brukar man veta allt man behöver innan ett köp.
Att de inte har en fysisk butik, en hotline för frågor och så vidare, är ju de största faktorerna att de kan hålla låga priser.
Jag har dock en känsla av att fishyfishy inte är riktigt seriös, utan bara vill röra om till en het diskussion, vissa verkar gå igång på sådant.
Erik Walmann
2011-02-18, 09:49
fishyfishyfishyfish er ikke helt på jorde selv om jeg tar avstand från måten han skriver det på. Rene nettbutikker har kommet for å bli og det er nok ingen tvil om at de kan drive billig og det er jo også bra. Men den dagen man inte kan gå inn i en butikk å kjenne på sakene, teste ut stengene, bare gå å mysa/titta da blir det en fattigere verden. For min egen del kan jag gå i en butikk å la meg inspirere, jeg kan kjenne på sakerna, jag kan diskutere med personalen som ofte er grymt bra fiskere.
Jag åker gladligen 60-70 mil på en dag bare for å få titta. Jag håppas det er rom for begge deler og at det ene inte tar livet av det andre. Jag har ingen problem med å forstå at man vil bruka minst mulig penger når man skal handle, men det kan gjøre at det rakt av blir en "fattigere" verden. At Bete.nu satser er vel og bra det skjerper bare konkurransen, noe som på kort sikt gagner oss forbrukere, men på lang sikt, ja da kan det være litt skummel.
Nilsmaster balanspirkar saknar jag
ThePikeFather
2011-02-19, 00:28
Jag säger snart sommar. Beten.nu har funkat guld för mig. Har det varit strul ngn gång har de ALLTID löst problemen. Big ups och lycka till med satsning 2011. Jag kommer bidra med min beskärda del. :D
skogstrollet
2011-02-19, 01:02
Skitkul att det går så bra för er! Jag är övertygad om att er satsning kommer bli mer än lyckad.
Väldigt glad att jag inte köpt dom nya grejerna inför 2011's fiske än : )
Keep up the good work
Matte
Jag åker gladligen 60-70 mil på en dag bare for å få titta.
Det kanske vi svenskar också hade gjort om vi haft så mycket pengar och olja som ni Norrmän, men vi är bedre på ishockey
:ogen:
Men vist har du så rätt i det du säger. Får tyvär lite dåligt samvete ibland över allt jag köper på netet. och inte i våra fina butiker
:cheers:
Erik Walmann
2011-02-19, 19:06
Det kanske vi svenskar också hade gjort om vi haft så mycket pengar och olja som ni Norrmän, men vi är bedre på ishockey
:ogen:
Men vist har du så rätt i det du säger. Får tyvär lite dåligt samvete ibland över allt jag köper på netet. och inte i våra fina butiker
:cheers:
Pleier å reise over med et par fat med olja og kommer hem med både stenger og sneller ;-)
Vi har det gøtt vi normenn :-)