Visa fullständig version : Hejsan
Tjenis , ville bara säga hej =)
~FB~Pike
2004-06-06, 21:08
Tjipp... :hoppa:
Trevligt!! Skulle vara kul med en enkel presentation med där du beskriver vad du fiskar och kommer ifrån mm. Välkommen till Fiskesnack!!
Grums strax söder om sola i karlsta'. Det fanns en tid när hockeylaget Grums åkte och spöade norska landslaget med 8-2!!! Det var på den tiden som jag tränade med Färjestad. Men det var ju flera minuter sedan, och några kilon...
Hej! Från mig också,som är ny här.
Fiskar mest efter Gädda,det har blivit som ett gift.
Är snart 44år,familjefar med 5 barn,samlar på Ambassadeur rullar och Wobblers.Fick adressen hit av vår gode FRB(Tack).
Mikespike82
2004-06-07, 00:40
Välkommen välkommen får man väl säga!
Tack vare FRB du har fått rullintresset eller?
Nej,det hade jag långt innan.
Där emot hade jag ett långt fiske uppehåll,då jag jobbade dygnet runt,med att renovera Volvos V6 motorer,men för 5-6år sedan var jag tvungen att trappa ner,och då tog jag upp fisket igen.
Vilket nu blir minst 3-4ggr i veckan.
Minst 3-4g per vecka är ganska intensivt. Nu under sommarlovet så brukar jag lääga mig runt 3-4 heldagar i veckan och under arbets vecka så blir det kanske ett par kvällspass om fisket är bra annars försöker jag köra så mycket det går men jag jobbar från 12:00 - 18:00 på lördagar och är inte hemma försen vid 19:00 så det har blivit lite mindre fiske pga detta. Men sånt är livet, man får göra det bästa av situationen.
Mikespike82
2004-06-07, 00:59
wow 3-4 ggr än fasen mycket ju, själv, trots att man är arbetslös så fiskar jag nog bara 2-3ggr i veckan!
Åså börjar man snart sommarjobba, fast det ska då inte hindra mej från att fiska!
Dessa 3-4ggr iveckan är ju inte några hel dagar, utan mindre pass på några timmar.
Hel dagarna blir oftast bara på helgerna.
Välkommen Lassie.
Är du haj på andra sorters bilmotorer också? :)
Mitt namn är Fredrik 27 år , 2 barn , tös 4år, pojk 6 mån, sambo, Jo jag försöker mig på flugfiske, men det är ju inte så lätt, har fiskat mycket gädda och aborre, men flugfisket har lockat mig ett tag, så jag bestämde mig att ge det en chans =), har dock inte hunnit så mycket än, men jag får genom mitt arbete tillgång till lite fiskevatten och stugor uppe i glasskogen, inplanterad rengbåge osv, så jag provar där först , sen blir det väll att följa med min bror som flugfiskar mycket harr, lax osv,
så det var lite info =))
BeBest. Jag kan väl lite av varje,men i huvudsak Volvo motorer.
Däremot har jag noll koll på dom nyare motorerna,med en "satans massa" datorer.Ursäkta att svaret dröjde,men jag har inte så mycket tid över för datorn.
FaZeR.Jag har också försökt mig på flugfiske(jag vill så gärna),
men jag är totalt oduglig på det.När jag stått och fiskat en halv timma frågar kompisen,"skall du inte sätta på en fluga? Det har jag gjort! "Jamen den satte du i ett träd för 20minuter sen.
Därefter packade jag ihop flugutrustningen,och tog fram spinnspö.
Välkommen till forumet Lassie!
Knyt på en fluga och gör ett nytt försök.
//En annan "datanörd" (10 års proffesion).
Välkommen du också FaZeR.
Waverider
2004-06-08, 06:03
Klart du ska flugfiska igen..otroligt roligt när man får det att funka..fast själv är jag haspelidiot..hehe...men tackar inte nej när det bjuds lite stilla flugfiske, ganska skönt som omväxling. Och trän sitter man i med sina grejer utan flugfiske..hehe
V-gubben
2004-06-08, 08:54
Hej svejs i lingonskogen....
Jag är också ny här.
Man brukar märka när man har blivit av med flugan för det snärtar till i tafsen men framförallt så märks det ju om man fiskar torrt eftersom man inte har något att titta på. Det är bara att knyta på en ny. Mitt största problem med flugbyte är att det försvinner allt mer av tafsen för varje gång pga att synen blir sämre och sämre.
Jag fiskar mestadels där man bara får använda flugspö och därmed behövar jag ju inte välja. För det mesta släpper jag tillbaka den eventuella fångsten och brukar klämma in hullingen på kroken.
Till gädda däremot vill jag nog ha mitt spinnspö fast jag har bundit ett antal gäddflugor ifall jag skulle få lust att testa.
Eftersom jag har en fritidsbåt så blir det inte så mycket fiske under vår och sommar för då är det båtunderhåll och båtliv som gäller men efter torrsättningen i september/oktober blir det en hel del fiske. Från båten fiskar jag praktiskt taget aldrig eftersom jag varken kan eller är intresserad av havsfiske.
Jag arbetar hemma med en typ av jourtjänstgöring (SMHI) vilket gör att jag har massvis med tid att knyta flugor, jag säger knyta för jag är ingen expert. Jag har flugbindningsgrejorna framme och knyter att par varje dag. Hämtar ofta inspiration här på nätet. Datorer har varit ett stort intresse sedan ABC-80 kom in i mitt liv på mitten av 80-talet. Vill minnas att jag köpte min första MS-dos-maskin 88, en 16MHz XT med TURBO. På den tidan var jag nog en datanörd med programmering i Pascal som största intresse, men idag är jag bara glad om jag kan få igång maskineriet.
Jag säger HEJ till alla och på återseende i höst. Vi skall försöka ta oss till Skåne, Danmark och Tyskland med båten i sommar.
Dett blev egentligen en liten presentation av mej själv i en annans tråd och det var ju inte meningen.