handdator

Visa fullständig version : Trolling vänern

Extreme_pike
2011-04-26, 18:41
Har lite funderingar på att prova trolling i Vänern efter Gädda och Lax, har en vanlig plasteka 410 lång och 5hk motor så ingen stor båt..fixar man att trolla efter gädda,Lax med en sådan båt eller behöver man större båt ?

LazziLax
2011-04-26, 18:47
Ska du fiska med en så liten båt och motor,får du verkligen hålla koll på vädret,hur som helst skulle inte jag våga.

Extreme_pike
2011-04-26, 18:54
Ja ok det var det jag tänte... tråkigt när man ser alla som får så fina fångster på vänern. Får nog bli en större på med tiden..

LazziLax
2011-04-26, 19:35
Ja ok det var det jag tänte... tråkigt när man ser alla som får så fina fångster på vänern. Får nog bli en större på med tiden..

Abborre gädda Gös kan du fiska i Vänerns inner skärgård ,men laxen är ofta längre ut i sjön och då blir det riskfyllt att ha en liten båt.

Groggo
2011-06-14, 23:48
Har lite funderingar på att prova trolling i Vänern efter Gädda och Lax, har en vanlig plasteka 410 lång och 5hk motor så ingen stor båt..fixar man att trolla efter gädda,Lax med en sådan båt eller behöver man större båt ?

finns fina ställen i vänern som du kan trolla med den båten skicka pm så ska ja skvallra lite :)

SteveSl
2011-07-04, 16:59
Hur funkar det att trolla efter lax nu på sommaren, är helt grön på laxtrolling men har båt med riggar mm och vädret är ju så trevligt på sommaren. Tänkte ge mig ut och försöka i helgen. Planerade att utgå från hällekis, bra/dåligt? tips på beten och platser tas emot mer än gärna. Sjön är ju ganska stor :D