Visa fullständig version : Havsfiske i norge med spinnutrustning
Vart skall man åka om man vill köra lite lättare fiske i norge, är väl inte så sugen på att köpa havsutrustning, tror det skulle vara roligare med lite lättare fjordfiske dessutom, någon som har några bra tips?
/Henke
Du kan ju fiska makrill med dem flesta gäddpåkarna!
så vart någonstans och när är det man ska jaga makrill då? läste i någon FFA om fjordfiske och skulle vara skoj att åka iväg framåt hösten en långhelg eller vecka i norge
Smöla, Fröya, Hitra, Röst, Vaeroy det finna massor av ställen...
Vart du än väljer att åka så lovar jag att det finns fisk! :)
Pikopath
2004-06-09, 16:14
Med verdens lengste kystlinje skal du ikke ha problemer med å finne en plass å fiske.
Kommer jo an på hva du vil fiske, hvor langt du skal dra osv.
Speaking of makrill, i det siste har oslofjorden hatt mye stor makrill (de kommer alltid først) og makriller på oppimot 2kg har vært vanlig, og det drar som f*** Og ca samtidig med makrellen, kommer havabboren :D da kan makrill være makrill.
På høsten kan man og få stor makrill, kommer lit an på hvor sent, men tror det var i begynnelsen av oktober i fjor, jeg fikk mine siste 1kg+ makriller og havabbor. Etter min mening er begge dissa 2 gøyest på fluge utrustning.
Michael
Rekommenderar Hitra eller t ex Korshamn i sydnorge. Artrika och med ganska lugn sjö. Kul fiske efter bleka, makrill, samt bottenmete efter plattfisk och ål. I Korshamn fins även berg och blågylta, kyul fiskar.
tackar för alla svaren, nu har jag iaf lite mer pelj var det skulle vara intressant att åka