handdator

Visa fullständig version : Fiskeresa till blekinge?

gnetvedis
2011-12-17, 12:36
Tja jag och några kompisar planerar en fiske resa till blekinge i slutet av maj och skulle gärna vilja ha några tips vilket/vilka läger som är bra, har hört att Dragsö ska vara bra, nån som har erfarenhet därifrån?

tack på förhand/ gustav

jerklimpan
2011-12-17, 15:14
Vet inte hur efterleksfisket är i Blekinge men det borde vara 1 månad tidigare i stockholm dvs i början på maj . Mina erfarenheter av Blekinge är 3 resor med varierat resultat . Jag åkte i slutet på mars å i början av april.

Vinden måste vara rätt i ex stockholms skärgård kan man fortfarnde ha bra fiske i Nordlig vind , i blekinge är det svårt .
Kolla vädret å boka på kort varsel . Kommer ni trots allt fel å vattnet är kristalklart å det blåser från Norr fiska i mörkret mitt på dan kan ni spela kort å dricka öl.

/Fredrik

gnetvedis
2011-12-17, 20:01
Hahah okej tack för tipset!! :D

olz
2011-12-17, 20:35
Det finns också Svalemåla och Garnanäs fiskecamper.

Båda två har fina stugor och båtar men jag föredrar själv Svalemåla då det är större båtar/motorer man kan hyra och att man kommer rätt på det direkt i järnavik därifrån =)

Rullknäckarn
2011-12-17, 20:38
Det finns också Svalemåla och Garnanäs fiskecamper.

Båda två har fina stugor och båtar men jag föredrar själv Svalemåla då det är större båtar/motorer man kan hyra och att man kommer rätt på det direkt i järnavik därifrån =)

Det e klart... vill man inte ha nån fisk kan man ju fiska i Järnavik.

gnetvedis
2011-12-18, 15:19
Nån annan som har tips på nåt bra gäddfiske ställe där man kan hyra stuga o båt? :) (behöver inte va i Blekinge)

Tack på förhand/ Gustav

Matte71
2011-12-18, 15:53
Västervik-Gamlebyviken.