handdator

Visa fullständig version : Bra fiskeställen runt mälaren i västerås?

oscardinesen
2012-01-24, 22:29
Någon som vet något bra fiskeställe i västerås om man vill ha gädda,aborre och gös? Både på vintern & sommaren. Tacksam för svar! :fiska1:

Kimmen
2012-01-25, 09:53
I dessa trakter med få hot-spots så blir de nog svårt att få tips skulle jag tro, du får ut och leta på dina egna hot-spots istället :)
Tar en del tid...

Jag letar fortfarande i Mälaren, tycker det är en förjävla svår sjö.
Men en fin sådan att vistas i och på.

Har du tillgång till båt eller?

Hälsn Kim :)

oscardinesen
2012-01-27, 09:47
Vi har ju båt i mungsjön & fläcksjön, i mälaren har vi ingen men är nog inge svårt att skaffa där om det vore så :) Pirarna i hamnen, är det något bra ställe att stå och kasta ut på? När det inte blåser för mycket :) Sen vet jag att vid hundbadet är det grymt att meta gös på kvällen! Tänkte om det var bra ute vid björnön eller ängsö eller här vid hamnen :) Sen om man har tillgång till båt så vet jag att det finns mycket fin aborre utanför värmekraftverket // Oscar :fisk:

Ericslund
2012-03-22, 17:49
Jag har nu visserligen skaffat mig en båt, men eftersom jag har närmare till den sk skitviken än till min båtplats så kommer jag även fortsättningsvis träffa på tillfällen då tiden bara räcker till att gå ner till skitviken. Men, min fråga är då; var finns fisken? Har provat att kasta från ett par olika platser utan resultat...

Tvingen
2012-03-22, 19:11
Hundbadet vid Lövudden är ju populärt!

oscardinesen
2012-05-03, 21:54
Tvingen, menar du brevid framnäsbadet? ^^) Har hört att det är bra bottenmete där, men går det och spinnfiska där också? :)
Om jag nu tänker på samma ställe som dig! :)

oscardinesen
2012-05-04, 08:44
Eller menar du borta vid kraftvärmeverket, johannesberg? :)

Tvingen
2012-05-05, 14:25
Eller menar du borta vid kraftvärmeverket, johannesberg? :)

Efter kanotklubben vid lövudden så går man vidare på vandringsleden och efter 200m så viker man av ner till vattnet, där finns bänk och grillplats o hundbad. Vi metade Ål och Gös där på 80-talet :-)

oscardinesen
2012-05-06, 10:34
Efter kanotklubben vid lövudden så går man vidare på vandringsleden och efter 200m så viker man av ner till vattnet, där finns bänk och grillplats o hundbad. Vi metade Ål och Gös där på 80-talet :-)

Okej, tack för tipset! =)

Kimmen
2012-05-06, 18:04
Riktigt grumligt vatten i Mälaren nu, ovanligt brun-grumligt!¨
Var ut igår med båten, inte en endaste Gädda i sikte..

Tvingen
2012-05-09, 05:33
Bommade en Gädda igår vid Björnöhalsen på Sportfiskebodens BJ (Orange). Ångrar starkt att jag böt ut krokarna till Owner ST-36BC.

oscardinesen
2012-05-12, 23:28
Ajdå, bättre skitfiske nästa gång! :) Det måste väl vara rätt så bra fiske vid björnöbron eftersom det är vass längst kanterna bland annat? :)

Hjertis
2012-05-16, 13:36
ta er ut till frösåker, vid frösåkerbrygga (till vänster om golfbanan) finns det gått om stora abborrar på sommaren... oftast kastmetat där på levande bete/löjstjärtar ...

Vidare om ni fortsätter efter golfbanan ifall ni har tillgång till båt så har ni många fina hot-spots där kring aggarön och lilla aggarön, gott om både gädda/gös/abborre.

lycka till!

Tvingen
2012-05-17, 01:08
Hjertis, håller med att det är bra ställe där. Har du provat lite längre ut nedanför Snarkarbo vid fyren Snesarboudde? Underbart fiskeställe med grillplats m.m.

Hjertis
2012-05-17, 14:50
Tvingen, osäker vart du menar men jag tror inte jag har varit där. Är det bra?
Kanske något att testa nu till sommaren :)

Tvingen
2012-05-19, 07:43
Tvingen, osäker vart du menar men jag tror inte jag har varit där. Är det bra?
Kanske något att testa nu till sommaren :)

Hjertis, Oja! tag med polarna och bira och festa loss. :-)

Koordination: Lat N 59° 31′ 0″Lon E 16° 45′ 21″