Meta abborre med mördarsniglar??!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Meta abborre med mördarsniglar??!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Meta abborre med mördarsniglar??!!

Nä jag är inte äckelmagad av mig, men detta känns ju i mesta laget….

Hemmets högsta instans fick häromdagen ett mail från en Dansk vännina, vilket hon avslutade med ett tips riktat till mig från hennes fiskande gubbe.
    Tipset bestod i att man skulle hälla spadet från några burkar makrill i en mindre spann och sen tillsätta ett gäng mördarsniglar i lagom storlek i spannen. De slemmiga kräken skulle sen ”kravla runt” i denna marinad över natten under lock med små lufthål i, varpå de sen skulle utgöra ett ypperligt levande agn till grov abborre….

Mailet var mkt olyckligt då ”Hennes Majestät” flera ggr varit på mig om att hålla hennes typ biodynamiska täppa med örter och grönsaker helt fri från odjuren, vilket ju vore en närmast övermänsklig utmaning…
    Detta har jag hårdnackat vägrat med hänvisning till att jag ju bara har en enda växt i täppan. Och om mördarsniglar skulle få för sig att attackera min mkt kraftiga och nästan manshöga malört så skulle det dels kräva en våldsam invasion av dom, och dels så skulle de isf säkert ”få fan i nosen”!
    Men nu har hon tack vare mailet alltså fått ”vatten på sin kvarn” och anser att jag genom att hålla efter dom ju kan förena nytta med nöje…
    Att jag oftast kastar efter abborre och mkt sällan metar är enligt henne av fullständigt underordnad betydelse….

Poängen i det hela är att jag lutar starkt åt att min fiskande polare på andra sidan Öresund har hittat på denna för mig tidigare helt okända metod på rent jävelskap.
    Sist de var här och hälsade på så var bla mördarsniglar på tapeten, och Hennes Majestät var ju inte sen att berätta om deras härjningar i täppan. Och att jag inte lyfter ett finger i begränsande syfte, trots att jag ju har den absolut största växten…. Polaren hade för övrigt svårt att hålla masken då han instämde i damernas ovett mot mig i ärendet….

Så vad säger ni gott folk, kan det finnas nån substans i detta, och har ngn möjligen hört talas om detta ohyggliga agn?
    Om inte kmr jag att skriva av tipset helt och börja planera min gruvliga hämnd på den lurige Dansken!

Senast ändrad av Piscantur stercore; 2022-07-25, 16:08.

Har det något med ditt användarnamn att göra? Översatt från latin betyder det ju "dom fiskar med dynga". Mördarsniglar i makrillspad låter onekligen som en aspekt av dynga.

Ett par gånger i barndomen försökte jag meta med små bruna sniglar, eftersom jag inte hittade mask. Det nappade aldrig på det.

Tanken på hämnd är onekligen inte helt obefogad.

Kommentera

Dom ser ju ut som blodiglar... naturliga i dom flesta vatten. Dö ska dom ju göra på något vis... somliga dränker dom i öl vilket väl iof även jag skulle föredra framför att dränkas i en bajjamaja eller under en båt med en krok i arslet...

Själv hade jag nog bara släppt ut dom nånstans på väg till fisket för att sen säga att det inte gav ett enda napp...

Kommentera

Det enda som äter fanstyget är myskankor , dela äcklen med en sax och fiska med det du vill
        är du jävlig marinerar du ett gäng och bjuder dansken på

Kommentera

Skrev in skit fiske i Google translate som översatte det till mitt latinska användarnamn….

Jaha, frånsett att dränka fanstygen i öl verkar vi ha samsyn i detta. Är ju bedrövligt illa att offra öl på dylika odjur….

Ja att bjuda Dansken på mördarsniglar vore ju en lysande idé!
          Vill minnas att det för ett antal år sen var nån snubbe i en korvkiosk elr liknande som kommit på nån variant på tillagning av mördarsniglar. Har för mig att det var nåt i stil med finhackade sniglar blandat med ägg etc som sen plattades till och ”tillreddes” typ som hamburgare…. Huh!

Kommentera

Google translate är alltid spännande, även om det numera är avsevärt bättre än vad det var för några år sedan. Som språklärare har jag avslöjat många olyckliga elever som fuskat med Google translate, även om jag hanterat det från den humoristiska sidan. Naturligtvis borde jag säga vad det borde heta på latin, men då behöver jag nog klura lite.

Kommentera

crap piscantur :-)

Kommentera

https://www.expressen.se/leva-och-bo...na-at-upp-dem/

Kommentera

Har prövat att meta med vanliga sniglar när jag glömt att ta med mig något annat agn och det plötsligt inte finns en enda mask att hitta.
                  Det var dock väldigt överhypat då allt jag hade var några få pet och flötet förblev för det mesta stilla i ytan.

Känns precis som många säger lite extra elakt att pierca en snigel på en krok, även om man inte har någon talan i denna fråga (egentligen).
                  Finns ju så mycket att köra med (deg, majs, blodpudding, korv, hundmat - har även fått fisk på portionssnus) som inte är levande i stunden man trär den på kroken så man kan nästan låta de stackars levande varelserna få vara.
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                  8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022

Kommentera

Abborren äter ju bl a hästiglar som lever i vatten så mördarsnigel borde funka också.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
                    491 svar
                    40 183 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg stefan1
                    av stefan1