Visa fullständig version : gäddmete
hej hej. jag är ny här på forumet så ni får ha lite överseende om detta ämnet ligger i helt fel kategori. david heter jag förresten.
nu till min fråga, skulle inte någon vilja förklara lite hur man gör ett gäddmete. jag har flöten och trekrokar och sånt men är lite fundersam hur jag ska knyta ihop allt med flötet och tafsar m.m bilder är välkomna också.
mvh david
Välkommen till forumet :)
Kolla på följande länk: http://www.metesidan.se/?m=2
Där finns det bilder på ett vanligt flötmetestackel m.m.
Och här finner du artiklar om gäddmete: http://www.metesidan.se/?m=1
tackar så mycket för länkarna
Metessidan är jättebra! en riktig resurs! tack för du/ni har gjort den!
Kul att du tycker om den :)
SharperCarper
2005-06-14, 03:48
Metesidan äger! :cool2:
RobRaven
2005-06-14, 10:10
Metesidan e ok,själv tycker jag mer om levande betesfisk!*S*
metesidan äger :D Det var den som fick mig så intresserad av deadbait, eller egentligen var det ju deadbait.se (tror jag den hette).
Jag rekommenderar Metesidan, sedan har jag skrivit en artikel om Gäddmete på http://hex.pulia.nu/sportfiske/
danbanan
2005-06-17, 20:12
Respect till metesidan.se GuTe som sagt...
och du bakos, du glömmer väl inte avkrokningsmatta och vågnät? kör du C&R så gäller det att göra processen kort och så skonsam som möjligt.
btw GuTe, har du några tips på bottenmete med levande mört? Döda mörtar fiskar inte alls hemmavid, de förblir oätna om inte ålen lägger sig i. Kanske nåt annat tips?
btw GuTe, har du några tips på bottenmete med levande mört? Döda mörtar fiskar inte alls hemmavid, de förblir oätna om inte ålen lägger sig i. Kanske nåt annat tips?
En vanlig running rig funkar utmärkt även till levande. Tackla mört med en krok i läppen och en vid ryggfenan. Om du kolla på Tackelsektionen på Metesidan så finns det en PopUp rig som funkar perfekt till levánde. Kulan hjälper till att hålla mört ifrån att gömma sej på botten samt att den röda färgen verkar reta gäddan.
Tackar för alla kommentarer :blush: . Alltid trevligt att få höra att ni tycker om sidan :cheers:
Det finns även en hel massa info om gäddmete här i forumet. Sök med forumets sökmotor så kommer du finna spaltkilometer. :)
Flodebanan
2005-06-17, 21:06
Respect till metesidan.se GuTe som sagt...
och du bakos, du glömmer väl inte avkrokningsmatta och vågnät? kör du C&R så gäller det att göra processen kort och så skonsam som möjligt.
Räcker med en IKEA kassa i början. Bättre än ingenting, sedan när du börjar bli mera avancerad kan du köpa dig en avkrokningsmatta och eller ett vågnät:)
danbanan
2005-06-17, 21:26
w0rd flodebanan.. helt sant, ikea kasse fungerar fint...
köpte precis min första vågsäck för 150:- och tycker det ser "skönare" ut än ikeakassen. Men som sagt, ikea kassen fungerar bra och är en klassiker.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.