FreeHeeler
2005-07-05, 10:36
Halloj!
Har denna sommar upptäckt det häftiga ytfisket efter Abborre.
Och har nu utökat mitt betessortiment med lite tyngre/större beten typ Super spooks osv.
Och behöver däför införskaffa ett lite kraftigare/styvare spö än min nuvarande 7 fotare 2-12g...
Min fråga till er som äger ett (LTJ) Light Tackle Jerk är hur drillningsegenskaperna bli med ett såpass styvt spö? Går inte mycket av tjusningen med att drilla Abborre förlorad?
Hur stor skillnad är det på ett LTJ och ett "vanligt haspelspö"
Har nämligen lite beslutsågenst om jag ska välja Sjöbjörnen (LTJ) Light Tackle Jerk Haspel, eller ett "vanligt" haspelspö 6-7" med kastvikt runt 5 till 20-25g.
Tyvärr så har jag inte möjlighet att känna på ett LTJ före köp....
Tacksam för lite synpukter o tips.
Mvh Micke.
Har denna sommar upptäckt det häftiga ytfisket efter Abborre.
Och har nu utökat mitt betessortiment med lite tyngre/större beten typ Super spooks osv.
Och behöver däför införskaffa ett lite kraftigare/styvare spö än min nuvarande 7 fotare 2-12g...
Min fråga till er som äger ett (LTJ) Light Tackle Jerk är hur drillningsegenskaperna bli med ett såpass styvt spö? Går inte mycket av tjusningen med att drilla Abborre förlorad?
Hur stor skillnad är det på ett LTJ och ett "vanligt haspelspö"
Har nämligen lite beslutsågenst om jag ska välja Sjöbjörnen (LTJ) Light Tackle Jerk Haspel, eller ett "vanligt" haspelspö 6-7" med kastvikt runt 5 till 20-25g.
Tyvärr så har jag inte möjlighet att känna på ett LTJ före köp....
Tacksam för lite synpukter o tips.
Mvh Micke.