handdator

Visa fullständig version : Hur undvika att öglorna blir oxo lackade :(

MrPM
2006-09-27, 18:19
Hej, jag funderar på att lacka några av min favoritdrag som Zalt ....
Om jag doppar dem i lack kommer öglorna oxo att vara överlackerade, jag undrar om det är lätt att skrapa bort eller skall man skydda dem på något sätt?

Hur gör ni?

Bowen
2006-09-27, 18:25
Om jag doppar dem i lack kommer öglorna oxo att vara överlackerade, jag undrar om det är lätt att skrapa bort eller skall man skydda dem på något sätt?

Hur gör ni?
Bara att pilla bort. Inga problemos.

Da_Moose
2006-09-27, 19:09
Lacken försvinner nog när du monterar krokarna igen. I värsta fall blir det som med nya lackade jiggskallar, man får ta tången och mosa/vrida bort färgen så att man kan sätta dit beteslåset.

toxs
2006-09-27, 20:04

Hur gör ni?

lagom stor borr och borrar ur...

//Fred

JG
2006-09-29, 00:23
Det lack som avses ska tydligen bli riktigt hårt när det härdat färdigt, så att pilla bort det blir nog jobbigt. Att borra/bända med tång går säkert, men varför inte bara försiktigt torka öglorna en stund efter lackdoppet?

Efter ytterligare en stund, beroende på hur snabbt det härdar, kan man titta förbi sina nylackade beten för att se om det runnit ned ytterligare lack i öglorna. Borde väl inte vara så jobbigt? :)

Alessandro
2006-09-29, 00:26
Ta en pensionerad krok och stick hål på lacken i öglorna, tång kan man skada öglorna med om man har otur.