Visa fullständig version : Äntligen bra fiske :)
Äntligen en bra repa, nästan omgående rusade första larmet och en fin liten ål på 850g håvas, fotas och releasas under lite röriga former då polarn samtidigt krokat en grann gös på 3950g. När spöna skall apteras igen, rusar nästa rulle iväg med hög fart. Snabbt mothugg då jag trodde det var en gös som tog en "pop-up" fiskad löjja. Ruskigt tungt, tungt, och grabbarna undrade om jag hade botten eller fisk.....efter en stunds bändande håvas nytt PB på ål för egen del.....*big smile*....1760g.
Litet senare rusr larmet igen och en vacker gösmadamme på 3150g synar för ett snabbt ögonblick 3 fula snubbar i ögonen.
Efter det vart dett bara ett par, grymma jätteruns utan resultat.....
Quivertip
2003-06-23, 07:32
Härligt... Jag bara måste ut på Ålävetyr snart.
El Crapone
2003-06-23, 12:01
Japp! nu blir man riktigt sugen!
verkar kul och fiska ål. nappar det alltid så bra?
Korten, nej det nappar inte alltid så bra, verkligen inte.
Jag och mina polare har om man slår ut alla våra pass under ett år "kankse "snittat på en ål per tur. Bästa turen 4st. Själv har det gått asdåligt sedan förra året då vi började satsa hårt på ålfisket. 33:e ålpasset gjorde jag igår och fick ål nr 7 och 8.....Linus som jag nästan alltid fiskar med har fått ca 25st på bara lite mera fiske, de har helt enkelt simmat runt mina beten eller hittat linus & co´s grejjer före mina :) En sak é dock ganska säker, får du en gång känna på en grov åls urstarka styrka é du troligtvis fast (kan tänka mig att det samma gäller karp)
En sak é säker, fisk får man inte varje gång och bra ålfiskplatser är svåra å hitta och de fiskas mkt lätt sönder. C&R är att rekomendera om du vill bibehålla ett gott fiske på just din "hot spot".
....För övrigt finns det ett par platser i din atrakter jag vill test...kommer nog bli så då vi har stuga i Smedjebacken :)
Korten> Hittar du ett smultronställe, så vårda det ömt.Fiska med måtta och skryt inte om dina fångster, för snart kommer det fram var du har så bra fiske.
En dag är ditt smultronställe inte bara ditt längre.Möjligheterna till ett bra fiske hänger inte heller bara på vad som finns under vattnet.Tillgänglighet och kontakten med ev. närboende är också viktig. Plötsligt kanske de som du brukade heja på när du parkerade framför deras hus inte hejar längre. Dom har ledsnat på trafiken på deras lilla avtagsväg.
Små saker som kan vara tänkvärda....
Skitfiske S
Grattis till PB!! jag vet hur svårt det är.
Kör på när det går som bäst är mitt motto.
Har själv haft det lite tungt senaste två veckorna, nu behöver man ladda igen.
Ha de Silver