handdator

Visa fullständig version : Vakna Nu!!!!!!!!

Hkan88
2007-09-02, 22:06
Köp GE FAN I VÅRA VATTEN NU!!!!!!!!!!!!!:cheers::rockbanan

Skruttapan
2007-09-03, 16:20
ja köp t-shirtn den är ju skitsnygg:cool1:

JohanPiers
2007-09-03, 16:47
Köp GE FAN I VÅRA VATTEN NU!!!!!!!!!!!!!:cheers::rockbanan

Får jag fråga vad 88 står för i ditt nick?

hansen
2007-09-03, 17:15
han kanske va 88 år när han blev medlem

avkroken
2007-09-03, 20:06

kanske är född då? lite oturligt att det är HH i bokstavsordningen..

Bowen
2007-09-03, 20:24
Kanske inte om han är 32 :)
Han kanske gillar glassen? :)

morveto1
2007-09-03, 21:50
För dom som är intresserade av Modesty Blaise så betyder 88 puss och kram. Men det finns en betydligt mörkare "översättning" av 88....

MKFT
2007-09-03, 21:58
För dom som är intresserade av Modesty Blaise så betyder 88 puss och kram. Men det finns en betydligt mörkare "översättning" av 88....

som härstammar från -30talets tyskland?

morveto1
2007-09-03, 22:02
precis mkft...

~FB~Pike
2007-09-04, 08:16

Han kanske vill mörka att han bara går klädd i kläder från Helly Hansen? :cheers:

JohanPiers
2007-09-04, 09:51
Många bra förslag !!

Jag vill bara inte att någon använder sig av "88" i ett nick på fiskesnack om det är "den mörkare varianten från -30 talet"

Annars så kanske han gillar glassen ...vad vet jag !!

fiskenez
2007-09-13, 17:37
Det är väl fan klart man köpt både tröjan å skivan!

pikehunter
2007-09-13, 17:56

Jag förstår jag inte hur folk orkar reagera eller ens lägger märke till att någon eventuellt kan ha ett dolt budskap i namnet på en profil på ett forum på internet.
Reagera när folk yttrar sig fel eller gör fel, inte innan någon inte har gjort något?

T-shirten är snygg och degen går väl till vettiga saker tror jag det var som skulle disskuteras.:fiska2:

big catch
2007-09-13, 21:46
jag tror han gillar gamla nhl-backen paul coffie han hade nr 88

fetmats
2007-09-13, 22:18
Hade 77........väl.......:sol:

pasi75
2007-09-13, 22:36
Jag förstår jag inte hur folk orkar reagera eller ens lägger märke till att någon eventuellt kan ha ett dolt budskap i namnet på en profil på ett forum på internet.
Reagera när folk yttrar sig fel eller gör fel, inte innan någon inte har gjort något?

T-shirten är snygg och degen går väl till vettiga saker tror jag det var som skulle disskuteras.:fiska2:

Håller med. Annars skulle ju jag måsta ifrågasätta varför du använder dig av ett gammalt kläd märke på din avatar som bärs av skinnskallar från england. Men det har nu till och med blivit poppis bland stureplanare.

ps: Jag använder mig av pasi, för det är en gammal hockeytränare och 75 är min födelsedata :)

Zunk
2007-09-14, 09:11

Så typiskt svenskt

JohanPiers
2007-09-14, 10:06
Må så vara att det är svenskt.

. Brukar inte kommentera eller eta mig på saker i forumt annars. Men om man går ut med "88" som på nätet står för "Heil Hitler" och menar det så anser jag att man ska ta bort det eller banas.

Jag ser inget konstigt i att anmärka på om någon skyltar med en förlegad förvrängd avart på en ideologi på en sida som handlar om fiske och ingenting annat
Jag har ingen som helst förståelse för den Nazi ideologin och anser att den hör hemma i historiens mörka vrår.

Det var därför som jag undrade vad det stod för, om personen i fråga inte visste om detta kanske han vill ändra sitt nick, alternativt om han inte vill pga "ideologiska skäl" bli banad.

.

fiskenez
2007-10-04, 13:02
Jag anser att JohanPiers gör rätt i att reagera, är man inte nasse så bryr man sig kanske inte om kritiken eller? Men har man 88 av en annan anledning tycker jag inte att man ska behöva ta bort det. Men vi måste stå fast vid att inte vilja ha rasism i sverige. Om alla bara förmodar att alla vet att det är fel så kan det spridas, kolla bara på senaste valresultatet. SD blir starkare, vilket suger tungt!

Pike-Buster
2007-10-04, 18:33
Om han nu e nazze och vill visa det så låt han göra det isåfall, han kanske e stolt? de e ju hans ensak fast nu tror jag ju inte ens att det har ngt nazism att göra de e ju trots allt bara ett nick.

Sg
2007-10-04, 18:47
personligen fattar jag inte ens varför ni spekulerar. Hur kommer det sig nu om ni har fel? att han tex bara tycker om glassen 88? Att han fiskar med något bete som har 88 som färgkod?

Allvarligt... visst fan ska man akta sig för att folk sprider nazi.budskap men i detta fallet har ni fanimej ingen aning killar.

Om ni har fel? Hur kul är det isåfall för killen?`

Danne67
2007-10-04, 23:10
personligen fattar jag inte ens varför ni spekulerar. Hur kommer det sig nu om ni har fel? att han tex bara tycker om glassen 88? Att han fiskar med något bete som har 88 som färgkod?

Allvarligt... visst fan ska man akta sig för att folk sprider nazi.budskap men i detta fallet har ni fanimej ingen aning killar.

Om ni har fel? Hur kul är det isåfall för killen?`

Hmm, hoppas inte 67 har någon konstig innebörd. Tror vissa kommentarer här skulle kunna platsa i en viss statsunderstödd organisation vilken senare stängdes p g a dess rena dumhet och slöseri med skattepengar:rolleyes:

Ni får ursäkta grabbar, men den vanligaste anledningen att skriva siffrar bakom nicket, i synnerhet om nicket är ett namn, är födelseåret. Att leta konspirationteorier på det sättet är som när vissa religösa idioter i USA har spelat skivor baklänges för att hitta djävulsbudskap... Skärpning!

/D

edit: Ehh, såg att jag svarade på ditt inlägg sg, det var naturligtvis inte ditt inlägg som jag kritiserar! Snarare håller med, fast det kanske märks :-)

Sg
2007-10-04, 23:24
Hmm, hoppas inte 67 har någon konstig innebörd. Tror vissa kommentarer här skulle kunna platsa i en viss statsunderstödd organisation vilken senare stängdes p g a dess rena dumhet och slöseri med skattepengar:rolleyes:

Ni får ursäkta grabbar, men den vanligaste anledningen att skriva siffrar bakom nicket, i synnerhet om nicket är ett namn, är födelseåret. Att leta konspirationteorier på det sättet är som när vissa religösa idioter i USA har spelat skivor baklänges för att hitta djävulsbudskap... Skärpning!

/D

edit: Ehh, såg att jag svarade på ditt inlägg sg, det var naturligtvis inte ditt inlägg som jag kritiserar! Snarare håller med, fast det kanske märks :-)

Jadå det märks :) dock kommer folk svara dig att han skrivit in åldern 32 år på sin profil. :)

Wolfen
2007-10-07, 16:43
Hm Ska nog lägga in 69 i mitt nick, sedan kan ni spekulera vad det står för, och det är inte mitt födelse år.

Ska köpa tröjan.

Lord of the Grey Havens
2007-10-09, 15:54
Har köpt skivan (jävligt bra) och vill ha tröjan också, motivet är grymt. Önskar mig den i julkapp...