Visa fullständig version : Bra Gäddvatten i Ö:a Jämtland...
Jämtlänningen©
2003-08-11, 02:15
Hej ! Skulle Vilja tipsa om ett Riktigt bra Gäddfiskevatten i Ö:a Jämtland.... Det är en Å -Mynning vid en Sjö..Och jag har tagit c:a 15 gäddor där över tio kilo ,40 över 5kg..Även mitt PB kommer därifrån..(16.5) Det är där Hemån rinner ifrån Hemsjön...där finns en bro...strax nerströms den,meta gärna med levande agn(mört,siklöja etc.) Det går inte o missa bron..Kolla gärna Gröna kartan,då kan man inte ta fel. Maila mej eller skicka ett PM,För flera "Hot-Spots" i Ö:a Jämtland ...Trakterna kring Kälarne o Hammarstrand...Jag har många "Storöring" vatten o röding likaså....Skitfiske på er !!!! :D
O fan..farmor bor ju typ i Kälarne..kanske blir till att dra dit under höstlovet.
Tackar för tipset ! Om jag och tjejen ska upp till Härnösand någe mer i år så kanske vi kan ta en tur. :)
Jämtlänningen©
2003-08-11, 17:26
Lätt .... Rapala Var i Kälarne bor hon ? Och vad heter hon i efternamn ? Vet säkert vem det är ...Min farmor bodde oxå där...men hon finns inte bland oss längre : /
Je Je ...Bergman ...visst kan vi det ...no problemo
:beer:
Jamten: Hon bor i Hällesjö.
Vilken säsong är bäst där?? ja bor bara 4 km därifrån men ha aldrig fiska där så ja vart lite sugen, Såg att inlägget var ju inte dagsfärsk men ja prövar endå, :):fiska2:
Nickeshake
2010-08-06, 19:16
Har du varit dit och provat något ännu Daniel? Funderar på att kanske försöka hitta igen någon gäddusling där i helgen.