Visa fullständig version : Version 2.0 är här
Äntligen har jag fått tummen ur och aktiverat "version 2.0".
Det som uppgraderats eller lagts till är:
Designen - Stort tack till Andy-l som hjälp till väldigt mycket med designjobbet
Ligan - Hetaste fiskeligan ! Stort tack till Åke W som hjälp till lite med kodningen
Auktionsdel - Här kan ni auktionera ut era fiskeprylar. Senaste auktionerna visas även på förstasidan.
Googlemap - Här kan ni placera ut en nål på en karta för att hitta folk i närheten
Fotoalbumet - Ny design med lite fler funktioner. Bland annat en sökfunktion.
Kommande händelser - En kalender har lagts till på förstasidan. Där kan ni lägga in info om mässor, tävlingar m.m. så kommer det visas på förstasidan.
Tillfälligt borttaget är:
Prissökningsfunktionen - Kommer i en ny version senare.
Det återstår en del jobb med smådetaljer som en del knappar i forumet, lite designgrejer och småbuggar i Ligan men det ska rättas allt eftersom. Ville inte vänta längre med releasen så jag aktiverade den nu så hoppas jag att ni har lite överseende med att vissa saker är lite småbuggiga.
Rapportera gärna in fel och förbättringsförslag. :headbang:
Vill även passa på att tacka alla testpersoner som kommit med många bra kommentarer och förslag. :santa:
IcyStorM
2008-01-03, 01:05
Bra jobbat och keep up the good work!
Tycker det ser riktigt bra ut !
Snyggt som tusan Bergman!!!
Det ser riktigt bra ut, "Keep up the good work" med nätets överlägset bästa fiskesida. Det har blivit som ett gift, kan inte vara utan fiskesnack måste in å kolla varje dag...
mvh D...:goodwork:
live at last! =) lite knappar här och där som kommer bytas ut inom en snar framtid, för att matcha resten av sidan lite bättre.
Det funkar och det ser bra ut! :winner:
Bra med auktionsfunktion då man säljer eftertraktade beten...
fox_fisher
2008-01-03, 01:11
riktigt fint
Ser att det är några annonsbanners som bråkar och detta bör rätta till sig alldeles strax.
Snyggt !Jag tycker dock att det är väldigt ljus om man klickan på en bild i fotoalbumet ,det vita tycker jag är lite för ljus men kanske bara på min skärm.
Skruttapan
2008-01-03, 01:13
Härligt gjort! :appl: ett fel som ni redan håller på med är ens personliga bilderna...:popcorn:
Snyggt !Jag tycker dock att det är väldigt ljus om man klickan på en bild i fotoalbumet ,det vita tycker jag är lite för ljus men kanske bara på min skärm.
Kan du ta en skärmbild och ringa in de fält du tycker är ljusa?
Härligt gjort! :appl: ett fel som ni redan håller på med är ens personliga bilderna...:popcorn:
Om du menar de länken (vid profilen i varje inlägg) så ska det vara löst nu. Däremot verkar länken till topplistan lite kass tyvärr ... hinner inte fixa det idag då det kräver lite omkodning.
Blir nog bra när man vant sig. Börjar ju bli lite till åren och då är man ju naturligt avig till förändring.
En sak dock; Är det bara jag som tycker att texten på bla senaste inläggen på framsidan är i pyttigaste laget? Eller måste jag skaffa en laptop med 21 tumsskärm?
//Stefan
Riktigt grymt Bergman!!!!
Riktigt skysst Bergman!
"Keep up the good work, but don´t forget to fish!":fiska2:
Edit: Märkte en sak, på bilderna i fotoalbumet går det att kommentera på 2 ställen, en över de tidigare kommentarerna och en under, chansar på att det inte ska vara så...
LordPike
2008-01-03, 01:36
Blir nog bra när man vant sig. Börjar ju bli lite till åren och då är man ju naturligt avig till förändring.
En sak dock; Är det bara jag som tycker att texten på bla senaste inläggen på framsidan är i pyttigaste laget? Eller måste jag skaffa en laptop med 21 tumsskärm?
//Stefan
pröva o kolla under visa och sen textstorlek, funkar i IE iaf
Riktigt skysst Bergman!
"Keep up the good work, but don´t forget to fish!":fiska2:
Edit: Märkte en sak, på bilderna i fotoalbumet går det att kommentera på 2 ställen, en över de tidigare kommentarerna och en under, chansar på att det inte ska vara så...
det ska vara så
pröva o kolla under visa och sen textstorlek, funkar i IE iaf
Jag går in under "sida", sen "textstorlek" och förstorar, men får inget att hända.
Jag har Vista.
//Stefan
Ligan verkar inte helt fungerande, blir det dubbla poäng på samma fisk om man lagt in flera?
Måste rent spontant säga att designen är klockren! Mycket bra jobbat, ser riktigt fräscht ut tycker jag! :)
andrease
2008-01-03, 02:43
Nu är det bara att uppdatera topplistan för iår sen blir de najs :) Klockren design, bra jobbat alla inblandade...
Edit: Har dock en tanke ang. ligan, har laggt märke till att folk som har två bilder på samma fisk får den registrerad som två fiskar om dom har laggt in alla uppgifter på båda, det borde ju gå att fixa på något sätt men hur vet jag ej. Ger ju dock ett lite missvisande resultat.
Edit2: Efter att ha kollat runt lite till saknar jag bannern som var låst i toppen av sidan, för de var den väll på förra varianten? Borde det inte vara en enkel grej att fixa så att man slipper scrolla upp för att komma åt menyen när man läst klart sidan.
Jag tycker designen är fin och allt, men jag vill att bilderna ska vara centrerade när jag trycker på dem i fotoalbumet... sheisse!
Blev bättre efter några tittar så var det var mina ögon som inte var vana ;)
jag håller med föregående talare, riktigt fräscht! bra jobbat bergman. tänk vilken nytta man kunde göra i världen om man inte hängde på den här sidan hela dagarna :)
:love:
Är det bara jag som tycker att sidan är lite rörig med alla olika färger, speciellt i fotoalbumet. Kan vara en vanesak men jag tyckte att det var mera överskådligt innan...
Snyggt! Bra jobbat Bergman!
Är det bara jag som tycker att sidan är lite rörig med alla olika färger, speciellt i fotoalbumet. Kan vara en vanesak men jag tyckte att det var mera överskådligt innan...
Håller med om att fotoalbumet var bättre förr, bra med en sökfunktion dock. Gillar inte att det anonseras så in i norden i fotoalbumet, eller går det inte att flytta anonserna till nått annat ställe?
Tycker att ni har gjort ett kanon jobb och ett klart lyft. Verkar inte funka att klicka på "vem har röstat vad" på bilderna längre, elle rär det kanske jag som inte hittar var man gör det längre?
/Musky
Jag går in under "sida", sen "textstorlek" och förstorar, men får inget att hända.
Jag har Vista.
//Stefan
Vad har du för storlek på skärm och upplösning på skrivbordet då?
Danneee88
2008-01-03, 12:50
Tycker sidan blev j*vligt bra! stilren design osv osv!
Wreckbender
2008-01-03, 12:52
Edit2: Efter att ha kollat runt lite till saknar jag bannern som var låst i toppen av sidan, för de var den väll på förra varianten? Borde det inte vara en enkel grej att fixa så att man slipper scrolla upp för att komma åt menyen när man läst klart sidan.
Saknar också den saken.
Snyggt blev det, men det kommer nog ta några veckor innan man vänjer sig :p Gillade gamla bättre, men så är det väl alltid (gillar oldschool) =)
Tack iaf Bergman!
Tycker att ni har gjort ett kanon jobb och ett klart lyft. Verkar inte funka att klicka på "vem har röstat vad" på bilderna längre, elle rär det kanske jag som inte hittar var man gör det längre?
/Musky
Märkte det med.. Den funktionen var helskön =)
Ser kanonbra ut ,stilrent.
Men det tar ett tag att vänja sig med något nytt.
Googlemap fungerar inte för mig förresten.
Karp_Fiskarn
2008-01-03, 13:20
I like it! :)
Designen är clean och behaglig, men tar nog ett tag att vänja sig med det nya fotoalbumet.
varför är jag inte med i ligan? Har åtminstone två fiskar som "platsar" där?
Den här delen borde ständigt ligga tillgänglig.
pepp-robert
2008-01-03, 13:50
Bergman: Jag har samma problem som tidigare med att fiskesnack.com (utan www) strular. www.fiskesnack.com fungerar fint, men utan www ser "innehållsframen" ut att peka fel.
(Fungerar fint med www.fiskesnack.com men jag tänkte att du ville veta)
Coolt med ny version! Tyckere ser mkt fint ut. Bra med den kompaktare vyn av senaste trådarna.
Bergman: Jag har samma problem som tidigare med att fiskesnack.com (utan www) strular. www.fiskesnack.com fungerar fint, men utan www ser "innehållsframen" ut att peka fel.
(Fungerar fint med www.fiskesnack.com men jag tänkte att du ville veta)
Coolt med ny version! Tyckere ser mkt fint ut. Bra med den kompaktare vyn av senaste trådarna.
För mig är det tvärtom, jag kommer inte in på sidan med www men funkar utan..
Optiskt tycker jag att 2.0 är väldigt lyckat!
Dock saknar jag fortfarande en knapp där man får en lista på enbart svar på sina inlägg. En sådan som dom har på Edge och en del andra forum. Som det är nu måste man fortfarande hålla rätt på vilka inlägg man gjort i vilken tråd för att se om någon svarat. Lade upp det som förslag för ett par månader men väntar fortfarande på svar.
synd att inte alla fiskar som platsar i ligan, är med. KUL GREJ BTW!! :fisk:
Många fiskar som är samma åxå såg jag.
tintin_jkpg
2008-01-03, 14:28
Jag vet inte om det går att göra själv med någon inställning men jag skulle vilja bli av med "prefix" som kommer framför trådnamnen i forumet.
kommer in här på forumet men inget annat fungerar....
får detta svar när jag skall in på sidan
The requested URL /cmps_index.php was not found on this server.
Fast med explorer funkar det verkar det som, inte med Mozillan min.
Äntligen har jag fått tummen ur och aktiverat "version 2.0".
Det som uppgraderats eller lagts till är:
Designen - Stort tack till Andy-l som hjälp till väldigt mycket med designjobbet
Ligan - Hetaste fiskeligan ! Stort tack till Åke W som hjälp till lite med kodningen
Auktionsdel - Här kan ni auktionera ut era fiskeprylar. Senaste auktionerna visas även på förstasidan.
Googlemap - Här kan ni placera ut en nål på en karta för att hitta folk i närheten
Fotoalbumet - Ny design med lite fler funktioner. Bland annat en sökfunktion.
Kommande händelser - En kalender har lagts till på förstasidan. Där kan ni lägga in info om mässor, tävlingar m.m. så kommer det visas på förstasidan.
Tillfälligt borttaget är:
Prissökningsfunktionen - Kommer i en ny version senare.
Det återstår en del jobb med smådetaljer som en del knappar i forumet, lite designgrejer och småbuggar i Ligan men det ska rättas allt eftersom. Ville inte vänta längre med releasen så jag aktiverade den nu så hoppas jag att ni har lite överseende med att vissa saker är lite småbuggiga.
Rapportera gärna in fel och förbättringsförslag. :headbang:
Vill även passa på att tacka alla testpersoner som kommit med många bra kommentarer och förslag. :santa:
/Musky
Den funktionen blev bortplockad för att folk röstade så snällt eller nåt.
varför är jag inte med i ligan? Har åtminstone två fiskar som "platsar" där?
synd att inte alla fiskar som platsar i ligan, är med. KUL GREJ BTW!! :fisk:
Många fiskar som är samma åxå såg jag.
Har ni kollat så att datum (och annan data) stämmer? Älgen tänker kanske på sin sarv och då duger inte "igår" som datum...
Dock saknar jag fortfarande en knapp där man får en lista på enbart svar på sina inlägg. En sådan som dom har på Edge och en del andra forum. Som det är nu måste man fortfarande hålla rätt på vilka inlägg man gjort i vilken tråd för att se om någon svarat. Lade upp det som förslag för ett par månader men väntar fortfarande på svar.
Du kan gå in på "avancerad sökning" och söka på ditt nick. Då kan du se vilka av de trådar som du postat i som det har blivit någon uppdatering - det brukar jag göra.
Och jag saknar också att menyraden stannar kvar i överkant. Jag vet att det påpekades i betatestningen men jag kommer inte ihåg hur resonamanget gick riktigt...
dillinja
2008-01-03, 16:29
kommer in här på forumet men inget annat fungerar....
får detta svar när jag skall in på sidan
The requested URL /cmps_index.php was not found on this server.
Fast med explorer funkar det verkar det som, inte med Mozillan min.
Får du upp den gamla FS bannern? Prova isf att högerklicka på den och välj uppdatera, jag gjorde så och fick då upp den nya designen.
härligt! snyggt som F*n :)
Den funktionen blev bortplockad för att folk röstade så snällt eller nåt.
Har ni kollat så att datum (och annan data) stämmer? Älgen tänker kanske på sin sarv och då duger inte "igår" som datum...
Du kan gå in på "avancerad sökning" och söka på ditt nick. Då kan du se vilka av de trådar som du postat i som det har blivit någon uppdatering - det brukar jag göra.
Och jag saknar också att menyraden stannar kvar i överkant. Jag vet att det påpekades i betatestningen men jag kommer inte ihåg hur resonamanget gick riktigt...
Joo jag märkte det nu Calle :)
Jag skulle vilja se vem som lagt upp bilden ovafför bilden när man klickat på den i fotoalbumet och sen lite mellanrum mellan infon för det känns så bökigt/rörigt.det sista kanske är en vanesak.
Och som rasmus sa,att ha bannern(om det hette så) som på det förra så slipper man scrolla upp.
[/QUOTE]Har ni kollat så att datum (och annan data) stämmer? Älgen tänker kanske på sin sarv och då duger inte "igår" som datum...[/QUOTE]
Tack Callex:appl: såg inte det först men nu är det fixa:sun:
Robert Jaglén
2008-01-03, 20:51
Synd att det inte funkar med firefox men annars bra, lite rörigt i fotoalbumet som tidigare nämts
Mvh//Robert
fiskemannen
2008-01-03, 20:53
ja kör me firefox och de funkar prima :)
Flugspöviftaren
2008-01-03, 20:59
Ser riktigt snyggt ut, bra jobbat Bergman & Co.
Wreckbender
2008-01-03, 21:03
Och som rasmus sa,att ha bannern(om det hette så) som på det förra så slipper man scrolla upp.
Håller med, tröttsamt att scrolla upp hela tiden.
Synd att det inte funkar med firefox men annars bra, lite rörigt i fotoalbumet som tidigare nämts
Mvh//Robert
för mig funkar det - vad är det för problem du syftar på?
Mvh//Robert
Fungerar utmärkt med firefox
Konkwista
2008-01-03, 21:43
nice mycket fint
fiskekorpen
2008-01-03, 21:48
det ser ju klockrent ut, särskilt att sidan inte längre använder frames
Konkwista
2008-01-03, 21:49
skulle vara fint om du gjorde så vädret öppnas i nytt fönster, nu lämnar man ju FS när man trycker på länken.
men det är min åsikt kanske ska vara som det är.. ;)
Ambassadeur5000
2008-01-03, 22:14
Mycket lyckat! :appl:
Bongoloid
2008-01-03, 22:17
Bra design på nya sidan men jag kan hålla med några andra om att den gamla sidan var mera öveskådlig, men det är säkert bara en vanesak :)
Kul iaf med ny design!
Robert Jaglén
2008-01-03, 22:51
för mig funkar det - vad är det för problem du syftar på?
Problemet är att jag inte kan komma in på sidan, Detta kommer fram så fort jag ska in på fiskesnack.com ''firefox''
NinjaLinus
2008-01-03, 23:04
Jag har kvar den gamla meny bannern tjohejsan högst uppe, men det är bara "forum" som funkar... Måste således klicka där för att komma in på den nya versionen! Skumt!?
team char
2008-01-03, 23:13
Tycker att tekensnitet blev lite för litet specielt i fotoalbumet var svårt att se vad man skrev
tintin_jkpg
2008-01-03, 23:16
Firefox fungerar bra för mig, jag har beta2 av version 3.
Kanske har du en gammal version? Man kan ju hoppas att det är en så enkel lösning.
Eller så kanske du kan avinstallera Firefox och ominstallera. Tar ju inte lång tid och kanske kan fixa ditt problem.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag skulle fortfarande vilja bli av med det där "prefix", inte en aning om ifall det är min browser som skummar till det eller vad det är som gör det så stort.http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/02995.jpg
Robert
Jag hade samma problem till nån nämde att man skulle skippa www i början. Alltså
bara fiskesnack.com
Robert Jaglén
2008-01-04, 00:06
Robert
Jag hade samma problem till nån nämde att man skulle skippa www i början. Alltså
bara fiskesnack.com
Funkar inte :/
Funkar inte :/
Sorry:skaka: då vet jag inte,det funkar mig i alla fall.
Sorry:skaka: då vet jag inte,det funkar mig i alla fall.
hade exakt samma problem, rensa kakor o offlinematerial så funkar de igen
men snälla fixa så toppen på sidan hänger me även när man scrollar =)
Tror att det varit uppe på förslag tidigare men det vore kul med en länk för "Andras bilder jag kommenterat"
Hinner tyvärr inte svara på allt nu men om ni får upp ett felmeddelande som säger "Not found" och nåt med "cmps_index.php" så beror det på att er browser har cachat gamla filer. Det borde räcka med att trycka på tangenten F5 för att uppdatera ordentligt men om inte det fungerar så bör det fungera att rensa temporära filer i browsern. "cmps_index.php" används inte i den nya versionen nämligen.
Jag har gjort så att menyn scrollas bort med flit för att få mer plats till innehållet på sidan. Tidigare så har en del kommenterat att det borde scrollas bort men smaken är lite delad tyvärr. Ska försöka hitta en lösning som passar så många som möjligt. Tills vidare så kan ni som inte vill scrolla trycka på tangentbordsknappen "Home" som sitter vid "Pg up" och "Pg dn" alternativt klicka på länken som heter "Topp" längst ner till höger i forumet.
Ni som tycker att det är rörigt eller mindre överskådligt får gärna förtydliga lite mer vad ni menar. Gärna med skärmbilder osv
Tyvärr är tid en bristvara just nu så jag vet inte när allt är åtgärdat men det kommer så småning om.
Det verkar tyvärr finnas någon teckenbegränsning i auktionsdelen. Ska kontakta personen som kodat funktionen så får vi hoppas han kan lösa det åt oss.
Bara så ni vet att texten kan "klippas" om ni skriver en lång beskrivning.
SpecimenHunter_Rasmus
2008-01-04, 08:05
Hej Bergman, mycket bra jobbat med sidan får jag säga. Men jag har inte lyckats förstå mig på varför det finns två kommentarboxar i fotoalbumet?
Och vikten buggar lite i eldräven, fattas ett semikolon ser det ut som (inte i IE dock)
ex: "Vikt: 10.62 kg - 89% ® - K-faktor 0.736  - Silver"
Är väl det jag har hittat än så länge, MVH Rasmus
dillinja
2008-01-04, 10:17
Problemet är att jag inte kan komma in på sidan, Detta kommer fram så fort jag ska in på fiskesnack.com ''firefox''
Hade samma problem som dig och löste problemet med att högerklicka på
bannern och uppdatera den.
brax slayer
2008-01-04, 12:41
de mesta ser bättre ut förutom fotogalleriet som på något sätt blir väldigt jobbigt att titta på.
Forumet var nice, mer skeptisk mot fotoalbumet, ser värre plottigt ut. bättre den gamla designen imo.
Robert Jaglén
2008-01-04, 14:20
hade exakt samma problem, rensa kakor o offlinematerial så funkar de igen
Tack ! Nu funkar det :sun:
Ser kanonsnyggt ut, snabbt och bra. Två saker: För mycket reklam i fotoalbumet, iaf blir det för plottrigt att ha det t.v. Bästa vore att ha den nedanför, alt. en någon mindre ruta där det slumpas ut vilken banner som ska användas. Det räcker väl med alla forumssidor?
Sen som många andra nämt, en frame däruppe som är fast med menyer.
Mvh Olof
riktigt snyggt! Bra jobbat:D
----
Jag har gjort så att menyn scrollas bort med flit för att få mer plats till innehållet på sidan. Tidigare så har en del kommenterat att det borde scrollas bort men smaken är lite delad tyvärr. Ska försöka hitta en lösning som passar så många som möjligt. Tills vidare så kan ni som inte vill scrolla trycka på tangentbordsknappen "Home" som sitter vid "Pg up" och "Pg dn" alternativt klicka på länken som heter "Topp" längst ner till höger i forumet.
----
Passar inte skorna får det bli skokartongen!
Vill du inte ha menyraden som börjar med Start. så får u fixa pilar vid varje inlägg där man direkt åker till topp eller botten beroende på vilken man valt.
Fast jag hatar att i onödan behöva skrolla och klicka på diverse knappar.
Fotoalbumet tiger jag om jag kan inte ens se en räddning för det i dessnuvarande utförande.
Hej Bergman, mycket bra jobbat med sidan får jag säga. Men jag har inte lyckats förstå mig på varför det finns två kommentarboxar i fotoalbumet?
Och vikten buggar lite i eldräven, fattas ett semikolon ser det ut som (inte i IE dock)
ex: "Vikt: 10.62 kg - 89% ® - K-faktor 0.736  - Silver"
Är väl det jag har hittat än så länge, MVH Rasmus
Kommentarerna hamnar mellan boxarna så att man antingen kan skriva direkt
eller när man har läst alla kommentarer utan att behöva scrolla upp.
Personligen tycker jag att detta var bra.
Riktigt stiligt! Bra jobbat som vanligt Bergman!
Passar inte skorna får det bli skokartongen!
Vill du inte ha menyraden som börjar med Start. så får u fixa pilar vid varje inlägg där man direkt åker till topp eller botten beroende på vilken man valt.
Fast jag hatar att i onödan behöva skrolla och klicka på diverse knappar.
Fotoalbumet tiger jag om jag kan inte ens se en räddning för det i dessnuvarande utförande.
Jag och andy-l jobbar på en lösning gällande menyn så jag hoppas den kommer passa även dig när den väl är klar.
Vad är det du ogillar med fotoalbumet? Förklara gärna så utförligt du kan så blir det enklare att justera bristerna.
Vad är det du ogillar med fotoalbumet? Förklara gärna så utförligt du kan så blir det enklare att justera bristerna.
Det är så rörigt och många färger så man vet inte vart man skall titta. Exempelvis det svarta runt bilderna kunde man ta bort och istället ha en lite ljusare ram....
Men man vänjer väl sig
//Fred
Som sagt så tror ja osså att man vänjer sig, en sak som ja dock ogillar är att nicket på den som kommenterat i fotoalbumet har samma textstil som "Visa profil - Skicka PM" och "rapportera". Tycker att det blir svårare att se namnet på den som skrivit ett inlägg när man scrollar igenom! (kanske bara jag iofs)
Exempelvis:
slmb
Visa profil - Skicka PM
2008-01-03 19:52:12
Rapportera
För övrigt tycker jag att ni gjort ett bra jobb med den nya, kan tänka mig att ni spenderat en massa timmar framför datorn!
Tyvärr verkar det även vara problem med kartfunktionen så markeringarna dyker inte upp korrekt. Kikar på det vid tillfälle.
tintin_jkpg
2008-01-04, 22:53
En liten sak som jag gärna ser implementerad är förmågan att kunna byta rad i inläggen under bilderna.
Som det är nu hamnar texten efter en enter-tryckning ett mellanslag efter den avslutade meningen på raden ovanför.
Jag förstår att det kan bli längre för vissa att scrolla ner i inläggen men så jobbigt är det ju inte.
Mycket smidigare att läsa ett inlägg om personen som skriver det kan göra ett radbyte när han/hon är klar med en mening och påbörjar en annan.
Kan hålla med några här ovan att fotoalbumet känns lite ovant. Jag skulle prova att flytta hela fältet som ligger till vänster, över till högra sidan (dvs, sorteringsmöjligheter, snabblänkar och annonsörer).
Sedan skulle jag testa att byta den ljusgråa färgen bakom tumnaglarna mot den fisksnacksblåa/bakgrundsfärgen eller alternativt ta bort mellanrummet mellan de svarta rutorna (så man inte ser det ljusgråa). Det ger en aning oroligt intryck som det är nu tycker jag
Jag delar Tintins önskemål. Möjligheten till ny rad i kommentarerna har jag saknat!
Så till ”sågningen” av Fotoalbumet. Motorsågen har gått varm men nu har jag styckat upp bilden i sektioner för att det ska bli tydligare.
Det är oerhört störande att kommentarerna hamnar så lågt under bilden att man redan i de första tyckandena tvingas skrolla upp och ner för att se och jämföra kommentar och bild! Det är rent ut sagt inte bra designat som det nu är. Det viktiga är en tydlig beskrivning av bilden. Sen vill jag inte ha något mer innan kommentarerna. Det värsta som kan inträffa är en blinkande annons i blickfånget. Det är våldtäckt av besökarens uppmärksamhet!
Den breda annonsen ovanför fotot stör inte lika mycket eftersom den snabbt städas undan med skrollkulan.
Annonserna till vänster är med sitt blink störande för det som är väsentligt nämligen Fotot. Det är gilden, informationen om bilden och kommentarerna som är det viktiga i fotoalbumet. Jag avskyr BLINKANDE annonser oavsett var de förekommer! De ger intryck av knallemarknad och får mig att undvika annonsören! Intill foton är de rena katastrofen! Jag förstår att annonsörerna skiter i mig men jag skiter i dem.
Informationen i Snabblänkrutan vill jag ha tydligare genom större text och bättre avstånd mellan raderna.
Generellt sett är fonternas storlek ett nummer för liten även i forumen.
Håller med till fullo! Gillar främst meningen
"Det är våldtäkt av besökarens uppmärksamhet!" :cheers:
Så till ”sågningen” av Fotoalbumet. Motorsågen har gått varm men nu har jag styckat upp bilden i sektioner för att det ska bli tydligare.
Det är oerhört störande att kommentarerna hamnar så lågt under bilden att man redan i de första tyckandena tvingas skrolla upp och ner för att se och jämföra kommentar och bild! Det är rent ut sagt inte bra designat som det nu är. Det viktiga är en tydlig beskrivning av bilden. Sen vill jag inte ha något mer innan kommentarerna. Det värsta som kan inträffa är en blinkande annons i blickfånget. Det är våldtäkt av besökarens uppmärksamhet!
Den breda annonsen ovanför fotot stör inte lika mycket eftersom den snabbt städas undan med skrollkulan.
Annonserna till vänster är med sitt blink störande för det som är väsentligt nämligen Fotot. Det är gilden, informationen om bilden och kommentarerna som är det viktiga i fotoalbumet. Jag avskyr BLINKANDE annonser oavsett var de förekommer! De ger intryck av knallemarknad och får mig att undvika annonsören! Intill foton är de rena katastrofen! Jag förstår att annonsörerna skiter i mig men jag skiter i dem.
Informationen i Snabblänkrutan vill jag ha tydligare genom större text och bättre avstånd mellan raderna.
andrease
2008-01-05, 02:26
Man borde kunna låsa den lilla menyen så att den alltid ska synas, alltså när man scrollar ner så att allt försvinner gör man så att enbart den syns absolut högst upp på sidan, tar väldigt lite utrymme men fyller en otroligt viktigt funktion.
team char
2008-01-05, 11:48
Jag delar Tintins önskemål. Möjligheten till ny rad i kommentarerna har jag saknat!
Det är oerhört störande att kommentarerna hamnar så lågt under bilden att man redan i de första tyckandena tvingas skrolla upp och ner för att se och jämföra kommentar och bild! Det är rent ut sagt inte bra designat som det nu är. Det viktiga är en tydlig beskrivning av bilden. Sen vill jag inte ha något mer innan kommentarerna. Det värsta som kan inträffa är en blinkande annons i blickfånget. Det är våldtäckt av besökarens uppmärksamhet!
Håller med storleken på texten är aldeles för liten svårt att se vad man skriver mär man komenterar bilderna
Va tycker ni? Första intrycket är fan va drygt ! Fotoalbumet blev ju helt ramsnett me all reklam på sidan usch!
Men som Kjell höglund sjunger i en gammal låt..Men man vänjer sig!
Håller med om att fotoalbumet blev sämre. Men själva forumet är okej efter lite tillvänjing.
Wreckbender
2008-01-05, 23:40
Fotoalbumet gillar jag inte alls, men som KG? skrev, forumet är bra.
När det gäller de dubbla raderna med annonser i fotoalbumet så gjorde jag så för att göra det möjligt att få in lite större annonser. Om det stör er mycket så kan jag ändra så det bara blir en rad med banners istället.
Annonseringen måste få finnas kvar för att finansiera allt som har med Fiskesnack.com att göra.
När det gäller radbrytningar i kommentarerna så försökte jag att lösa det förut men gick bet den gången. Får göra ett till försök när tid finnes. Ni måste ha lite tålamod med förändringarna för jag har tyvärr väldigt lite tid för detta just nu.
Om ni stör er på något i designen/upplägget så får ni supergärna vara så tydliga som möjligt med allt ni stör er på. Blir mycket enklare att lösa problemet då.
Vi jobbar på en lösning med menyn men tyvärr har det strulat i Internet Explorer 7. I FireFox funkar låsningen av menyn klockrent. Vi vill undvika att använda frames då dom gör att länkar direkt in i ex en forumstråd inte kommer få med menyn annars.
Ska hugga tag i mailhögen nu men ni får som sagt gärna komma med förbättringsförslag.
Vi jobbar på en lösning med menyn men tyvärr har det strulat i Internet Explorer 7. I FireFox funkar låsningen av menyn klockrent. Vi vill undvika att använda frames då dom gör att länkar direkt in i ex en forumstråd inte kommer få med menyn annars.
Det går ju att tvinga sidan att ladda framesen också så att dem alltid finns till hands...
Vilket lyft! Riktigt snygg stilren design... Verkar ha kommit till lite trevliga funktioner också... Tack för denna underbara sida!
Flodebanan
2008-01-06, 00:23
Håller med om att fotoalbumet blev sämre. Men själva forumet är okej efter lite tillvänjing.
<3 R.I.P @ Mozilla ;)
Jag gillar inte allt det svarta runt fotona. Dessutom måste jag sidescrolla för att se alla foton när jag har "mina favoriter" klistrade till vänster. Det behövde jag inte förut, alltså är det en försämring.
<3 R.I.P @ Mozilla ;)
Det förstod jag inte alls. Men jag är över 40 och kör enbart Microsoft...
---
I FireFox funkar låsningen av menyn klockrent. Vi vill undvika att använda frames då dom gör att länkar direkt in i ex en forumstråd inte kommer få med menyn annars.
---
Så klockrent vill jag inte på stå att det är.
Möjligen i windows då men Firefox 2.0.0.0.11 som är senaste versionen för Macintosh funkar det inte. Menyn skrollas bort.
:)
Så klockrent vill jag inte på stå att det är.
Möjligen i windows då men Firefox 2.0.0.0.11 som är senaste versionen för Macintosh funkar det inte. Menyn skrollas bort.
:)
Han har nog inte "släppt" det än...
Han har nog inte "släppt" det än...
Exaktamundo, det är på testbasis än så länge. Vi vill lösa det med CSS-kod för att slippa frames osv så vi testar på en labbsida än så länge.
Det är ju jättebra! Frågan är varför inte fotoalbumet är kvar på "labbsidan"?
Det är ju jättebra! Frågan är varför inte fotoalbumet är kvar på "labbsidan"?
För att både jag och testpersonerna tyckte att det var tillräckligt klart för att släppas. Försök gärna förklara vad det är som ni stör er på så ska jag försöka lösa problemen.
Nu ska det funka att göra radbrytningar i fotoalbumets kommentarer för övrigt. Testa gärna och återkom om ni stöter på något problem med den funktionen.
Jag gillar inte allt det svarta runt fotona. Dessutom måste jag sidescrolla för att se alla foton när jag har "mina favoriter" klistrade till vänster. Det behövde jag inte förut, alltså är det en försämring.
Scrollning i sidled är ju inge bra, har verkligen försökt undvika det och anpassat fotoalbumet till 1024 pixels bred upplösning. Vad menar du med att ha dina favoriter klistrade på vänster? Kan du ta en print screen och posta i denna tråd?
En av anledningarna är att jag har sjukt mycket att pyslla med just nu. Jag har hundratals grejer att fixa med Fiskesnack.com och varje enskild sak tar sin lilla tid. Däremot har jag försökt skriva ner alla förslag så jag kan beta av dom ett efter ett. Ni måste tänka på att jag har ett heltidsjobb & hus att sköta också.
Ska försöka ordna funktionen du och några till eftersöker.
Vi välkommnar V2 med öppna armar:appl:
ett stort lyft Bergman både V2 o den nya servern
Kan det nya året börja bättre
V2 rules:winner:
Ps god fortsättning
tintin_jkpg
2008-01-06, 04:55
Går det inte i php göra så att albumet självt kan sköta mängden bilder på varje rad? Så att det tex. för mig är 6 bilder och för någon med lägre upplösning blir det 4 bilder?
Sen håller jag med om att svart inte är en bra färg som bakgrund bakom bilderna. Det blir för mycket kontrast mot det grå och störande för ögonen.
En sak jag har märkt nu de senaste dagarna är att det är rätt störigt att man inte kan se vad som är hyperlänkar längre - kan du inte särskilja dem med understreck igen?
Är det någon som testat att göra radbrytningar i fotoalbumets kommentarsfält? Vore bra att veta hur det fungerar för er. ;)
tintin_jkpg
2008-01-06, 21:44
Är det någon som testat att göra radbrytningar i fotoalbumets kommentarsfält? Vore bra att veta hur det fungerar för er. ;)
Det funkade bra, testade under en av mina bilder och det ser jättebra ut.
Tackar så mycket!
Mickemagic
2008-01-06, 22:36
Riktigt snyggt, skönt med lite nytt då man kikar här typ 10 ggr om dagen =)
Hej.
Bergman kan du fixa så att gamla länkar till ../fotogalleri/.. går till nya varianten med ../fotoalbum/..
Många som länkar till "gamla" bilder som ligger i ../fotogalleri/.. ju
Gillar nya sidan, bra jobbat.
MVH
/Oscar
ozze_ozze
2008-02-20, 22:05
bra som fan fast läg till fiskeprissökningen jag vet inte om det heter så men du fatar vad jag menar jag behöver den som fan nu
:winner:
Till Rudan: det lättaste du kan göra är att hålla in ctrl knappen och skrolla in så får du allt större. :appl:
GösMicke
2008-03-10, 02:07
När förvann vem har röstat vad funktionen? Upptäckte att den saknades för någon vecka sedan.
Är det jag som har missat detta eller finns det ingen "kompis" sida? Så att man kan bli polare med varandra? eller vill ni itne att det ska bli en sådan community?
Alexander
Wreckbender
2008-04-11, 10:13
Tills vidare så kan ni som inte vill scrolla trycka på tangentbordsknappen "Home" som sitter vid "Pg up" och "Pg dn" alternativt klicka på länken som heter "Topp" längst ner till höger i forumet.
På min nya dator funkar inte detta, varken i Firefox eller IE, nån som vet vad det beror på och vet om det går att åtgärda?
På min nya dator funkar inte detta, varken i Firefox eller IE, nån som vet vad det beror på och vet om det går att åtgärda?
Kan det vara så att du har en Laptop och du måste trycka på NumLock-knappen först?
Har tyvärr varit tvungen att avinstallera Prefix-hacket för forumrubrikerna men den ska komma på nytt, i en stabil version, i nya forumsversionen som är på G när som helst.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.