Visa fullständig version : Hökensås
Jaha då har det hänt, Ett par jobbarkompisar och några andra vänner har bestämt sig för att åka till Hökensås. Det ska fiskas lite Regnbåge, grillas och säkert slinker ett par öl ner.
Jag har ju basunerat ut att jag aldrig ska åka till Hökens, men nu är fiskesuget så stort att jag tackat ja.
Vi ska vara där lördag em och kväll, kommer nog att höras var vi är, blir 18 pers enligt listan igår.
Så ska ni dit ta en tur förbi kroksjön och heja lite. (Behöver lite tips om bågefiske)
Trevlig helg och skitfiske som fan på er alla fisketomtar
Nepp inte ett skvatt, men nu har man provat dom där tre gångerna man ska ha gjort för att kunna dömma ut en aktivitet(första,enda och sista).
Snacka om skitfiske, allt provades spinnare skedar flugor flötmete och bottenmete, det enda vi inte provade var bombarda med tubfluga och det var tydligen det som skulle funkat.
EN flaxfisk landades, tror att den blev träffad i huvudet av sänket till bottenmetet.
Vi betade med allt, Powerbait (som enligt alla ska vara det bästa i Hökensås) maggot mask majs, boostade varianter av allt, coctails av alla varianter samt levande spyfluga.
Om jag lever när jag blivit 72 kanske jag åker dit en gång till, tar man 140 spänn/dygn för fisket i dessa P&T vatten ska det nära på vara fiskgaranti.
Nää jag ska hålla mej till fiske i mindre fiskade vatten där det är lugn och ro och låga förväntningar efter vanlig fisk som karp sarv och sutare mfl.
Skulle jag rekomendera nån att dra till Hökensås för att fiska, HELL NO.
Det sög hårig åsnep..g........
Snart kommer värmen igen, skitfiske åt alla fiskesnackare som snart får ta semester.
hmm håller inte riktigt med, sambons bror o jag var där förra helgen..
han fick en lax på 2½kg o jag en gädda på 3kg..på dom 3 timmarna vi fiskade..
men visst 140kr är rätt mycket...