Visa fullständig version : Mystiskt städ
Vad är det här för städ? Jag fick det utav min kusin. Det är ganska gammalt (80-tal kanske) och det verkar som att det fattas en grej. Jag har nu två frågor.
* Vad är det för städ?
* Är det något som fattas?
Jag frågar om det är något som fattas för att det inte på något sätt går att klämma ihop käftarna på något sätt. Jag och några som kollat på det tror att det fattas något. Kusinen har jag glömt fråga, så ni kanske vet? :ledsen:
Och det händer inget när du vrider på ratten?
truttakungen
2004-01-10, 19:20
Förmodligen har gängen gått åt skogen..annars kan du försöka skruva in gängen i ratten så att det blir mera gäng åt käftens sida..Prova sen att klämma ihop käftarna och styra dom innåt mot gängstången samtifigt som du skruvar medsols på ratten...puh! (lol) Förstod du det där??
mvh Ricard
maryland
2004-01-10, 20:51
Det e ju det stora hjulet baktill du skall skruva på.
E gängan paj, kan du ju skruva av hjulet och sätt ett antal brickor på den gängade delen, sen skruvar du tillbaks hjulet.
Vips, så bör det fungera igen.
Alt 2. Skruva isär hela skiten och gör rent och smörj ordentligt.
Sätt dock dit brickorna också i det fallet.
Tack för hjälpen killar!
Jag skruvade fast en helt vanligt mutter i passande storlek bakom själva hjulet. Så det är bara att ta skiftnyckeln och skruva åt eller fixa en mutter med hantag runt om på något sett! ;)
MastaPike
2004-01-10, 23:57
Använd en vingmutter, det är lättast.
köp ett billigt städ för 100kr, paketera denna och sälj den på din dödsbädd.. $$
Nämen, nu när det funkar utan problem så finns det väl ingen anledning att köpa ett nytt. I alla fall inte för tillfället. Kanske när jag börjar bli bättre och bättre.